Thomas Dekker
Ik vond hem altijd wel een flamboyant mannetje, met zijn prada jasje, mooie auto. Niks mis mee, tenminste niet zo'n eenheidsworst als de meeste andere nederlandse renners. Maar nu hij is betrapt op doping moet hij ophouden met dat zielepoten gedoe. Gewoon niet lopen janken, hard trainen en over 2 jaar terugkomen!
-
- Forum-lid
Als hij gewoon iets had gezegd van "iedereen had een hoog verwachtingspatroon van me, en door omstandigheden (heup) kon ik daaraan niet voldoen. Dus heb ik toen besloten om iets tot me te nemen wat niet mag, om toch daaraan te voldoen". Dat ik daarna alles ontkende, ligt ook het feit dat ik me geen raad wist met deze situatie.....ik neem alle schuld op me, en benut de komende tijd om na te denken over de schade die ik mezelf en anderen heb berokkend..(of is het met een t).
Alles beter dan dat lulverhaal van gisteren...één injectie en later op de vraag of EPO een kuur is met hhhmja beantwoorden... het is dat De Jong genade had met hem...
Zinsbouw iets aangepast
MVG
Alles beter dan dat lulverhaal van gisteren...één injectie en later op de vraag of EPO een kuur is met hhhmja beantwoorden... het is dat De Jong genade had met hem...
Zinsbouw iets aangepast
MVG
tja vooral de omerta handhaven, daar gaat het ze om....
en dat is ook het enige dat werkt, zie geval Jaksche...
Dekker liet zich bij smeets toch ook indirect laatdunkend uit over Kohl...
Het gaat helemaal niet om berouw, of schuldinzicht maar puur om je zelf uit deze situatie redden, en inmiddels is men er achter dat schuldbekennen het beste past, en dan die bekentenis zo sluw mogelijk aanpassen aan de situatie...
Dan 2 jaar eruit, en pfffffff we kunnen weer....
Terwijl mannen als Kohl en Jaksche uitgekotst worden en m.i. ook absoluut geen steun krijgen van de bonden voor hun biecht....
en ook hier weer blijkt dat liegen en bedriegen uiteindelijk meer loont dan de waarheid opbiechten!!!
en dat is ook het enige dat werkt, zie geval Jaksche...
Dekker liet zich bij smeets toch ook indirect laatdunkend uit over Kohl...
Het gaat helemaal niet om berouw, of schuldinzicht maar puur om je zelf uit deze situatie redden, en inmiddels is men er achter dat schuldbekennen het beste past, en dan die bekentenis zo sluw mogelijk aanpassen aan de situatie...
Dan 2 jaar eruit, en pfffffff we kunnen weer....
Terwijl mannen als Kohl en Jaksche uitgekotst worden en m.i. ook absoluut geen steun krijgen van de bonden voor hun biecht....
en ook hier weer blijkt dat liegen en bedriegen uiteindelijk meer loont dan de waarheid opbiechten!!!
Je merkte dat Wilfried de Jong 'n beetje medelijden had met TD. Had liever gezien dat ie nog even wat verder de duimschroeven had aangedraaid. Als je toch de moed hebt om op TV je verhaal te doen, bereid je verhaal dan goed voor, maar zoals TD zat te stuntelen, tjonge jonge! Zielig mannetje hoor. Ben benieuwd waar hij over twee jaar staat en uit die periode is gekomen.
Hij heeft echt iemand nodig die hem een trap onder z'n kont kan geven en zorgt dat ie met beide benen op de grond blijft staan.
Hij heeft echt iemand nodig die hem een trap onder z'n kont kan geven en zorgt dat ie met beide benen op de grond blijft staan.
<<Pijn is tijdelijk, opgeven is voor eeuwig!>>
Mijn Bloggie!
Mijn Bloggie!
Nou nou zeg, verliezen is ook een vak. Het zou hem sieren als tie zich open kwetsbaar had opgesteld in zo'n interview, maar het leek wel oftie het nog steeds wilde ontkennen. Het is dat er twee positieve plasjes waren, maar anders....
Zijn ongemakkelijkheid en draaien deed me denken aan het Kluivert interview ook bij Holland Sport.
Zijn ongemakkelijkheid en draaien deed me denken aan het Kluivert interview ook bij Holland Sport.
vond het een goed interview. dekker kwam als opgejaagd wild over, logisch ook. denken dat hij nu op tv even alles haarfijn gaat zitten uitleggen is naïef, maar erg geloofwaardig was hij niet. ik denk dat hij nog even nodig heeft om zijn prioriteiten juist te stellen. geld (huizen, auto's) zijn nog net iets te belangrijk voor hem. op het moment dat hij de knop omzet naar de basis (goed dat die vriend dat tot 3 keer toe ter sprake bracht) zal het hopelijk beter gaan en valt er voor ons ook weer wat te genieten.
Het was een zeer zwak optreden. Volgens mij zat hij er ook tegen zijn zin. Waarschijnlijk in opdracht van zijn advocaat.
In iedergeval een totaal niet overtuigend interview van TD's kant. Ik heb geen moment de indruk gekregen dat TD nu zijn leven zal 'beteren'.
Deze jongen zal nooit meer terugkeren op het hoogste niveau met zo'n instelling en houding.
