Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Record C ?

greg_v
Forum-lid

greg_v 19 mei 2007 13:27

hallo beste wielervrienden,
vandaag hoorde ik bij de fietsenmaker over een record C. dat is een opgesplitste record groep. het schakelsysteem wordt dan volledig apart verkocht.
heeft daar ooit al iemand van gehoord ?
60% of the time, it works ALL the time !

casran
Forum-lid HC

casran 19 mei 2007 13:36

Ik begrijp niet goed wat je bedoelt. Wat dat betreft gebruikt Campagnolo zelf 2 benamingen: groepen en drivetrains.
Groepen: de volledige versnellingsgroep, met alles wat daarbij hoort, dus ook naven, balhoofdstel, pedalen en zadelpen.
Drivetrains: "het geheel van de componenten waarmee een racefiets zich voortbeweegt", ie. Ergopowers en kabels, achter- en voorderailleur, cassette, crankstel, trapas, ketting en remmen.
Je kan losse componenten krijgen en natuurlijk kan een fietsenzaak zelf een pakket samenstellen en het kind een naam geven, bv. "Record C" of hoe je 't ook noemt. Dat kan dan zijn "ergopowers + voor- en achterderailleur + cassette", waarbij je een crankstel uit een andere groep kan nemen, een ketting die je wil en lichtere remhoeven. Maar klassiek is dit niet!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 19 mei 2007 13:44

En Salden heeft het dan weer over 'groepex' (shifters, derailleurs, cassette, , ketting, crankstel en as en remmen en kabels)

Gewoon ff goed opletten wat je krijgt.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

greg_v
Forum-lid

greg_v 19 mei 2007 13:45

wel hij vertelde me dat het wordt opgesplitst in 3 delen.
1) de shifters + derailleurs
2) bracket + cranks + ketting + cassette
3) de remhoeven
maar ok ik heb maar met half oor geluisterd, daarom vraag ik of er nog iemand iets van weet. het kwam alleszins goedkoper uit dan alles apart

casran
Forum-lid HC

casran 19 mei 2007 13:47

Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 19 Mei 2007

En Salden heeft het dan weer over 'groepex' (shifters, derailleurs, cassette, , ketting, crankstel en as en remmen en kabels)Gewoon ff goed opletten wat je krijgt.

Dat is idd gewoon de drivetrain, zoals hij aan de dealers verkocht wordt. Maar de meeste fietsenmakers spreken kortweg over een "groep", terwijl uiterst zelden een "groep" (in Campa's betekenis van het woord) met pedalen, zadelpen, enz. als dusdanig verkocht wordt.
@ Greg: op zich is het logisch dat dit goedkoper is. Het is geen standaard gebruikte indeling, maar het groeperen van produkten komt economisch gewoon neer op risicobeperking: als Campa erop rekent dat 80 van de produktie als complete drivetrain gemonteerd of verkocht wordt, en distributeurs (of wie ook) geven een korting van zodra je een volledige drivetrain koopt, dan verhoogt die zekerheid. En verkleint het risico dat iedereen KMC kettingen koopt en Campagnolo met een hoop eigen Ultra-Narrow kettingen blijft liggen (wat stockage betekent, en een economische verliespost). Vandaar dus dat een gegarandeerde afname van een pakket aan onderdelen steeds goedkoper is, op gelijk welk niveau.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

greg_v
Forum-lid

greg_v 19 mei 2007 13:59

hmmm i see

thx everyone

Erik
Forum-lid

Erik 19 mei 2007 14:11

Record C is de Record Compact groep.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

campasuper
Forum-lid

campasuper 20 mei 2007 12:22

Quoten: Origineel geplaatst door Greg_v op 19 Mei 2007

hallo beste wielervrienden,
vandaag hoorde ik bij de fietsenmaker over een record C. dat is een opgesplitste record groep. het schakelsysteem wordt dan volledig apart verkocht.
heeft daar ooit al iemand van gehoord ?

Misschien een T vergeten? Record CT ( compact ) klinkt voor mij een stuk bekender.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

Plaats reactie