Van Eyck Aalst - service ?
Een korte vraag: wat kan je verwachten van de alom bekende fietsenzaak "Van Eyck" op vlak van service ?
Is deze slecht ? Indien wel, waarom ? - slecht werk/lange wachttijd/duur ?
Is het bvb een goede zaak om je fiets binnen te brengen voor een "standaard" onderhoud ?
Graag jullie ervaring.
Is deze slecht ? Indien wel, waarom ? - slecht werk/lange wachttijd/duur ?
Is het bvb een goede zaak om je fiets binnen te brengen voor een "standaard" onderhoud ?
Graag jullie ervaring.
-
- Forum-lid
- Berichten: 710
- Lid geworden op: 16 dec 2005 21:47
Quoten: Origineel geplaatst door Toffepee op 15 Mei 2007
Een korte vraag: wat kan je verwachten van de alom bekende fietsenzaak "Van Eyck" op vlak van service ?
Is deze slecht ? Indien wel, waarom ? - slecht werk/lange wachttijd/duur ?
Is het bvb een goede zaak om je fiets binnen te brengen voor een "standaard" onderhoud ?
Graag jullie ervaring.
Daarop kan ik je dan ook een betrekkelijk kort antwoord op geven. Bij Van Eyck moet je infeite vooral zijn voor enkel de goede prijzen, voor de service hoef je er alvast niet naartoe! Een standaard onderhoud laat je veel beter doen bij je gewone fietsenmaker, zal evengoed zijn en sneller. Het kost misschien wat meer maar op termijn win je dat wel terug eens je een goede band hebt met je FM.
Ook de service in het algemeen laat soms te wensen over, erg kortaf aan de telefoon en zelfs in de winkel al eens meegemaakt dat ze erg onvriendelijk waren!
Een korte vraag: wat kan je verwachten van de alom bekende fietsenzaak "Van Eyck" op vlak van service ?
Is deze slecht ? Indien wel, waarom ? - slecht werk/lange wachttijd/duur ?
Is het bvb een goede zaak om je fiets binnen te brengen voor een "standaard" onderhoud ?
Graag jullie ervaring.
Daarop kan ik je dan ook een betrekkelijk kort antwoord op geven. Bij Van Eyck moet je infeite vooral zijn voor enkel de goede prijzen, voor de service hoef je er alvast niet naartoe! Een standaard onderhoud laat je veel beter doen bij je gewone fietsenmaker, zal evengoed zijn en sneller. Het kost misschien wat meer maar op termijn win je dat wel terug eens je een goede band hebt met je FM.
Ook de service in het algemeen laat soms te wensen over, erg kortaf aan de telefoon en zelfs in de winkel al eens meegemaakt dat ze erg onvriendelijk waren!
Nulla tenaci invia est via!
-
- Forum-lid
- Berichten: 561
- Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26
als je weet wat je wilt dan kun je het daar voor de meeste onderdelen goedkoop terecht.
op alle andere gebieden is het gewoon een "KUT" winkel met een idem aan klantvriendelijkheid en service.
op alle andere gebieden is het gewoon een "KUT" winkel met een idem aan klantvriendelijkheid en service.
RIDLEY the speed weapon
Quoten: Origineel geplaatst door Toffepee op 15 Mei 2007
Een korte vraag: wat kan je verwachten van de alom bekende fietsenzaak "Van Eyck" op vlak van service ?
Is deze slecht ? Indien wel, waarom ? - slecht werk/lange wachttijd/duur ?
Is het bvb een goede zaak om je fiets binnen te brengen voor een "standaard" onderhoud ?
Graag jullie ervaring.
er zitten nochtans FM's met een goede service niet zover daar vandaan
Een korte vraag: wat kan je verwachten van de alom bekende fietsenzaak "Van Eyck" op vlak van service ?
Is deze slecht ? Indien wel, waarom ? - slecht werk/lange wachttijd/duur ?
Is het bvb een goede zaak om je fiets binnen te brengen voor een "standaard" onderhoud ?
Graag jullie ervaring.
er zitten nochtans FM's met een goede service niet zover daar vandaan
en waar zitten die dan fm in de buurt
http://www.dezwettemaanen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor een gepersonaliseerde service ben je best af bij de locale FM.
Zoek je in de eerste plaats scherpe prijzen, een groot assortiment en een (doorgaans) goede beschikbaarheid van fietsmateriaal, dan ben je bij VE zeker aan het goede adres.
Het feit dat de zaak meestal zeer druk is laat niet veel tijd om rustig met de verkopers te keuvelen. Persoonlijk heb ik er nog nooit een slechte ervaring gehad.
Zoek je in de eerste plaats scherpe prijzen, een groot assortiment en een (doorgaans) goede beschikbaarheid van fietsmateriaal, dan ben je bij VE zeker aan het goede adres.
Het feit dat de zaak meestal zeer druk is laat niet veel tijd om rustig met de verkopers te keuvelen. Persoonlijk heb ik er nog nooit een slechte ervaring gehad.
Quoten: Origineel geplaatst door Ghislain op 16 Mei 2007
Voor een gepersonaliseerde service ben je best af bij de locale FM.
Zoek je in de eerste plaats scherpe prijzen, een groot assortiment en een (doorgaans) goede beschikbaarheid van fietsmateriaal, dan ben je bij VE zeker aan het goede adres.
Het feit dat de zaak meestal zeer druk is laat niet veel tijd om rustig met de verkopers te keuvelen. Persoonlijk heb ik er nog nooit een slechte ervaring gehad.
Aha, blijkbaar een vrij tevreden klant bij VE, vandaar dat ik graag volgende vraag had gesteld. Ik heb net een fiets gekocht bij VE (niet enkel om prijsredenen bytheway) maar ben zelf totaal niet thuis in fietsherstellingen etc. Ik vroeg mij dus af of VE de juist zaak is voor je fiets binnen te brengen voor onderhoud ?
Zo niet, waarom niet ? Geen vakmensen ? Lange wachttijd (wat niet echt een probleem is voor me) ? Duur ?
Voor een gepersonaliseerde service ben je best af bij de locale FM.
Zoek je in de eerste plaats scherpe prijzen, een groot assortiment en een (doorgaans) goede beschikbaarheid van fietsmateriaal, dan ben je bij VE zeker aan het goede adres.
Het feit dat de zaak meestal zeer druk is laat niet veel tijd om rustig met de verkopers te keuvelen. Persoonlijk heb ik er nog nooit een slechte ervaring gehad.
Aha, blijkbaar een vrij tevreden klant bij VE, vandaar dat ik graag volgende vraag had gesteld. Ik heb net een fiets gekocht bij VE (niet enkel om prijsredenen bytheway) maar ben zelf totaal niet thuis in fietsherstellingen etc. Ik vroeg mij dus af of VE de juist zaak is voor je fiets binnen te brengen voor onderhoud ?
Zo niet, waarom niet ? Geen vakmensen ? Lange wachttijd (wat niet echt een probleem is voor me) ? Duur ?
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
het is er gewoon veel te druk. Of ze goed of slecht zijn, maakt niet veel uit als je je verhaal niet kwijt kan. Ik geef ze het voordeel van de twijfel dat ze hun werk wel goed doen, maar een 'persoonlijke' benadering moet je niet verwachten.
Een mogelijke goede fietsenmaker in de buurt (weet ongeveer alles, en is even veeleisend als jij): www.ts-bikes.be in Denderleeuw. Zoek eens op 'TS-biker' in dit forum bij auteur, en dan weet je direct of hij kundig genoeg is om aan je fiets te morrelen...
Een mogelijke goede fietsenmaker in de buurt (weet ongeveer alles, en is even veeleisend als jij): www.ts-bikes.be in Denderleeuw. Zoek eens op 'TS-biker' in dit forum bij auteur, en dan weet je direct of hij kundig genoeg is om aan je fiets te morrelen...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Quoten: Origineel geplaatst door Toffepee op 16 Mei 2007
... Ik vroeg mij dus af of VE de juist zaak is voor je fiets binnen te brengen voor onderhoud ?
Zo niet, waarom niet ? Geen vakmensen ? Lange wachttijd (wat niet echt een probleem is voor me) ? Duur ?
Aangezien het er zeer druk is zal de gemiddelde tijd dat je fiets binnen blijft wat langer zijn als bij de lokale FM. Maar daarover zijn ze ook wel duidelijk ! In sommige gevallen (en als de drukte het toelaat) wordt je zelfs dadelijk geholpen. De vakkundigheid van de medewerkers in het atelier kan ik niet meer beoordelen omdat, doordat ik niet langer in het Aalsterse woon, nu gemakshalve gebruik maak van de diensten van de lokale FM. In het verleden heb ik wel nooit opmerkingen gehad.
... Ik vroeg mij dus af of VE de juist zaak is voor je fiets binnen te brengen voor onderhoud ?
Zo niet, waarom niet ? Geen vakmensen ? Lange wachttijd (wat niet echt een probleem is voor me) ? Duur ?
Aangezien het er zeer druk is zal de gemiddelde tijd dat je fiets binnen blijft wat langer zijn als bij de lokale FM. Maar daarover zijn ze ook wel duidelijk ! In sommige gevallen (en als de drukte het toelaat) wordt je zelfs dadelijk geholpen. De vakkundigheid van de medewerkers in het atelier kan ik niet meer beoordelen omdat, doordat ik niet langer in het Aalsterse woon, nu gemakshalve gebruik maak van de diensten van de lokale FM. In het verleden heb ik wel nooit opmerkingen gehad.
Quoten: Origineel geplaatst door TS-Biker op 15 Mei 2007
Quoten: Origineel geplaatst door Toffepee op 15 Mei 2007
Een korte vraag: wat kan je verwachten van de alom bekende fietsenzaak "Van Eyck" op vlak van service ?
Is deze slecht ? Indien wel, waarom ? - slecht werk/lange wachttijd/duur ?
Is het bvb een goede zaak om je fiets binnen te brengen voor een "standaard" onderhoud ?
Graag jullie ervaring.
er zitten nochtans FM's met een goede service niet zover daar vandaan
Hey, ik heb de eu "hint" meteen begrepen hoor. Sta me toe even m'n verhaal te schetsen. Ik ben een beginneling die een leuke fiets zocht voor gemengd terrein - een hybride m.a.w. Tijdens m'n zoektocht heb ik een aantal fietsen getest (Trek, Giant, Specialized, Scott en Merida). Ik heb me ook laten opmeten bij een Trek dealer - resultaat was dat ik een groot bovenlichaam had en bijgevolg liefst een "lang" frame nodig had - was ook duidelijk bij het proefrijden: de Trek/Giant en Scott vielen af. Merida en Specialized bleven dus over. Ik heb een Speci dealer in de buurt die ook een goede reputatie heeft, echter paste deze niet in mijn budget of ik moest tevreden zijn met een mix van Alivio en Deore wat gezien m'n forse lichaamsbouw niet echt een aanrader was. De Merida beviel eveneens uitstekend, ik had deze proefgereden bij een fietsshop die nog maar een 2tal maand open is, zaakvoerder is een jonge, vriendelijke kerel moet ik zeggen. Uiteraard vroeg ik naar een korting op de cataloogprijs - antwoord was 5. Ik wist dat VE ook Merida verdeelde en bijgevolg daar ook eens gaan luisteren - 15 korting. Ik dacht bij mezelf "dat verschil is toch wel groot". Als eerlijke belg heb ik naar de jonge, nieuwe zaakvoerder even gebeld en gevraagd of er geen tussenweg was: 10 korting. Dit is vrij standaard als ik de mensen op diverse fora mag geloven, groot was dan ook m'n verbazing dat hij maximaal 7 kon geven. Er bleef dus een gat van 8. Dit op een bedrag van 900a1000 € (fiets + toebehoren) betekend dus 72 € wat toch al wat geld is. Ook vond ik dit geen gepaste reactie voor een pas startende zaak - vandaar knoop doorgahakt en bij VE gekocht. Ik weet dat VE niet de persoonlijke aanpak verkiest maar is niet echt een probleem voor me doch is het aangenamer zulke behandeling wel te krijgen.
Aangezien er blijkbaar toch wat mensen vetrouwen hebben in TS vroeg ik me dan ook af of u het zou zien zitten het onderhoud voor uw rekening te nemen van m'n pas gekocht Merida bij VE.
Greetzzz
M'n fiets: Merida Crossway TFS800 - LX/XT afgemonteerd.
Quoten: Origineel geplaatst door Toffepee op 15 Mei 2007
Een korte vraag: wat kan je verwachten van de alom bekende fietsenzaak "Van Eyck" op vlak van service ?
Is deze slecht ? Indien wel, waarom ? - slecht werk/lange wachttijd/duur ?
Is het bvb een goede zaak om je fiets binnen te brengen voor een "standaard" onderhoud ?
Graag jullie ervaring.
er zitten nochtans FM's met een goede service niet zover daar vandaan
Hey, ik heb de eu "hint" meteen begrepen hoor. Sta me toe even m'n verhaal te schetsen. Ik ben een beginneling die een leuke fiets zocht voor gemengd terrein - een hybride m.a.w. Tijdens m'n zoektocht heb ik een aantal fietsen getest (Trek, Giant, Specialized, Scott en Merida). Ik heb me ook laten opmeten bij een Trek dealer - resultaat was dat ik een groot bovenlichaam had en bijgevolg liefst een "lang" frame nodig had - was ook duidelijk bij het proefrijden: de Trek/Giant en Scott vielen af. Merida en Specialized bleven dus over. Ik heb een Speci dealer in de buurt die ook een goede reputatie heeft, echter paste deze niet in mijn budget of ik moest tevreden zijn met een mix van Alivio en Deore wat gezien m'n forse lichaamsbouw niet echt een aanrader was. De Merida beviel eveneens uitstekend, ik had deze proefgereden bij een fietsshop die nog maar een 2tal maand open is, zaakvoerder is een jonge, vriendelijke kerel moet ik zeggen. Uiteraard vroeg ik naar een korting op de cataloogprijs - antwoord was 5. Ik wist dat VE ook Merida verdeelde en bijgevolg daar ook eens gaan luisteren - 15 korting. Ik dacht bij mezelf "dat verschil is toch wel groot". Als eerlijke belg heb ik naar de jonge, nieuwe zaakvoerder even gebeld en gevraagd of er geen tussenweg was: 10 korting. Dit is vrij standaard als ik de mensen op diverse fora mag geloven, groot was dan ook m'n verbazing dat hij maximaal 7 kon geven. Er bleef dus een gat van 8. Dit op een bedrag van 900a1000 € (fiets + toebehoren) betekend dus 72 € wat toch al wat geld is. Ook vond ik dit geen gepaste reactie voor een pas startende zaak - vandaar knoop doorgahakt en bij VE gekocht. Ik weet dat VE niet de persoonlijke aanpak verkiest maar is niet echt een probleem voor me doch is het aangenamer zulke behandeling wel te krijgen.
Aangezien er blijkbaar toch wat mensen vetrouwen hebben in TS vroeg ik me dan ook af of u het zou zien zitten het onderhoud voor uw rekening te nemen van m'n pas gekocht Merida bij VE.
Greetzzz
M'n fiets: Merida Crossway TFS800 - LX/XT afgemonteerd.