Enigzins teleurgesteld ben ik na het rijden van de toertocht van de shimano fietschallenge. De route is goed uitgezet en uitzonderlijk mooi. Echter, voor 15 euro had ik onderweg toch ergens een post verwacht met een reepje en een drankje. Als je je hier niet op instelt en je hebt onvoldoende bij je dan kom je zwaar in de problemen. Ik ken toertochten waar je maar 5 euro betaald en beter verzorgt wordt. Ik kon het dan ook niet laten om mijn ongenoegen na de finish te laten blijken. Nu snap ik ook waarom er zoveel illegalen (zonder rugnummer) meereden. Een gemiste kans voor de organisatie. Met grote namen als Shimano en Fiets als sponsor had ik meer verwacht........jammer.....
Met teleurgestelde groetjes, Thom
Shimano Fietschallenge toertocht :-(
Ik zit met het zelfde gevoel. Omgeving is super, maar 100km moeten fietsen zonder extra drank/voedsel is echt wel onaanvaardbaar als je 15 euro moet neertellen bij de start! Ik heb de laatste 20km zonder een druppel water moeten uitrijden... ik kan je verzekeren dat is niet voor herhaling vatbaar.
Verder vond ik de toer ook niet duidelijk genoeg afgepijld. te weinig pijlen op de moeilijke plaatsen. bv in de eerste serieuse afdaling stond er blijkbaar ter hoogte van de afslag zelf een pijl naar rechts. nogal moeilijk te zien als je tegen 60kmh naar beneden bolt.. en ik kan je garanderen.. we waren niet alleen die daar de mist in zijn gegaan.
kortom.. van dergelijk "gerenomeerd" magazine verwacht je veel meer dan dit eigenlijk toch wel amateuristisch opgezet tochtje. en dat dan nog voor 15 euro.. is te gek voor woorden...
beste groeten,
Jelle
Verder vond ik de toer ook niet duidelijk genoeg afgepijld. te weinig pijlen op de moeilijke plaatsen. bv in de eerste serieuse afdaling stond er blijkbaar ter hoogte van de afslag zelf een pijl naar rechts. nogal moeilijk te zien als je tegen 60kmh naar beneden bolt.. en ik kan je garanderen.. we waren niet alleen die daar de mist in zijn gegaan.
kortom.. van dergelijk "gerenomeerd" magazine verwacht je veel meer dan dit eigenlijk toch wel amateuristisch opgezet tochtje. en dat dan nog voor 15 euro.. is te gek voor woorden...
beste groeten,
Jelle
Jelle S.
Morgen doen wij mee met de 150, pas na 90 km de eerste post.
Van armoede hebben wij zelf maar na 50 km een lieve vrouw gevonden die ons van drank wil voorzien.
Van armoede hebben wij zelf maar na 50 km een lieve vrouw gevonden die ons van drank wil voorzien.
- robbebopper
- Forum-lid HC
Als ik van al die ellende lees, die er tijdens diverse tochten door het Limburgse land te beleven valt, dan denk ik wel eens; ga toch lekker in eigen beheer door deze omgeving fietsen. Kun je onderweg nog een terrasje pikken, en voor 15 euro je eens lekker laten gaan wat betreft de Limburgse vlaai.
Mijn idee! En dan kun je dezelfde mooie routes fietsen zonder 12.000 wielrenners op de weg. Geloof me dan is Limburg echt schitterend.
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook ik ben zeer teleurgesteld.
Ruim 20 euro betalen voor een bekertje sportdrank na 20 km voor een tocht die voor 95% uit vaste route bestaat, waarvan ook nog eens veel te veel over asvalt…..
Een ‘goodies bag’ met alleen een gratis tijdschrift. Geen diploma na afloop zoals wel op de site staat, ook geen sportvoeding, geen bandenlichters of fietsmagazine. Geen t-shirt zoals andere jaren.
Natuurlijk gaan we voor het fietsen, en ik heb ook lekker gefiets, maar ik had me van deze tocht toch echt meer voorgesteld.
Alleen de ‘unieke herinnering’ waarover op de site wordt gesproken, die heb ik inderdaad, maar ook in een andere vorm als die de organisatie waarschijnlijk bedoelde !!
Ruim 20 euro betalen voor een bekertje sportdrank na 20 km voor een tocht die voor 95% uit vaste route bestaat, waarvan ook nog eens veel te veel over asvalt…..
Een ‘goodies bag’ met alleen een gratis tijdschrift. Geen diploma na afloop zoals wel op de site staat, ook geen sportvoeding, geen bandenlichters of fietsmagazine. Geen t-shirt zoals andere jaren.
Natuurlijk gaan we voor het fietsen, en ik heb ook lekker gefiets, maar ik had me van deze tocht toch echt meer voorgesteld.
Alleen de ‘unieke herinnering’ waarover op de site wordt gesproken, die heb ik inderdaad, maar ook in een andere vorm als die de organisatie waarschijnlijk bedoelde !!
Na afloop nog gesproken met de organisatie (o.a. corine dorland) maar die waren niet echt gevoelig voor ons commentaar.
Het ontbreken van de 2e post was 'vergeten' door 1 van de sponsoren, dat gaven ze toe. Maar dat de tocht gewoon vaste routes betreft met teveel asfalt, en dat dan 22.50 wel erg veel is om daar te kunnen fietsen vond men niet echt. En dat de plastic tas niet veel meer dan lucht bevatte, daarvoor moesten we maar bij de sponsors zijn. "Je komt toch om te fietsen, niet voor een t-shirt ".
Dat klopt ! Maar voorgaande jaren met een leuk t-shirt als aandenken, een diploma, een pasta partie achteraf, en een tas met o.a. een binnenband, daarbij hadden wij toch een heel ander gevoel....
