hallo, ik vraag mij af wat het grote voordeel is van een disc wiel, dat je lager blijft doordraaien of de areo ?
anders maak je toch zelf een met plakband
grtz
disc wiel
Bij snelheden boven de 40km/uur heeft een dicht wiel GROTE voordelen (aerodynamica) boven gespaakte wielen.
Het is niet zonder reden dat alle profrenners in tijdritten met dichte wielen rijden. Zelfs als het op heuvelachtig terrein is.
Ook alle goede triatleten gebruiken dichte achter wielen.
Het is niet zonder reden dat alle profrenners in tijdritten met dichte wielen rijden. Zelfs als het op heuvelachtig terrein is.
Ook alle goede triatleten gebruiken dichte achter wielen.
Quoten: Origineel geplaatst door Noor op 13 Mei 2007
Bij snelheden boven de 40km/uur heeft een dicht wiel GROTE voordelen (aerodynamica) boven gespaakte wielen.
Het is niet zonder reden dat alle profrenners in tijdritten met dichte wielen rijden. Zelfs als het op heuvelachtig terrein is.
Ook alle goede triatleten gebruiken dichte achter wielen.
de ploegentijdrit in de ronde van Italië gezien? daar reden heel wat profrenners met hoge of lage carbonwielen. het zijn dus niet ALLE profrenners die in tijdritten met dichte wielen rijden. Het is geen aanval of zo hoor, maar ik vond het gewoon een ongeoorloofde veralgemening en wou er eventjes op reageren.
Bij snelheden boven de 40km/uur heeft een dicht wiel GROTE voordelen (aerodynamica) boven gespaakte wielen.
Het is niet zonder reden dat alle profrenners in tijdritten met dichte wielen rijden. Zelfs als het op heuvelachtig terrein is.
Ook alle goede triatleten gebruiken dichte achter wielen.
de ploegentijdrit in de ronde van Italië gezien? daar reden heel wat profrenners met hoge of lage carbonwielen. het zijn dus niet ALLE profrenners die in tijdritten met dichte wielen rijden. Het is geen aanval of zo hoor, maar ik vond het gewoon een ongeoorloofde veralgemening en wou er eventjes op reageren.
Quote: Origineel geplaatst door demonic op 13 Mei 2007
Quoten: Origineel geplaatst door Noor op 13 Mei 2007Bij snelheden boven de 40km/uur heeft een dicht wiel GROTE voordelen (aerodynamica) boven gespaakte wielen.Het is niet zonder reden dat alle profrenners in tijdritten met dichte wielen rijden. Zelfs als het op heuvelachtig terrein is.Ook alle goede triatleten gebruiken dichte achter wielen.de ploegentijdrit in de ronde van Italië gezien? daar reden heel wat profrenners met hoge of lage carbonwielen. het zijn dus niet ALLE profrenners die in tijdritten met dichte wielen rijden. Het is geen aanval of zo hoor, maar ik vond het gewoon een ongeoorloofde veralgemening en wou er eventjes op reageren.
Gister stond er wel heel veel wind, en heel erg veel bochten. Weet niet of je zelf wel is met een dicht achterwiel hebt gefietst? Maar met wind in een ploegentijdrit is het echt niet te doen, en bochten met zon ding vind ik ook niet echt het leukste. Erg stug.
Quoten: Origineel geplaatst door Noor op 13 Mei 2007Bij snelheden boven de 40km/uur heeft een dicht wiel GROTE voordelen (aerodynamica) boven gespaakte wielen.Het is niet zonder reden dat alle profrenners in tijdritten met dichte wielen rijden. Zelfs als het op heuvelachtig terrein is.Ook alle goede triatleten gebruiken dichte achter wielen.de ploegentijdrit in de ronde van Italië gezien? daar reden heel wat profrenners met hoge of lage carbonwielen. het zijn dus niet ALLE profrenners die in tijdritten met dichte wielen rijden. Het is geen aanval of zo hoor, maar ik vond het gewoon een ongeoorloofde veralgemening en wou er eventjes op reageren.
Gister stond er wel heel veel wind, en heel erg veel bochten. Weet niet of je zelf wel is met een dicht achterwiel hebt gefietst? Maar met wind in een ploegentijdrit is het echt niet te doen, en bochten met zon ding vind ik ook niet echt het leukste. Erg stug.