Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2011

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1399
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 07 mar 2011 11:52

Dat was een tegenvaller vanochtend.
Het is maart en de winterfiets kan in de berging blijen. Dus vol goede moed op de racer.
Wil opschakelen naar het middenblad (triple) en dat gaat niet.
Even stoppen, blijkt de kabel los te hangen.
Gelukkig was ik maar 100 m van huis dus weer terug.
Ligt het boutje afgebroken in de schuur. Dus weer op de winterfiets.
Jammer, nu weer een probleem. Hoe krijg ik dat stukje eruit zonder linkse tap want die heb ik niet.
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

jelgervandermeer
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 mei 2010 01:20

jelgervandermeer 07 mar 2011 13:45

Zaterdag een kleine 60km gefietst: Amsterdam - Purmerend - Spijkerboor - West Graftdijk en dan terug naar Amsterdam via Wormerveer en Nauerna.

Tussen Purmerend en Spijkerboor koude miezerregen gehad. Behoorlijk koud op de fiets gezeten en ik was dan ook weer blij dat ik thuis was...

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 mar 2011 14:11

[quote="pinarello"][quote="havana"]Amclassic-fan, hoe is het landschap rond Tecklenburg vergeleken met bijv. de Ardennen? Is namelijk voor mij als Groninger ook een interesse regio, een pak dichterbij bovendien.

Vandaag meegetraind met de mannen van Cycle Sport Groningen. Training van ca. 80 km. Goed afgezien, heb nog weinig snelheid maar met dit soort trainingen wordt dat snel beter.[/quote]

Is geen Ardennen maar je kunt er prima fietsen. Paar langere klimmen van 1,5km (Holperdorperstrasse en Doreberg). Vorig jaar een keer 1935hm op 100km.
Ik ben er dit jaar al 2x geweest en er zullen er nog wel een paar keer volgen. Mooie omgeving.[/quote]

Het is meer te vergelijken met Limburg dan met de Ardennen. Er zijn wel wat steile rot stukjes, vooral naar Tecklenburg. Maar de meeste klimmen lopen prima. Met 39x23 kon ik soepeltjes naar boven rijden zonder in 't rood te gaan, alleen voor die klimmen naar Tecklenburg ging dat niet op. Stukjes ruim boven de 10%.
Ik was nog nooit die kant op geweest, met de fiets is het namelijk te ver vanuit Enschede. Ibbenburen ligt op 65 km van Enschede en de heuvels liggen nog verder naar oosten toe.

Er zaten zeer mooie stukken tussen, ook wat minder stukjes. Als ik de weg een beetje ken dan kan ik die mindere stukken mooi ontwijken.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

jelgervandermeer
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 mei 2010 01:20

jelgervandermeer 07 mar 2011 14:44

Het is inderdaad mooi fietsen in de omgeving van Tecklenburg. Ik ben er nu twee keer wezen fietsen en dat filmpje van de Holperdorperstrasse was erg herkenbaar. Dat is een hele mooie klim en een lekker snelle afdaling wanneer je klimt vanaf Lienen. In Holperdorp (aan de andere kant van de heuvel) ligt overigens een prima camping en ze hebben ook een mooi vakantiehuisje te huur.

Nu al zin in de Teutenburgerwaldtocht en de Tecklenburgerrundfahrt!

Vanuit Enschede is het een uurtje met de auto naar Ibbenburren en dat is op zich een prima plaats om te beginnen voor een rondje naar Tecklenburg.

Duitse wegen, nooit heel druk met verkeer en prachtig om over te fietsen.

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 07 mar 2011 15:41

Vandaag weer op de Veluwe rond gereden. Geïnspireerd door de Strade Bianche van afgelopen zaterdag heb ik wat mooie grind/gravel paadjes mee gepakt. Zo'n 120km

waterman
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 16 jan 2007 18:24

waterman 07 mar 2011 17:36

Tegen de middag ben ik een rondje van ruim 3 uren bij dit mooie weer gaan rijden. Via Merkelbeek, Doenrade
Puth, Spaubeek op Maastricht aan. Dan via Cadier en Keer richting Vaals. Bij Nyswiller op Baanheide
aangestuurd terug naar huis. Fris was de wind vandaag wel.

Gebruikersavatar
bull
Forum-lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:38

Gebruikersavatar bull 07 mar 2011 17:47

Vanochtend begonnen met een van mijn eerste wegritjes met de racer.
Rondje ringvaart en dan eraf bij Cruquius en via Heemstede en Aerdenhout naar Bloemendaal.
Al daar aangekomen natuurlijk het kopje op en af en vervolgens via Vogelenzang en Leidse vaart terug naar S'heim (of Saksenrijk zoals het nu heet..:-)).

100 km in 3:22, viel me niet tegen...Die lekke band in Heemstede kon me door het heerlijke weer niks schelen...
'Sometimes the wrong turn brings you to the right place'

Gebruikersavatar
harmderksen
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 okt 2010 21:14

Gebruikersavatar harmderksen 07 mar 2011 19:32

Vandaag dacht ik ff een lkkr duurtraining te doen... om de kracht training van gister beetje weg te fietsen(a)
Bij Nijmegen rustig richting Duitsland gegaan. Zo gauw ik een beetje in de bewoonde wereld kwam in Duitsland begon het feest!! Ik weet niet hoe die duitsers carnaval vieren... maar het was een en al glas!!
Nou ik rij dus lek.. denk ik alles weer goed te hebben. Maar zo gauw ik weer op de fiets zat achter en voor lek... Ik ga nooit meer naar Duitsland met feestdagen.
Tog nog een kleine 50km gedaan vandaag de rest in de auto ;(
Wel heerlijk genieten vandaag met ut weer :D

hopelijk morgen beter :-P
wedstrijd: Giant tcr advanced sl rabobank di2
TT: Apex Infinity 2011 ultegra
Training: Colnago clx 2.0 2010 ultegra

cornelli
Forum-lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:13

cornelli 07 mar 2011 19:50

Logisch er wordt tijdens het carnaval wat afgezopen dus al die kleiner feiglings en dat soort spul wordt zo op de weg gedumpt.
ik ben gewoon op de kartenspielerweg en het Reichswald geweest en daar was geen carnaval vierder te bekennen.
NEOS

Gebruikersavatar
harmderksen
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 okt 2010 21:14

Gebruikersavatar harmderksen 07 mar 2011 20:12

Jah het was ook niet heel slim van mij (A)
Maarjah hier leer ik weer van. Het is wel de eerste keer dat ik lek rij sinds ik fiets!! (fiets pas 2 en een half jaar)
Best netjes tog :D
wedstrijd: Giant tcr advanced sl rabobank di2
TT: Apex Infinity 2011 ultegra
Training: Colnago clx 2.0 2010 ultegra

wildromance
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 08 okt 2009 10:48

wildromance 07 mar 2011 21:20

Zaterdag rondje van 60 km met daarin verwerkt de Schellingwouderbruggen....
Ik was best tevreden zo vroeg in het mooie fiets seizoen
Als je wint heb je vrienden

christianvt
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 feb 2011 17:15

christianvt 07 mar 2011 21:24

Mijn rondje weer wat uitgebreid. Van 28 km naar 42.3 km zo langzaam opbouwen :D

Gemiddelde snelheid 29.6 km/h. best netjes dacht ik voor de 5e keer op wielrenfiets..

http://www.christianvantilborg.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie