Fotos van fietsen in Fiets
Ik heb een half jaar oude Fietsen doorgebladerd, maar ik kan het echt niet zien: hoe blijven de fietsen rechtop staan die op dat weggetje worden gefotografeerd? Ik zie zelfs geen schaduw van een standaardje...
Of wordt dat allemaal achteraf weggephotoshopt?
Of wordt dat allemaal achteraf weggephotoshopt?
Camera op statief en 2 foto's maken: 1 met en 1 zonder fiets en beide foto's met dezelfde sluitertijd, diafragma enz. Daarna kun je in photoshop met lagen werken met beide foto's. Niks priegelwerk.
Andere mogelijkheid. Fiets tegen zwarte of witte achtergrond. Dan kun je de fiets heel gemakkelijk uitknippen met de toverstaf.
Andere mogelijkheid. Fiets tegen zwarte of witte achtergrond. Dan kun je de fiets heel gemakkelijk uitknippen met de toverstaf.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Quote: Origineel geplaatst door jandoedel op 24 Mei 2007
Camera op statief en 2 foto's maken: 1 met en 1 zonder fiets en beide foto's met dezelfde sluitertijd, diafragma enz. Daarna kun je in photoshop met lagen werken met beide foto's. Niks priegelwerk.
De camera-optie klinkt mij beter in de oren. Met photoshop een fiets vanuit een witte achtergrond weghalen lijkt mij nog steeds drama. Die spaken. Je haalt zonder dat je het door hebt toch al snel wat pixels er vanaf, denk ik.
De camera-optie klinkt mij beter in de oren. Met photoshop een fiets vanuit een witte achtergrond weghalen lijkt mij nog steeds drama. Die spaken. Je haalt zonder dat je het door hebt toch al snel wat pixels er vanaf, denk ik.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Quote: Origineel geplaatst door dhrspek op 25 Mei 2007
Als je een klein standaartje achter de crank zet is het weg-shoppen nog geen 5 minuten werk.
Dat zal ook wel de methode zijn. Is veruit het makkelijkst.
Als je een klein standaartje achter de crank zet is het weg-shoppen nog geen 5 minuten werk.
Dat zal ook wel de methode zijn. Is veruit het makkelijkst.
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
Klonen en doezelen. Probleem opgelost
Less is bore