Mavic Cosmic Elite
Alleen al voor het mooie smoelen ben ik gevallen voor de Mavic Cosmic Elite, vooral door de half hoge velg met ZWARTE spaken...........MAAR: soms hoor ik negatieve verhalen over problemen.
nzin of toch waarheid?
Ik weeg 80 kg, ben een "gewone toerder" en fiets 7000 km/jr.
Wie geef mij advies?
nzin of toch waarheid?
Ik weeg 80 kg, ben een "gewone toerder" en fiets 7000 km/jr.
Wie geef mij advies?
Veel fietsplezier!
Hoi,
Negatieve geruchten zoals wat?
Zelf heb ik een setje waar mevrouw mee rijdt en tot nog geen enkel probleem.
Enig minpunt is het nodeloos hoge gewicht van de set maar voorts relatief aero, vlotte lagers en beresterke velgen.
Ciao,
Enig minpunt is het nodeloos hoge gewicht van de set maar voorts relatief aero, vlotte lagers en beresterke velgen.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Prima wielen. Heb ze paar jaar gebruikt en nu doet mijn vader dat. Beide wegen we rond de 88 kg. Wielen zijn sterk genoeg.
Bij een ouder model heb je alleen een probleem als de body (waar de cassette op zit) stuk gaat. Die is niet meer leverbaar. Koop je de nieuwere versie (geloof van afgelopen twee jaar) dan is dit geen probleem. Let wel op dat de spaken soms wat verdraaien waardoor ze niet meer zo aero zijn. Even af en toe even wat terugdraaien dus. Nogmaals verder prima wielen, zeker voor toerder.
Bij een ouder model heb je alleen een probleem als de body (waar de cassette op zit) stuk gaat. Die is niet meer leverbaar. Koop je de nieuwere versie (geloof van afgelopen twee jaar) dan is dit geen probleem. Let wel op dat de spaken soms wat verdraaien waardoor ze niet meer zo aero zijn. Even af en toe even wat terugdraaien dus. Nogmaals verder prima wielen, zeker voor toerder.
Ik vind het niet kunnen dat op wielen van 3 jaar oud geen body meer te verkrijgen is.(is dit het grote merk MAVIC?) Ik zit dus met een set wielen waar ik niks meer kan mee doen. Ik heb vorig seizoen met Ksyrium Elite gereden, na elke rit had ik een slag in mijn wiel omdat spaken loskwamen. Mijn FM heeft ze uiteindelijk omgeruild voor Zonda wielen. Deze zijn een klasse beter o.a. betere lagers, stijver en vooral betrouwbaar.
Mijn besluit: er zijn betere wielen dan Mavics.
Mijn besluit: er zijn betere wielen dan Mavics.
Zoals de vorige schrijver al zei; Er zijn betere, en ook betere Mavic's da's zeker, maar ikzelf heb ook een set en gebruik deze ook regelmatig voor Amateur A wedstrijden als parcours uit veel klinkers bestaat, en ik weeg ook rond de 80 kilo. Naar een jaar zijn de wielen echt nog in prima staat!
Dus de prijs (ik heb er in duitsland 260 euro voor betaald) kwaliteit verhouding is in mijn ogen goed. En voor "gewoon" tourwerk heeft het natuurlijk nog minder te leiden.
Dus de prijs (ik heb er in duitsland 260 euro voor betaald) kwaliteit verhouding is in mijn ogen goed. En voor "gewoon" tourwerk heeft het natuurlijk nog minder te leiden.
Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 15 Mei 2007
Hoi,
Ciao,
Negatieve signalen: draaiende spaken en water in de velgen na rijden in de regen.
Hoi,
Ciao,
Negatieve signalen: draaiende spaken en water in de velgen na rijden in de regen.
Veel fietsplezier!
Quoten: Origineel geplaatst door Theo H. op 16 Mei 2007
Hoi,
Ciao,
Hoi,
Het setje dat ik hier heb dateert van 2005 maar water in de velgen heb ik nog nooit gehad ook al rijden we vaak door plassen van 40cm diep en wel 15m lang...
Misschien heeft Mavic het euvel ergens in de produktie rechtgezet ofwel hebben we gewoon geluk.
Die aerospaken staan bij de meeste fabriekswielen hoedanook meer fout dan goed gerorienteerd. De Cosmic Elite heeft wel de neiging om om de zes maanden eens een spaak wat te verdraaien maar geezz...dit zijn wieltjes van 250 a 300 Euro dus er mag toch iets niet perfect aan zijn, nee?
Al bij al denk ik wel dat er voor hetzelfde geld ondertussen wel beter te krijgen is maar goed, wij zijn er in ieder geval best tevreden over.
Ciao,
Hoi,
Ciao,
Hoi,
Het setje dat ik hier heb dateert van 2005 maar water in de velgen heb ik nog nooit gehad ook al rijden we vaak door plassen van 40cm diep en wel 15m lang...
Misschien heeft Mavic het euvel ergens in de produktie rechtgezet ofwel hebben we gewoon geluk.
Die aerospaken staan bij de meeste fabriekswielen hoedanook meer fout dan goed gerorienteerd. De Cosmic Elite heeft wel de neiging om om de zes maanden eens een spaak wat te verdraaien maar geezz...dit zijn wieltjes van 250 a 300 Euro dus er mag toch iets niet perfect aan zijn, nee?
Al bij al denk ik wel dat er voor hetzelfde geld ondertussen wel beter te krijgen is maar goed, wij zijn er in ieder geval best tevreden over.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Vreemd dat er hier zoveel slechte ervaringen zijn.Een vriend van mij is zeer tevreden over de Cosmic elites.Hij heeft er zelfs meerdere setjes van.Ze worden ook behoorlijk intensief gebruikt voor wedstrijden en zijn gewicht ligt toch ook zeker wel op 80 kilo.En ken er nog wel meer die er tevreden over zijn.Dus ik heb goede ervaringen met de Cosmic Elite en met een prijs van ergens in de 300 prima prijs/kwaliteit verhouding.
Toch opvallend altijd hoeveel verschillende ervaringen er zijn met hetzelfde type wielen.De ene productie is de andere niet blijkbaar.
Toch opvallend altijd hoeveel verschillende ervaringen er zijn met hetzelfde type wielen.De ene productie is de andere niet blijkbaar.
Vandaag m'n nieuwe wieltjes opgehaald enne..............ja toch de Mavic Cosmic Elite set.
Via internet 319 euro, maar via m'n eigen goeie FM (Slingerland in Haastrecht) nu de complete set voor effies duurder, maar met bandjes, cassette en ketting incl. montage.
Het smoelt onwijs! ZIE BIJLAGE!!!
Inderdaad niet de lichtste set, maar nog altijd 160 gram lichter dan m'n DP 18 set.
Bedankje voor iedereen die gereageerd heeft!
Via internet 319 euro, maar via m'n eigen goeie FM (Slingerland in Haastrecht) nu de complete set voor effies duurder, maar met bandjes, cassette en ketting incl. montage.
Het smoelt onwijs! ZIE BIJLAGE!!!
Inderdaad niet de lichtste set, maar nog altijd 160 gram lichter dan m'n DP 18 set.
Bedankje voor iedereen die gereageerd heeft!
Veel fietsplezier!
-
- Forum-lid
Ziet er goed uit. Ik vind ze ook errug mooi en zit er ook aan te denken om ze aan te schaffen.