Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Gazelle

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 19 feb 2010 08:34

Ik ben benieuwd naar een plaatje van de complete fiets. Lijkt inderdaad een sexy Gazelle te worden.

miltonvv
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 jan 2010 21:59

miltonvv 22 feb 2010 17:31

Dit is sinds vorige week mijn nieuwe fiets (mijn eerste racefiets!!!)

Gazelle Exquis frame afgemonteerd met Ultegra shifters, Ultegra achterderailleur en 105 voorderailleur. Ultegra remmen, carbon voor- en achtervork. FSA carbon zadelpen en FSA wing compact stuur en stuurpen. Selle San Marco Ponza zadel. Fulcrum Racing 5 wielen en Schwalbe Durano banden.


(Pedalen zijn tijdelijk, deze week monteer ik Shimano klikpedalen...)

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 22 feb 2010 19:15

foto?

miltonvv
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 jan 2010 21:59

miltonvv 23 feb 2010 11:01

miltonvv schreef:Dit is sinds vorige week mijn nieuwe fiets (mijn eerste racefiets!!!)

Gazelle Exquis frame afgemonteerd met Ultegra shifters, Ultegra achterderailleur en 105 voorderailleur. Ultegra remmen, carbon voor- en achtervork. FSA carbon zadelpen en FSA wing compact stuur en stuurpen. Selle San Marco Ponza zadel. Fulcrum Racing 5 wielen en Schwalbe Durano banden.


(Pedalen zijn tijdelijk, deze week monteer ik Shimano klikpedalen...)


Excuus, hierbij de foto...

[img=http://files.me.com/van.velthuizen/e7oud0]

jandijkhuis
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mar 2010 12:13

jandijkhuis 22 mar 2010 12:40

Druk bezig met het opbouwen van een Silhouet in tricolore....
Hierbij alvast een kijkje

Afbeelding

Edit: Welkom, link verwijderd en vervangen door de afbeelding.

Update: fiets zit in elkaar. Op de personenweegschaal inclusief pedalen en bidonhouder 7.0 kg.! Foto volgt z.s.m.

jandijkhuis
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mar 2010 12:13

jandijkhuis 22 mar 2010 20:01

Dank voor het welkom en het editten. Even kijken of ik het zelf ook kan. Deze keer een custom built Sillente met Ultegra

[img=http://www.dijkhuistweewielers.nl/pic/c ... enteL1.JPG]

rubenio
Forum-lid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 17 apr 2006 16:28

rubenio 22 mar 2010 20:14

Die Silhouet ziet er erg fraai uit. Bovenstaande fiets is ook een mooi frame alleen niet mijn smaak qua kleurstelling.

Zijn ze allbei van jou?

jandijkhuis
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mar 2010 12:13

jandijkhuis 22 mar 2010 20:26

Nee, alleen de Tricolore is van mijzelf. En mijn vrouw heeft een paar jaar oude Squadra (Ultegra triple-9) in matrood met bijpassende matrode stuurpen. We hebben ons eerste rondje gisteren net gemaakt, ik op de ATB, want de Tricolore is nog niet klaar. Ik ben onderdelen van mijn vorige fiets aan het overzetten (DuraAce, Ritchey WCS, Mavic Ksyrium SL).

marchisiocorsa
Forum-lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 15 feb 2009 12:51

marchisiocorsa 22 mar 2010 22:39

jandijkhuis schreef:Nee, alleen de Tricolore. En mijn vrouw heeft een paar jaar oude Squadra (Ultegra triple-9) in matrood met bijpassende matrode stuurpen. We hebben ons eerste rondje gisteren net gemaakt, ik op de ATB, want de Tricolore is nog niet klaar. Ik ben onderdelen van mijn vorige fiets aan het overzetten (DuraAce, Ritchey WCS, Mavic Ksyrium SL).


Mijn complimenten met de kleurstelling. Ondanks mijn eigen bestelde S. in wit met carbon decals en vlakken die ik binnenkort mag begroeten ben ik jaloers op jouq gewaagde kleurstelling. Met de Giro voor de deur ben jij zeker en vast een gelukkig man.

Hoe wordt hij verder afgemonteerd. De mijne met Super Record. Met de Tricolore zal het ook ongetwijfeld Campa worden
Gazelle SPR Gazelle FCC pro Gazelle R531 Team Gazelle Silhouet Marchisio Campagnolo Look

fr@d
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 17 nov 2006 09:45

fr@d 23 mar 2010 20:53

Walter G schreef:Ik vind de kleur heel bijzonder. Welke zadelpen heb je?


Campa super record

Idd vergeten in mijn lijstje te vermelden zie ik nu ook :-/

pvb123
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 apr 2010 15:08

pvb123 05 apr 2010 15:11

Hello,

Sorry my Dutch is not good. We import Gazelle into Australia and was wondering if anybody has bought the new Gazelle Custom Race Fiets? Also if anybody has any pictures or reviews? I am thinking of bringing these bikes into Australia and am looking to choose which ones.

Thanks for any answers,

Paul from Australia

marchisiocorsa
Forum-lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 15 feb 2009 12:51

marchisiocorsa 05 apr 2010 19:34

Paul,

In the March edition of Fiets the bycicle was rated good. The quote was that Gazelle after a few low profile years within the racing segment moved straight to the front of the bunch. Good ratio weight/stiffness.

The specifications are quite similar to the Cannondale Synapse Carbon frameset.

Gazelle Silouette Cannondale specs.
Torsion stiffness 89 85
Bracket stifness 40 42
Fork stiffness 77 79


I expect my Silouette within two weeks time. I can compare the bike with Gazelle FCC and SPR framesets. If you like. I own those also.

Regards,

Karsten

p.s.

some pictures of my Gazelle MTB I took with me a few years ago when i travelled trough OZ for half a year. You can spot me in my bike gear in front of the Opera House.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Free Image Hosting by ImageBam.com
pvb123 schreef:Hello,

Sorry my Dutch is not good. We import Gazelle into Australia and was wondering if anybody has bought the new Gazelle Custom Race Fiets? Also if anybody has any pictures or reviews? I am thinking of bringing these bikes into Australia and am looking to choose which ones.

Thanks for any answers,

Paul from Australia
Gazelle SPR Gazelle FCC pro Gazelle R531 Team Gazelle Silhouet Marchisio Campagnolo Look

Plaats reactie