Omdat ik (zoals velen onder ons) nogal wat banden op te pompen heb (fiets, auto, kruiwagen....) overweeg ik de aanschaf van een compressor. Niet zo'n lomp en lawaaierig ding met een luchtvat maar een compact en liefst ook makkelijk transporteerbaar geheel.
Heeft iemand hier ervaring mee (wellicht menige FM) en wat moet ik gaan overwegen ?
Compressor
Kijk eens naar de Bosch PAG 14,4 V Acculuchtpomp.
Een kleine oplaadbare compressor in de vorm van een accu schroefboormachine.
Een kleine oplaadbare compressor in de vorm van een accu schroefboormachine.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
Ik haal er ruim 8 bar mee, maar het duurt erg lang voor je deze druk bereikt. Thuis pak ik voor fietsbanden eigenljik altijd de SKS pomp. De Bosch wordt gebruikt voor autobanden en dergelijke.
De Bosch produceert inderdaad redelijk veel geluid, maar aanzienlijk minder dan mijn grote compressor .
De Bosch produceert inderdaad redelijk veel geluid, maar aanzienlijk minder dan mijn grote compressor .
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
Ziet er lang niet slecht uit en wat betreft portabiliteit zeker top
Wat bedoel je met 'lang' eer je 8 bar bereikt ?
Eerste prijsindicatie: +/- 200 euro batterijpack inbegrepen ?
Zijn er nog andere alternatieven (olieloze compressor) - misschien dat onze online fietsenmakers nog een goed voorstel hebben ?
Zijn er nog andere alternatieven (olieloze compressor) - misschien dat onze online fietsenmakers nog een goed voorstel hebben ?
Quoten: Origineel geplaatst door Ghislain op 09 Mei 2007
Dat de compressor maar een klein luchtvolume per 'slag' pompt. Deze kleine luchthoeveelheid i.c.m. met de tegendruk vanuit de band zorgt ervoor dat het lang duurt alvorens je de 8 bar bereikt (niet gemeten maar is schat 1 1/2 - 2 minuten ofzo, SKS pomp een seconde of 10).
Daar moet je ongeveer wel op rekenen. Dat is incl. lader e.d. ik heb zelf overigens een extra sterke batterij genomen. Als je al gereedschap hebt van Bosch hoef je de lader en accu uiteraard niet meer aan te schaffen, deze zijn onderling uitwisselbaar.
Dat de compressor maar een klein luchtvolume per 'slag' pompt. Deze kleine luchthoeveelheid i.c.m. met de tegendruk vanuit de band zorgt ervoor dat het lang duurt alvorens je de 8 bar bereikt (niet gemeten maar is schat 1 1/2 - 2 minuten ofzo, SKS pomp een seconde of 10).
Daar moet je ongeveer wel op rekenen. Dat is incl. lader e.d. ik heb zelf overigens een extra sterke batterij genomen. Als je al gereedschap hebt van Bosch hoef je de lader en accu uiteraard niet meer aan te schaffen, deze zijn onderling uitwisselbaar.
-
- Forum-lid
Haha weet je wat ik gedaan heb? Een oude, nog werkende koelkast motor genomen. Met wat handigheid monteer je een slag met ventieldop en een bar-metertje, werkt al jaren top, kost je geen geld of batterijen en is met een schakelaartje superhandig ! Je band is in no-time naar de 8 kilo !
aint no mountain high enough
Aangezien het bij mij snel moet gaan heb ik dan maar een goede klassieke handpomp aangekocht van Topeak type BlowJoe Sprint. Zal het voorlopig ook wel doen en ondertussen komen er misschien nog nuttige tips tevoorschijn rond de aanschaf van een draagbare compressor.