Shamal wielen
- daniel1975
- Forum-lid HC
Nee, ik weet alleen dat er op wielertoerist.nl iemand die gouden wielen heeft.
Wat ik je wel kan vertellen over campa-wielen in het algemeen: ze zijn goed! Samen met Easton momenteel zo'n beetje de betrouwbaarste wielenbouwers qua standaardsets.
Wat ik je wel kan vertellen over campa-wielen in het algemeen: ze zijn goed! Samen met Easton momenteel zo'n beetje de betrouwbaarste wielenbouwers qua standaardsets.
Less is bore
Ik ken iemand die ze juist heeft, dus veel ervaring heeft hij er nog niet mee. Zal wel dezelfde kwaliteit zijn als Eurus en Zonda dus OK. Alleen vind ik die gouden kleur in weinig fietsen passen (persoonlijke smaak).En ze zijn enkel verkrijgbaar in tube versie heb ik mij laten wijs maken, wat toch wel een nadeel is voor een wielertoerist vind ik.
Ze zijn er ook gewoon in draadversie hoor, Ken iemand die er mee fietst. en rijd er met michellin pro race bandjes op. hij spaart zo'n beetje fietsen, meerdere paris carbon's met daar in zonda's eurus en shamal gold. Over alle drie dik tevreden echte verschillen merkte hij niet geloof ik, Fijnproevers vast wel voor hem is het al goed als het maar duur klinkt:)
-
- Forum-lid
Shamal ultra voor bandjes ! Gewoon uitstekend ! Bezit ook een paar Eurussen, maar de shamals zijn toch beter bij het ( vooral rechtopstaand ) klimmen. Op het vlakke weinig verschil met de Eurussen.
Mooi of niet = smaak
Maar zeer moeilijk om ze schoon te krijgen, het soort verf dat ze hebben gebruikt is aan de ruwe kant en men moet steeds een ontvetter gebruiken.
setImgWidth();
Bedankt voor jullie reacties! Ik ben zelf ook in het bezit van eurus wielen (de oude met stalen spaken) en afgezien van de ruwe verf zijn het hele fijne wielen.
Ik wil de Shamal eigenlijk in tube uitvoering omdat ik vroeger in de wedstrijden ook altijd met tubes reed en dat op een of andere manier altijd een geweldig gevoel gaf.
Ik wil de Shamal eigenlijk in tube uitvoering omdat ik vroeger in de wedstrijden ook altijd met tubes reed en dat op een of andere manier altijd een geweldig gevoel gaf.
Voor een ieder die niet van goud houdt, de titan kleur is ook leverbaar,
Heb hier een setje staan. Zier er erg mooi en goed uit.
Keurig compleet in tassen.
Heerlijk setje.
Zal wel een paar foto's later hier neer planten indien gewenst ....
Heerlijk setje.
Marcopantani:
Shamal wielen,
...zeer moeilijk om ze schoon te krijgen, het soort verf dat ze hebben gebruikt is aan de ruwe kant en men moet steeds een ontvetter gebruiken...
Wat ruw en inderdaad lastig schoon te houden, maar ze zijn niet geverfd, het alu oppervlak is geanodiseerd. Ik gebruik ook ontvetter hiervoor.
"Ideale aluminiumlegeringen voor anodiseren zijn Al 50 ST of Al 51 ST.
Hierbij krijgt het oppervlak een egale homogene matte aluminiumkleur. Een aluminiumsoort die minder goed anodiseert is bijvoorbeeld Al 7075.(van de velg?) Als gevolg van de legeringmetalen ontstaan kleurverschillen in vergelijking met 50ST en is de kristalstructuur van het metaal veel duidelijke zichtbaar als een soort houtstructuur. "(van BugNRG) .
Shamal wielen,
...zeer moeilijk om ze schoon te krijgen, het soort verf dat ze hebben gebruikt is aan de ruwe kant en men moet steeds een ontvetter gebruiken...
Wat ruw en inderdaad lastig schoon te houden, maar ze zijn niet geverfd, het alu oppervlak is geanodiseerd. Ik gebruik ook ontvetter hiervoor.
"Ideale aluminiumlegeringen voor anodiseren zijn Al 50 ST of Al 51 ST.
Hierbij krijgt het oppervlak een egale homogene matte aluminiumkleur. Een aluminiumsoort die minder goed anodiseert is bijvoorbeeld Al 7075.(van de velg?) Als gevolg van de legeringmetalen ontstaan kleurverschillen in vergelijking met 50ST en is de kristalstructuur van het metaal veel duidelijke zichtbaar als een soort houtstructuur. "(van BugNRG) .
Fiets... ook eens 11 speed!
SpEric schreef:Voor een ieder die niet van goud houdt, de titan kleur is ook leverbaar,
Heerlijk setje.
[img=http://img523.imageshack.us/img523/4482/sany0003hl0.jpg]
voorwiel 610 gram
achterwiel 820 gram
set 1430 gram !
Jammer dat de zilveren niet in tube verkrijgbaar zijn. Anders had ik deze wielen wel willen hebben voor volgend jaar.
SPEric,
Over welke prijs spreken we voor dit setje? Is een gewichtswinst van 200gr tov men eurus setje. Deze zijn toch met carbon naven neem ik aan?
Over welke prijs spreken we voor dit setje? Is een gewichtswinst van 200gr tov men eurus setje. Deze zijn toch met carbon naven neem ik aan?
klopt, in het pinarello topic staan ze onder de fiets..
Prijs zit zo rond de 1000 euro meen ik (advies). Zijn in principe dezelfde prijs als de gold uitvoering.
Ik moet zeggen dat ik deze toch net een stukje beter vind. Die gouden zijn dan net over de top.
Misschien wel mooi voor in een showroom ofzo, maar of er veel mensen zullen zijn die het gaat kopen. De titan kleur is toch wel erg mooi, zeker met het zonnetje van gisteren erop zeg..
Prijs zit zo rond de 1000 euro meen ik (advies). Zijn in principe dezelfde prijs als de gold uitvoering.
Ik moet zeggen dat ik deze toch net een stukje beter vind. Die gouden zijn dan net over de top.
Misschien wel mooi voor in een showroom ofzo, maar of er veel mensen zullen zijn die het gaat kopen. De titan kleur is toch wel erg mooi, zeker met het zonnetje van gisteren erop zeg..