Het ontbreken van de 2e post was 'vergeten' door 1 van de sponsoren, dat gaven ze toe. Maar dat de tocht gewoon vaste routes betreft met teveel asfalt, en dat dan 22.50 wel erg veel is om daar te kunnen fietsen vond men niet echt. En dat de plastic tas niet veel meer dan lucht bevatte, daarvoor moesten we maar bij de sponsors zijn. "Je komt toch om te fietsen, niet voor een t-shirt ".
Dat klopt ! Maar voorgaande jaren met een leuk t-shirt als aandenken, een diploma, een pasta partie achteraf, en een tas met o.a. een binnenband, daarbij hadden wij toch een heel ander gevoel....
Inderdaad een bar slechte organisatie!
Op de 100 km toertocht geen enkele bevoorradingspost, en met 1,5 liter vocht was ik toch al goed voorzien. Zeker met de ervaringen van andere toertochten in het achterhoofd.
Bij terugkomst op de Vaalserberg was zelfs iedereen al vertrokken terwijl ik toch nog zat mensen heb zien binnenkomen na onze binnenkomst.
De omgeving was weliswaar schitterend en de tocht erg mooi en zwaar, het komt er op neer dat ze voor €15,00 bordjes hebben opgehangen voor ons. Die overigens vaak nog slecht te zien waren ook, toevallig kwamen we de mensen tegen die ze ophingen en die hadden op eigen initiatief al pijlen op de weg erbij gezet om het wat te verduidelijken.
Al met al veel plezier gehad onderling en lekker gefietst maar een dikke onvoldoende voor de organisatie.
Op de 100 km toertocht geen enkele bevoorradingspost, en met 1,5 liter vocht was ik toch al goed voorzien. Zeker met de ervaringen van andere toertochten in het achterhoofd.
Bij terugkomst op de Vaalserberg was zelfs iedereen al vertrokken terwijl ik toch nog zat mensen heb zien binnenkomen na onze binnenkomst.
De omgeving was weliswaar schitterend en de tocht erg mooi en zwaar, het komt er op neer dat ze voor €15,00 bordjes hebben opgehangen voor ons. Die overigens vaak nog slecht te zien waren ook, toevallig kwamen we de mensen tegen die ze ophingen en die hadden op eigen initiatief al pijlen op de weg erbij gezet om het wat te verduidelijken.
Al met al veel plezier gehad onderling en lekker gefietst maar een dikke onvoldoende voor de organisatie.
"Try not. Do or do not......there is no try"
Ik ga regelmatig naar Zuid Limburg en de aangrenzende streek in België. Plombières, Hombourg, Aubel, Voerstreek. Heerlijk fietsen daar. Gewoon met een paar mensen. Niet al die drukte van een toertocht. En voor het deelnamegeldgeld gaan we dan op een terras zitten. Gisteren ben ik er nog geweest, heerlijk rustig op de wegen. Zag de bordjes van de Shimano Challenge al hangen en moest toen aan jullie denken. Voor verversingen zijn we de plaatselijke Boulangerie/Pattiserie ingegaan. Echt een aanrader. Heerlijke bladerdeeg gevuld met abrikoos, kersen, appel. Op een bankje in Hombourg opgepeuzeld. We konden er weer goed op fietsen. De prijs kan ik ook nog onthouden, slechts €1,30
Ik weet ook wel dat je bij de plaatselijke bakker een heleboel lekkers kan kopen voor € 15,00, en dat je heel goed zelf kan fietsen in diverse gebieden.Wat we ook regelmatig doen, maar soms is het wel eens leuk om een georganiseerde tocht te maken,
Het gaat er hier om dat we hebben gekozen om mee te doen aan de Shimano Fietschallenge en in tegenstelling tot andere gemaakte toertochten dit een wanprestatie qua organisatie was/is.
Zo slecht als dit was heb ik het nog niet meegemaakt, niet in nederland en al zeker niet in het buitenland.
Het gaat er hier om dat we hebben gekozen om mee te doen aan de Shimano Fietschallenge en in tegenstelling tot andere gemaakte toertochten dit een wanprestatie qua organisatie was/is.
Zo slecht als dit was heb ik het nog niet meegemaakt, niet in nederland en al zeker niet in het buitenland.
"Try not. Do or do not......there is no try"
-
- Forum-lid
Het was inderdaad zeer matig. Ik sluit me volledig aan bij alle andere commentaren. Een aantal maal de vorige edities gereden van de MTB-tocht die altijd technisch pittig en leuk was. Dit was meer een racetocht met af en toe was kleine stukjes off the road. Schandalig dat er vrijwel alleen maar gebruik was gemaakt van bestaande routes die je dus normaal ook al (gratis) kan rijden.
Verder interesseren die goodiebag & diploma's & andere rommel mij niets, ik wil een technisch mooie en moeilijke tocht rijden! Schandalig dat dit verkocht wordt als Holland Toughest Race (spellen kunnen ze ook al niet & de snelste tijd was 1.59, lekker tough, gemiddeld 30 km per uur), een organisatie van niks, een route van 55 km voor veel te veel geld, geen douches na afloop etc. etc. Mij zien ze hier NOOIT meer terug.
Verder interesseren die goodiebag & diploma's & andere rommel mij niets, ik wil een technisch mooie en moeilijke tocht rijden! Schandalig dat dit verkocht wordt als Holland Toughest Race (spellen kunnen ze ook al niet & de snelste tijd was 1.59, lekker tough, gemiddeld 30 km per uur), een organisatie van niks, een route van 55 km voor veel te veel geld, geen douches na afloop etc. etc. Mij zien ze hier NOOIT meer terug.