Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Crossway tfs 500/700 v-brake

mortyr
Forum-lid

mortyr 19 mei 2007 15:02

Hey mensen,

Nu heb ik een vraag is de crosway fts 500/700 v-brake een goeie keuzen voor een beginners fiets?

www.merida.com

Nu zit ik er een tijdje over te twijvelen of ik een mountenbike of een wielrenners fiets neem.
is dit dan een goeie keuze voor er tussen in.

Ik ga niet hoger dan €850,-

Groetjes Peter.

toffepee
Forum-lid

toffepee 19 mei 2007 16:38

Hey,
ik kan jou heel goed advies geven i.v.m. deze fiets. Ik heb namelijk net een Merida Crossway TFS 800 gekocht: volledig LX/XT afgemonteerd, prijs betaald 764,00 €. Fiets wordt een deze dagen verwacht bij de fietsenhandel. Ik heb wel een lagere versie kunnen proefrijden en moet zeggen dat het een zeer fijne fiets is. Merida heeft, net als Specialized, een langere bovenbuis wat in mijn geval zeker en vast de doorslag qua geometrie heeft gegeven. De suntour vork is prijs/kwaliteit zeer goed. Mocht je echter zin hebben om later wat meer de bossen in te trekken kan je altijd een 29" vork plaatsen (Reba, Tora, Pace, white brothers), op die manier krijg je nog geen echte MTB maar het zal zeker en vast niet veel schelen, enkel in wendbaarheid moet je een beetje inboeten. Omgekeerd geld hetzelfde, met de LO heb je een vrij lichtlopende fiets die toch nog comfort biedt (door de bredere banden) je boet wat in aan snelheid maar het extra comfort vond ik doorslaggevend.
Mocht je nog vragen hebben - stel gerust

mortyr
Forum-lid

mortyr 21 mei 2007 15:42

hey bedankt voor de reactie's

ik heb uit einderlijk toch gekozen voor de crossway fts 800 v-brake

groetje peter

Plaats reactie