Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
padelzijn
- Forum-lid
padelzijn
04 sep 2009 22:18
rnldzm schreef:
Daarom moeten sporters een dubbelblinde test eisen met een contra-expertise die elders wordt uitgevoerd.
Ivm de rechtsbescherming van de individuele sporter zou ik het met die stelling wel eens zijn echter....
De huidige generatie renners gaat nu gebukt onder de erfenis van hun eigen dopingmisbruik maar vooral dat van hun voorgangers. De hele wielerindustrie heeft door het jarenlange gebruik van middelen en het systematisch als industrie gedogen en maskeren van middelengebruik haar rechten op een ´eerlijke behandeling´ wellicht verspeeld.
Om de sport (<lees bedrijfstak) te redden van de dopingondergang diende men wel draconische maatregelen te nemen die wellicht onredelijk, onrechtvaardig of anderszins volgens de regels van het normale maatschappelijke verkeer normafwijkend zijn. Echter, a priori heeft ' de sport' het door het eigen gedrag veroorzaakt en is deze aanpak noodzakelijk om sponsoren en publiek niet te laten afhaken.
Ik fiets dus ik besta.
-
bommie
- Forum-lid
bommie
08 sep 2009 15:30
eelcoz schreef:Foosho schreef: Als renners na 100en testen nog steeds clean zijn, krijgen ze van mij meer dan alleen het voordeel dan de twijfel.
Het verhaal van Kohl draagt hier niet echt aan bij.
Volgens mij draagt het verhaal van Kohl hier wel aan bij! Want Kohl is na 100en tests wel tweemaal gepakt. Ook werd hij naar aanleiding van zijn bloedwaarden al extra in de gaten gehouden.
-
janvr
- Forum-lid
janvr
30 sep 2009 19:14
30-9: "Dekker heeft schuld bekend maar wil wel zijn loopbaan voortzetten."
Wat een sneue sukkel. Hoeveel vertrouwen wil-ie nog schenden?
-
basko
- Forum-lid
basko
30 sep 2009 19:19
Loopbaan voortzetten?
......
-
forza
- Forum-lid
forza
30 sep 2009 19:48
Hij mag blij zijn dat wij zo'n gezellig klein land zijn, als het aan ons (Nederlanders)allemaal ligt komt hij nooit meer aan de bak.
Natuurlijk heeft hij het vertrouwen en het imago van de sport geschaad, wat ik hem ook kwalijk neem. Maar daarom krijgt hij ook een schorsing, dat is zijn straf. Als hij na de schorsing weer terug wil keren in het peleton en er een ploeg is die hem wil hebben is hij natuurlijk wat mij betreft welkom terug.
eigenwijs is ook wijs...
-
chevalier
- Forum-lid
chevalier
30 sep 2009 19:53
Forza schreef:Hij mag blij zijn dat wij zo'n gezellig klein land zijn, als het aan ons (Nederlanders)allemaal ligt komt hij nooit meer aan de bak.
Natuurlijk heeft hij het vertrouwen en het imago van de sport geschaad, wat ik hem ook kwalijk neem. Maar daarom krijgt hij ook een schorsing, dat is zijn straf. Als hij na de schorsing weer terug wil keren in het peleton en er een ploeg is die hem wil hebben is hij natuurlijk wat mij betreft welkom terug.
Daar ben ik het helemaal mee eens, lijkt me voldoende info
-
luster
- Forum-lid
luster
30 sep 2009 19:58
Lijkt me wel dat hij nu niet meer het voordeel van de twijfel heeft een wellicht volgende gevallen. Eerst doen als of hij water ziet branden "ik ben geflikt" en dan als zijn schuld toch echt vast staat net doen als of hij niet kei hard heeft staan liegen, Ik maak excuses en kom weer terug. Van zo'n gast kun je toch geen supporter zijn.
Dan liever Basso. Schuld dragen en kei hard weer aan de slag.
-
Zorro
- Forum-lid HC
Zorro
30 sep 2009 20:32
Cross Post uit het 'Doping Topic':
In ieder geval hoeven we dus niet meer te speculeren (met dank aan Thomas Dekker).
Het schoffie heeft dus gewoon gebruikt. Grootste Nedelands talent.....door de pot heen gezakt dus
Waarom 'Schoffie'? Omdat hij maar eens bewijst dat de grootste schreeuwers vaak (niet ALTIJD) gepakt hebben. En pas bekennen als de contra expertise ook positief is......lamzak van een Dekker.
Is RaboBank even blij dat ze hem kwijt zijn.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
renes.
- Forum-lid
renes.
30 sep 2009 20:42
Voortaan gewoon toegeven bij de eerste test. Ik zie het nut er niet van in nu wel toe te geven na in eerste instantie te hebben aangegeven "geschokt te zijn".
Wat verwachtte hij eigenlijk van de contra-expertise? Hoopte hij op een (procedure-)fout in het lab?
Onzinnig en ongeloofwaardig dit. Nooit meer doen Thomas!
Stevens SCF1-Campa Chorus/Record-Eurus
Planet X Stealth-Campa Chorus-Xentis Mark 1
-
canyon81
- Forum-lid
canyon81
30 sep 2009 20:43
Rabo is hem inderdaad net op tijd kwijt geraakt. Na het gevalletje Rasmussen hadden ze het ook erg slecht kunnen gebruiken. Ik denk dat Silence-Lotto ook nog een forse claim bij hem neerlegt.
Waar verdient een geschorste renner zijn brood eigenlijk mee? Als je een beste spaarpot hebt, moet het kunnen, maar zou een jonge vent met de levensstijl van Thomas Dekker dat ook kunnen?
Eenvoud kenmerkt het ware.
-
marconi
- Forum-lid
marconi
30 sep 2009 21:24
JanVr schreef:30-9: "Dekker heeft schuld bekend maar wil wel zijn loopbaan voortzetten."
Wat een sneue sukkel. Hoeveel vertrouwen wil-ie nog schenden?
Idd!
Zonder dope is hij nergens! Dan mag hij blij zijn om met cleane top amateurs mee te kunnen komen! t Manneke ontkende ten stelligste dope te hebben gebruikt. Misschien kan hij nog 2 jaren als toneelspeler zijn brood verdienen.
Daarin is hij wel heel goed! Waar moet dat heen met dat wielerwereldje? Ik ga nu ook aan Contador twijfelen!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
-
em
- Forum-lid
em
30 sep 2009 21:31
Forza schreef:... Maar daarom krijgt hij ook een schorsing, dat is zijn straf. Als hij na de schorsing weer terug wil keren in het peleton en er een ploeg is die hem wil hebben is hij natuurlijk wat mij betreft welkom terug.
Hele dikke +1. Als iemand iets fouts heeft gedaan en vervolgens zijn straf heeft uitgezeten dan is het wat mij betreft daarmee afgedaan.