Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

nieuwe principia kaders

roderidder
Forum-lid

roderidder 21 mei 2007 20:14

zijn er reeds nieuwe kaders van principia 2007 te verkrijgen en lang welke verkoper.
in belgie valt er niet veel meer van te krijgen ,zonde want het is een top merk.

jsparie
Forum-lid

jsparie 22 mei 2007 02:12

Ze zijn al een tijdje failliet.

patmaessen
Forum-lid

patmaessen 22 mei 2007 09:53

Heb onlangs een ander topic geopend over principia en daar staat een adres in wat ik op marktplaats vond. Betreft frames uit 2004 / 2005 met garantie. Als je meer wilt weten mail je me maar.

stefan
Forum-lid

stefan 22 mei 2007 09:54

Principia 1

Principia 2

Is dit gewoon hetzelfde merk eigenlijk? Kan bijna niet anders lijkt mij. Maar ik vind het een beetje vreemd.

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 22 mei 2007 11:14

Quoten: Origineel geplaatst door Stefan op 22 Mei 2007

Principia 1Principia 2Is dit gewoon hetzelfde merk eigenlijk? Kan bijna niet anders lijkt mij. Maar ik vind het een beetje vreemd.

Zie hier dat ze momenteel geen distribiteur in Nederland hebben, contact verloopt rechtstreeks via Denemarken.Prijzen van de frame's valt mij ontzettend mee, te bestellen via de webshop.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

amazza
Forum-lid

amazza 22 mei 2007 12:14

Het is een vrij lang verhaal, wat iets duidelijker op weightweenies(zoek Principia) staat maar ik zal het proberen te duiden:
De originele Principia is failliet gegaan. Deze naam (en naar ik aanneem enkele van zijn technieken) zijn overgenomen door een 2e partij en een 3e partij. Er is nu een Principia Denemarken (.dk) en een Principia Internationaal (.com). Zij  bieden niet dezelfde fietsen aan, ook al dragen de modellen wel dezelfde naam (???) Volgens mij biedt de .COM de fietsen onder een andere naam aan in Denemarken. De huidige fietsen hebben dus (naar wat ik weet) vrij weinig meer te maken met de originele (en zeer goede) Principia kaders. Beiden reageren overigens niet op mails, en ik ben niet genegen om voor een kleinigheid(stickers) te bellen.
Als iemand meer weet, graag!

dieseltje
Forum-lid

dieseltje 22 mei 2007 23:44

Hele rare gang van zaken heb ook wel eens een paar keer een mailtje naar ze gestuurt met een simpele vraag waar ik hun mooie fietsen kan kopen in Nederland. Denk maar niet dat ze een potentiele klant netjes een antwoord sturen echt helemaal niets. Een bedrijf wat zo incompetent, arrogant of wat ook de reden is verdient in mijn beleving geen klandizie.
Ben overigens nog steeds trotse eigenaar van een Principia uit de goede oude tijden maar heb bij de aanschaf van mijn nieuwe fiets voor een ander merk gekozen!
No pain no gain, no guts no glory!

roderidder
Forum-lid

roderidder 22 mei 2007 23:47

heb naar principia denemarken gemaild en heb wonder bij wonder antwoord gekregen ze verwijzen me naar een adress in belgie en een in nederland .
belgie =
Plancke Muyshondt Cycloon VOF
Plein 31
9970 Kaprijke
0032 9373 8397
http://www.fietsencycloon.be/

nederland=

wielerhuis de meulenreek in geffen

en dan derde optie rechtstreeks bestellen bij hun kon ook .
ik denk dat ik eens ga informeren in de prijs voor een top kader .
ik zou een foto van mijn huidige principia fiets willen posten maar ik weet niet hoe dat moet .
ook niet hoe dat ik de paarse letters weg krijg .

roderidder
Forum-lid

roderidder 23 mei 2007 00:07

dit is hem mijn racemonster
principia rex

jsparie
Forum-lid

jsparie 23 mei 2007 01:54

Jammer van die in mijn ogen minder goed ogende/passende voorvork. Verder strak fietsie.

jessemans
Forum-lid

jessemans 08 jun 2007 13:43

Ik denk er over om het Principia Revoluton kader te kopen.

[img=http://www.principiabikes.com/graphics/ ... -black.jpg]

Zijn er mensen die ervaring met dit Frame hebben? 1150g is erg licht en de uitstraling van het frame staat me erg aan.

Wat ik heb begrepen van het faillissement is dat het alleen op papier een faillissement is en dat er dus geen schuldeisers zijn. De reden zou zijn dat de drie partners die Principia vormden uit elkaar zijn gegaan. En dat ze alle drie Principia of een ondermerk zijn gaan verkopen. En dat men elkaar nu aan het zwartmaken is, vandaar de slechte publiciteit.

Dit hele gedoe komt nogal slecht over en geeft aanleiding om te denken dat het de kwaliteit van de frames niet ten goede komt. Ik hoop echter dat het gewoon een slechte actie was maar dat de kwaliteit hetzelfde is gebleven. Heeft iemand misschien testresultaten? Of gewoon een eigen ervaring met het nieuwe frame?

Alvast bedankt voor je reactie!

tinn
Forum-lid

tinn 08 jun 2007 21:39

Beukers in Petten (NH) heeft net een nieuwe Principia Elipse wave afgeleverd. Kijk maar: http://www.beukersbikecentre.nl/content ... ?group=434
Leef! Fiets!

Plaats reactie