In iedergeval een totaal niet overtuigend interview van TD's kant. Ik heb geen moment de indruk gekregen dat TD nu zijn leven zal 'beteren'.
Deze jongen zal nooit meer terugkeren op het hoogste niveau met zo'n instelling en houding.
Siemert1971 schreef:Als hij gewoon iets had gezegd van "iedereen had een hoog verwachtingspatroon van me, en door omstandigheden (heup) kon ik daaraan niet voldoen. Dus heb ik toen besloten om iets wat mag tot me te nemen wat niet mag om toch daaraan te voldoen". Dat ik daarna alles onkende, ligt ook het feit dat ik me geen raad wist met deze situatie.....ik neem alle schuld op me, en benut de komende tijd om na te denken over de schade die ik mezelf en anderen heb berokkend..(of is het met een t).
MVG
Persoonlijk ga ik er wel van uit dat de situatie ongeveer zo is als jij beschrijft. TD heeft dat niet voor het voetlicht weten te krijgen omdat hij door de omstandigheden niet sterk in zijn schoenen staat, er een vriend bijzit, hij zich misschien niet goed voorbereid heeft, hij anderen niet wil beschadigen, zijn ouders misschien op de tribune zaten, etc.
Hoe komt dat nou ? Dit soort programma's worden natuurlijk door een redactie voorbereid. Je ziet gewoon wat ze gedacht hebben. We zetten er een vriend bij en dan kan de Jong ingaan op hoe dat nou is "leven met een geheim", prachtig drama. Het hoogst bereikbare op TV is natuurlijk de traan, men wil emotie.
De Jong heeft zich ook niet goed voorbereid en verpest het een beetje door maar door te kakelen over waar TD zou moeten gaan wonen, etc. Door gebrek aan stuurmanskunst van de interviewer springt het gesprek alle kanten op behalve de goede. Als TD sterker in zijn schoenen had gestaan had hij het heft in handen kunnen nemen en zijn eigen verhaal kunnen doen. Op directe vragen waar hij het spul haalde etc. gaat hij natuurlijk niet antwoorden. Waarom bekende je direct niet is ook zo'n niet relevante domme vraag. Wat zou jij doen ? Dus begint hij dan te draaien, etc. Resultaat hij komt slecht over en er wordt geen begrip gekweekt voor de andere kant van de zaak. TD geeft echter toe dat hij naast het potje heeft gefietst en hij accepteert dat daarvoor een straf moet ondergaan.
Ik vind hem helemaal niet veel slechter reageren dan die andere noordhollander Dick Scheringa. Waarmee ik de zaak niet wil goedpraten maar wil aangeven dat TD niets menselijks vreemd is.
Daarom zeg ik dat alleen mensen hem mogen afbranden die nog nooit met iets teveel alcohol achter het stuur zijn gaan zitten, die nog nooit hun belastingaangifte wat mooier hebben voorgesteld, die nooit een snelheidsovertreding hebben gepleegd, die nooit vreemd zijn gegaan, en die vervolgens achteraf dit soort zaken niet mooier hebben voorgesteld of ontkend.
Ook een rechter zal altijd de (verzachtende) omstandigheden waaronder iets gebeurde meewegen. Verder moeten we uitkijken dat we ons niet laten leiden door persoonlijke antipathieën, iets wat je duidelijk in sommige teksten terugvindt. Siemert1971 (citaat boven) geeft volgens mij een heldere en nuchtere analyse. TD is voor de druk bezweken, er stond voor hem veel op het spel.
Bent u nooit voor de druk bezweken ? (zouden ze in Man bijt Hond zeggen)
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"
Ik heb veel meer respect voor Marc Lotz die volledig al zijn kaarten op tafel legde. Dekker heeft een "Hidden Agenda. Doet nu wat aan schadebeperking: geeft minimaal toe aan wat hij uitgespookt heeft en probeert door in de openbaarheid te treden imagoschade te beperken. ook houdt hij de dopingpraktijk zo wazig en schimmig mogelijk om zo een terugkeer in het peloton te vereenvoudigen. Het is duidelijk dat Dekker over 2 jaar weer in het peloton gaat rijden en waarschijnlijk gewoon weer doorgaat met waar hij gebleven was.
Het interview met Wilfried de Jong legde dat eigenlijk genadeloos bloot. Dekker had er wat mij betreft beter aan gedaan om op deze manier het interview niet te geven. Het is zijn geloofwaardigheid zeker niet tengoede gekomen en als ik de reacties zo lees ben ik zeker niet de enige.
Het interview met Wilfried de Jong legde dat eigenlijk genadeloos bloot. Dekker had er wat mij betreft beter aan gedaan om op deze manier het interview niet te geven. Het is zijn geloofwaardigheid zeker niet tengoede gekomen en als ik de reacties zo lees ben ik zeker niet de enige.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
Dus kan ook het omgekeerde waar zijn, en spreekt hij min of meer wel de waarheid is hij echt oprecht. Misschien wordt hij beperkt in zijn uitlatingen door machten of organisaties groter dan hijzelf. Epo en gebruik daarvan komt niet uit de lucht vallen. Daar zitten mensen achter die er grof geld aan verdienen. Lotzie sprak ook niet de volledige waarheid, geloof ik niets van.