Wilier
Of er nog verschil zit tussen de 2008 en 2007 versie van de Mortirolo weet ik niet, maar die laatste was in ieder geval al dik in orde met een torsie-, vork- en bracketstijfheid van resp. 84.1, 66.7 en 52.6
De Mortirolo 2007 blijft hetzelfde voor 2008. Enkel de gele en de blauwe versie verdwijnen in het voordeel van een wit exemplaar. De rode blijft.
De Mortirolo 2007 blijft hetzelfde voor 2008. Enkel de gele en de blauwe versie verdwijnen in het voordeel van een wit exemplaar. De rode blijft.
ymeb schreef:Je spreekt het uit als Wie-lie-er, in het Italiaans spreek je elke letter appart uit.
Ooit ergens gelezen dat Wilier een afkorting is. De volle naam zou in verband staan met de Italiaanse vrijheidsbewegingen rond 1900.
Heb al aardig wat gegoogled maar nog niets gevonden. Heeft iemand het antwoord?
TES
Iets te snel google opgegeven. Het antwoord staat op http://www.wilier-usa.com/index.php#id=history. W Italia LIbera E Rendenta. De W staat voor Viva. Al met al betekent het dus Lang leve Italië, bevrijd en bekeerd.
Zo, weer wat geleerd
Zo, weer wat geleerd
TES
De naam Wilier Triestina wordt sinds 1945 gebruikt; eerst alleen voor het toen opgerichte race team, maar in 1946 ook voor het fietsen merk zelf, dat in 1906 opgericht was als "Ciclomeccanica Dal Molin".
Gevonden op http://www.wilier-usa.com/#id=history
Highlight:
The name Wilier was a patriotic acronym. In Italian, the letter W is not used.
W is usually used as an abbreviation for the word Viva!
The acronym goes like so: W Italia Libera E Redenta, which means "Long Live Italy, Liberated and Redeemed"
Triestina was meant as a tribute to the city of Trieste, which at that time was not yet regained by Italy after the war.
Edit:
Jammer, net te laat.
-
- Forum-lid
ymeb schreef:Je spreekt het uit als Wie-lie-er, in het Italiaans spreek je elke letter appart uit.
mooie fietsen ,mjn fietsmaat heeft een willier cinque of zoiets genoemd naar het het 100 jarig bestaan van het merk,een topfiets
bike for fun
bike for fun schreef:ymeb schreef:Je spreekt het uit als Wie-lie-er, in het Italiaans spreek je elke letter appart uit.
mooie fietsen ,mjn fietsmaat heeft een willier cinque of zoiets genoemd naar het het 100 jarig bestaan van het merk,een topfiets
Dan zal het wel de Willier Cento zijn.
-
- Forum-lid
Jaa ik kan me hier eindelijk melden! Heb mijn wilier Le Roi afgebouwd.
Specs wilier le Roi.
Frame: Wilier le Roi maat XXL
Groep: ultegra 10 speed
Zadel: Selle italia SLR
Wielen: Easton Circuit
Bandjes: Schwalbe ultremo
Binnenbandjes: Michelin latex
Bidonhouders: tacx Tao
Gewicht: 7,8 kilo
Specs wilier le Roi.
Frame: Wilier le Roi maat XXL
Groep: ultegra 10 speed
Zadel: Selle italia SLR
Wielen: Easton Circuit
Bandjes: Schwalbe ultremo
Binnenbandjes: Michelin latex
Bidonhouders: tacx Tao
Gewicht: 7,8 kilo
-
- Forum-lid
lorenzo schreef:ik wil de nieuwe izoard kopen. is deze fiets stijf? heeft iemand reden om dit niet te kopen
Bij aanschaf van een carbon racer staat deze ook op mijn lijstje, echter, weet iemand iets over de stijfheid van dit frame.
ron schreef:Korte reactie op Wilier,super uiterlijk sluit mij aan bij ymeb,wordt ook mijn fiets in 2008.
Twijfel alleen nog over de kleur.
In het nieuwe topic Wilier Site staat in ieder geval een mooie Blauw/Witte Izoard.
Als het goed is zou forumlid Mitch inmiddels ook bijna zijn rode versie moeten hebben. Het wachten is dus nog even op zijn foto's, zodat je ze mooi kunt vergelijken.
Op de foto's van fbuijs lijkt 'ie in ieder geval nog mooier dan zoals te zien op de site van Wilier zelf: http://www.wilier.it