Alles over vakanties op én met de fiets

Ballons Vosgiens

douwe7
Forum-lid

douwe7 07 mei 2007 19:33

Zondag 2 september vindt vanuit Gerardmer in de Franse Vogezen de cyclosportieve tocht les Ballons Vosgiens plaats. Fietsers kunnen kiezen uit 90 km met 1500 m hoogteverschil en 155 km met 3500 m hoogteverschil. De langste afstand gaat over Col de la Schlucht, Route des Crêtes, Petit Ballon, Col du Firstplan, le Markstein, Col du Bramont, Col des Feignes en Col de Grosse Pierre naar de finish bergop in la Mauselaine bij Gerardmer.
Meer info staat op www.lesballonsvosgiens.org
Ik ben van plan om aan de tocht mee te doen en me hierop voor te bereiden met een trainingsweek in de Vogezen. Als uitvalsbasis is bij Munster een natuurvriendenhuis beschikbaar voor 25 fietsers. Momenteel zijn er nog plaatsen over. Lijkt het je ook leuk om aan de cyclo mee te doen en/of een week in de Vogezen te fietsen neem dan contact met me op.
Met sportieve groet,
Norbert Cuiper
Klimmen is fijn maar doet ook pijn. Net alsof je een stapel poefjes moet sjouwen voor een verhuizend vriendinnetje (uit het hoofd-citaat uit De Renner, Tim Krabbé)

chielberto
Forum-lid

chielberto 02 aug 2007 00:25

Les ballons Vosgiens (2 sep 07): Heeft iemand deze tocht al gereden of van hebben horen zeggen?

www.lapierrechany.fr.st : Iemand hier ervaring mee? Deze is maandag 27 Aug 07 en vindt plaats in de Auvergne.

zo 26: Puy de Dome
ma 27: Pierre Chany (cyclo)
di 28: Mont Ventoux
wo 29: rust
do 30: Petit 3 ballons
vr 31: Rondrit Vogezen Noord
za 1: Rust
zo 2: Les Ballons Vosgienne (cyclo)

Iemand nog suggesties, opmerkingen, aanvullingen, etc op de agenda?

Plaats reactie