Quoten: Origineel geplaatst door havana op 13 Mei 2007
Fulcrum 3 is hetzelfde als Zonda (Fulcrum = sattelietmerk van Campa). Fulcrum 1 staat tegenover Eurus. Deze wielen ontlopen elkaar niet veel. Als het verstand het wint van de emotie kies je best voor de Zonda's of de F3's. In alle andere gevallen voor de F1's of de Eurus.
Zegt men inderdaad vaak. Toch heeft de Fulcrum niet het verschil in velghoogte (voor-26, achter-30mm) wat de Campa's wel hebben. Dus ander spaakpatroon, andere velg. Enkel de naaf dan hetzelfde?
Fulcrum of Zonda?
-
- Forum-lid
Ik rijd nu ruim een jaar met Fulcrum Racing 1 wielen. Nooit iets aan hoeven te doen. Alleen de lagers een keertje gesmeerd maar eigenlijk was dat niet eens nodig. Een paar keer in de voerstreek in Wallonië gefietst waar sommige wegen veel overeenkomsten vertonen met Hollandse gatenkaas. Ook daar geen problemen.
Beter alleen op de fiets dan eenzaam op de tandem.
Quoten: Origineel geplaatst door Beukje op 23 Mei 2007
Ik rijd nu ruim een jaar met Fulcrum Racing 1 wielen. Nooit iets aan hoeven te doen. Alleen de lagers een keertje gesmeerd maar eigenlijk was dat niet eens nodig. Een paar keer in de voerstreek in Wallonië gefietst waar sommige wegen veel overeenkomsten vertonen met Hollandse gatenkaas. Ook daar geen problemen.
Hoe is het geluid van de freewheel. ( harder dan campa of het zelfde )
Ikzit ook te twijffelen tussen fullcrum racing 1 en Eurus wielen en Zonda iemand een idee welke ik zou moeten nemen,
Ik rijd een storck 1.1 met campa chorus.
Bedankt
Hoe is het geluid van de freewheel. ( harder dan campa of het zelfde )
Ikzit ook te twijffelen tussen fullcrum racing 1 en Eurus wielen en Zonda iemand een idee welke ik zou moeten nemen,
Ik rijd een storck 1.1 met campa chorus.
Bedankt
Alledrie zijn het mooie en goede wielen als ik de meningen op dit forum als argument mag gebruiken.
Ik neem aan dat je op een zwarte storck rijdt? Dan is het wellicht nog een optie de rode Fulcrum stickers te vervangen voor zwarte stickers (die op de rode racing 3, 5 en 7 zitten). Dit heb ik zelf ook gedaan op een zwarte CR1 met R1.
Ervaringen kan ik nog niet delen. Vanavond ga ik mn fiets ophalen en de stickers pas volgende week.
Ik neem aan dat je op een zwarte storck rijdt? Dan is het wellicht nog een optie de rode Fulcrum stickers te vervangen voor zwarte stickers (die op de rode racing 3, 5 en 7 zitten). Dit heb ik zelf ook gedaan op een zwarte CR1 met R1.
Ervaringen kan ik nog niet delen. Vanavond ga ik mn fiets ophalen en de stickers pas volgende week.
"zijn hetzelfde als" is misschien inderdaad niet de juiste bewoording. "Staat tegenover" is beter (zoals ik later ook zei bij de F1/Eurus).
Sinds twee dagen ben ik ook in het bezit van Fulcrum Racing 1's. Ik kan geen vergelijk met andere wielen van dit caliber maken, maar ze rijden geweldig. Uitermate stijf, ze rollen als een dolle en voelen snel aan bij het aanzetten. Ze geven daarnaast een gevoel van kwaliteit en degelijkheid en dat vind ik erg belangrijk.
Qua gewicht schelen we wel wat, ik ben 68 kilo, maar deze wielen voelen zo stevig aan dat de extra kilo's ze weinig zullen doen.
Qua gewicht schelen we wel wat, ik ben 68 kilo, maar deze wielen voelen zo stevig aan dat de extra kilo's ze weinig zullen doen.
ik worstel een beetje met het zelfde probleem als icemus.
Zoek voor mijn nieuwe fiets een setje wielen Zonda,Eurus of Racing Zero Red.
Kreeg bij mijn fm ook een stetje Shamals Ultra (zwart/grijs) te zien.
Als ik de beschrijvingen lees zijn ze allemaal tot een kilo of 85-90 te belasten.
Ik zelf weeg rond de 93 kg en rij nu op CXP 33.
De kogel is door de kerk het zijn de Zonda`s geworden.
Volgens mijn fm geen probleem met mijn gewicht( en anders val ik maar wat af)
Zoek voor mijn nieuwe fiets een setje wielen Zonda,Eurus of Racing Zero Red.
Kreeg bij mijn fm ook een stetje Shamals Ultra (zwart/grijs) te zien.
Als ik de beschrijvingen lees zijn ze allemaal tot een kilo of 85-90 te belasten.
Ik zelf weeg rond de 93 kg en rij nu op CXP 33.
De kogel is door de kerk het zijn de Zonda`s geworden.
Volgens mijn fm geen probleem met mijn gewicht( en anders val ik maar wat af)
Forza Italia
Ik twijfel ook steeds meer. Nu ik zoon goede reacties hoor over de Racing1 begin ik weer te twijfelen of deze toch beter zijn als een setje Easton EA90SL. Heeft misschien iemand ervaring met deze Easton zodat ik gemakkelijker een keuze kan maken.
-
- Forum-lid
Ik heb zelf de Easton EA90SL en ben er uitermate tevreden over (82kg). Had na 2000km wel last van een tik in de achternaaf maar na het demonteren en weer monteren van de naaf (wat heel makkelijk is bij easton) lopen ze weer als een zonnetje