shifters Veloce-Centaur
Is er een groot kwaliteitsverschil tussen het schakelsysteem van Campagnolo Centaur en van Veloce? Ben nl. aan het twijfelen over een (gedeeltelijke) upgrade, aangezien door een val mijn (Veloce-)achterderailleur beschadigd is zou ik die eventueel door een Centaur laten vervangen (met dank aan de verzekering), maar wat doe ik met de ergopower?
Denk dat het grootste veschil zit in het gewicht (27 gram achterder. 17 gram voor de ergopowers) en gebruik van carbon. Het is maar net of je dat geld over hebt voor voornamelijk de looks. Ik merk iig geen duidelijk verschil tussen Centaur en Veloce.
Succes
Succes
-
- Forum-lid HC
het prijsverschil zal toch ergens vandaan komen. Het lagere gewicht werd al genoemd, maar zelf denk ik ook wel dat de centaur langer goed blijft schakelen door kleinere toleranties met de produktie.
Quoten: Origineel geplaatst door freek op 23 Mei 2007
'looks'? die derailleurs zien er toch nagenoeg hetzelfde uit?? (en die van 2006 zijn helemaal identiek)
de Centaur derailleur is uit carbon( enkel bovenste plaatje uiteraard) en de Veloce gewoon aluminium .... Dat versta ik onder de 'looks' e, voor de rest lijken derailleurs nogal erg op elkaar e
En de ergopowers van Centaur zijn dan ook in carbon. Dat vind ik persoonlijk toch veel mooier ogen dan een gewone alu groep van Veloce... maar scheelt natuurlijk ook in de prijs en dat is ieder zijn persoonlijke overweging...
'looks'? die derailleurs zien er toch nagenoeg hetzelfde uit?? (en die van 2006 zijn helemaal identiek)
de Centaur derailleur is uit carbon( enkel bovenste plaatje uiteraard) en de Veloce gewoon aluminium .... Dat versta ik onder de 'looks' e, voor de rest lijken derailleurs nogal erg op elkaar e
En de ergopowers van Centaur zijn dan ook in carbon. Dat vind ik persoonlijk toch veel mooier ogen dan een gewone alu groep van Veloce... maar scheelt natuurlijk ook in de prijs en dat is ieder zijn persoonlijke overweging...
-
- Forum-lid
In de test in de "Fiets" van een of twee maanden geleden kwam Veloce er heel goed uit. Als je puur en alleen naar levensduur en kwaliteit kijkt is Centaur geen noodzaak, de "looks" moet je zelf in beslissen.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders