yo,
heb in het begin van het wielerseizoen een setje zipp 404 gekocht, ondertussen rij ik er nog steeds mee en ben ik er dan ook zeer te vreden mee!
maar nu met de aankomende klimkoersen zoek ik achter een laag-profiel carbon wielset met een relatief laag gewicht (moet natuurlijk nog stijfheid en sterkte behouden)
omdat ik al tevreden ben van mijn zipp's dacht ik aan de zipp 202 wielset, heeft er iemand ervaring met deze wielset of weet er toevallig wat meer over dan ik?
ps(er mogen ook nog andere wielsetjes aangeraden worden die voldoen aan deze eisen)
zipp 202
-
- Forum-lid
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 02 dec 2006 21:43
Ik zou lekker je 404's houden.
Het gewichtsvoordeel van 202's is maar heel klein terwijl 404's veel aërodynamischer zijn.
Zelfs in een klimkoers is aërodynamica meestal belangrijker dan een klein beetje gewicht.
Het gewichtsvoordeel van 202's is maar heel klein terwijl 404's veel aërodynamischer zijn.
Zelfs in een klimkoers is aërodynamica meestal belangrijker dan een klein beetje gewicht.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
- Forum-lid
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30
Campa Hyperon, Shimano Dura-Ace, Lightweight (Ventoux???). Dit zijn allemaal carbon wielen met een laag profiel. Ze zijn niet goedkoop, maar die zipp's nu ook niet direct, dus dat mag geen probleem zijn.
Ook zijn bovengenoemde sterker dan de Zipp's
Ook zijn bovengenoemde sterker dan de Zipp's
Excuse me while I kiss the sky
-
- Forum-lid
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 02 dec 2006 21:43
Quote: Origineel geplaatst door Scepticus op 14 Mei 2007
Ik zou lekker je 404's houden.
Het gewichtsvoordeel van 202's is maar heel klein terwijl 404's veel aërodynamischer zijn.
Zelfs in een klimkoers is aërodynamica meestal belangrijker dan een klein beetje gewicht.
weet dat het verschil in gewicht je wel niet zal voelen,
maar als je een afdaling neemt met een hoog-profiel velg dan kan ik verzekering één keer je op een hoge snelheid door de bochten gaat het een zeer raar gevoel heeft,
vind ik toch
Ik zou lekker je 404's houden.
Het gewichtsvoordeel van 202's is maar heel klein terwijl 404's veel aërodynamischer zijn.
Zelfs in een klimkoers is aërodynamica meestal belangrijker dan een klein beetje gewicht.
weet dat het verschil in gewicht je wel niet zal voelen,
maar als je een afdaling neemt met een hoog-profiel velg dan kan ik verzekering één keer je op een hoge snelheid door de bochten gaat het een zeer raar gevoel heeft,
vind ik toch
-
- Forum-lid
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 08 jun 2007 22:05
Ik heb zelf een paar 404 en 202 en ik zou zeggen beide schitterende wielen de 404 is uiteraard veel indrukwekkender in de fiets maar zoals gezegd in de afdaling lmoet je het gewoon zijn of het is snel gebeurd. De 202 zijn ook geschikt voor bijna elk e ondergrond bij slecht wegdek mag je de 404 terug in de wielzakken steken of er komt gegarandeerd miserie( als je dat regelmatig doet uiteraard) van of je moet enorm goeie sponser hebben.
Cyclista 4 ever
Sorry cyclinboy maar er onstaaan bij mij door jouw opmerking twijfels of je beide sets werkelijk bezit (mooie gelegenheid voor een foto!!)
De modellen pre 2006 zijn allemaal qua impact stijfheid niet perfect. Maar de 202 spant echt de kroon. In sommige landen hebben de invoerders tijdelijk de levering van 202's gestaakt.
Met de huidige serie 404 hoef je echt geen probblemen te verwachten zeker niet met pave uitvoering.
TS; Ik denk dat je beter even kunt wachten met de aanschaf van de 202 tot 2008 info naar buiten wordt gebracht (TIP!!
Of gewoon lekker voor een 303 voorwiel en 808 achterwiel kunt gaan dan kun je in alle omstandigheden ideaal mixen in je wielen (lees 303 voor 404 achter en 404 voor, 808 achter) Snelheid gegarandeerd
De modellen pre 2006 zijn allemaal qua impact stijfheid niet perfect. Maar de 202 spant echt de kroon. In sommige landen hebben de invoerders tijdelijk de levering van 202's gestaakt.
Met de huidige serie 404 hoef je echt geen probblemen te verwachten zeker niet met pave uitvoering.
TS; Ik denk dat je beter even kunt wachten met de aanschaf van de 202 tot 2008 info naar buiten wordt gebracht (TIP!!
Of gewoon lekker voor een 303 voorwiel en 808 achterwiel kunt gaan dan kun je in alle omstandigheden ideaal mixen in je wielen (lees 303 voor 404 achter en 404 voor, 808 achter) Snelheid gegarandeerd
pas op! paaltje!
Inmiddels is er nieuws over de nieuwe 202 wielen van Zipp. Een verstevigde velg tov de vorige(carbon-bridge technologie). De velgen zijn iets hoger geworden(32 mm) en hebben een "dimpled surface"ofwel golfbalhuid(?) voor extra aerodynamica. Dit zou een vermogenswinst van 4-6 watt op moeten leveren. De wielen zijn geschikt voor rijders tot 85kg.
De prijs is nog niet bekend, maar zou iets hoger uitvallen voor 2008. Dit geld voor alle zipp wielen trouwens. Beetje vreemd. Met de gunstige Euro-Dollar koers zou je een aantrekkeijke prijs mogen verwachten? Of zou dit voordeel in de portemonnee van de importeur verdwijnen.....?? Waarschijnlijk wel......
Ik heb de prijs opgevraagd bij Conimex. Als ik nieuws hierover heb zal ik het posten.
Zie voor verdere info: http://www.rouesartisanales.com/article-12178331.html
De prijs is nog niet bekend, maar zou iets hoger uitvallen voor 2008. Dit geld voor alle zipp wielen trouwens. Beetje vreemd. Met de gunstige Euro-Dollar koers zou je een aantrekkeijke prijs mogen verwachten? Of zou dit voordeel in de portemonnee van de importeur verdwijnen.....?? Waarschijnlijk wel......
Ik heb de prijs opgevraagd bij Conimex. Als ik nieuws hierover heb zal ik het posten.
Zie voor verdere info: http://www.rouesartisanales.com/article-12178331.html
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;