Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2011

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 01 mei 2011 13:04

Er stond inderdaad een zeer stevige wind. Op de terugweg hadden we 'm continu tegen en dan zijn de stukken met relatief lage steigingspercentages op open vlaktes ineens veel lastiger.

De rit is verder wel een echte aanrader. Prachtige omgeving en mooi glooiend landschap. Prima hoogtemeters verzamelen zonder dat het echt steil is. Nou ja, op één heuveltje na dan. Maar dat was maar een klein stukje.

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 01 mei 2011 14:37

Gisteren maar weer eens de Noord-Veluwe opgezocht. Via Hoog Buurlo en Assel (onderweg ingehaald door de brandweer, waarschijnlijk i.v.m. weer een heidebrand in de buurt van Assel:() naar Hoog Soeren. Verder naar Uddel, Garderen, Speuld en Harderwijk. Bij het nieuwe Van de Valk hotel rechtsaf door het bos richting het Beekhuizer Zand ('Een woestijn in het klein') en over deze zandverstuiving verder door het bos naar Hulshorst. Wel over over verharde fietspaden, want ik zat op een van m'n racefietsen. Na Hulshorst verder via binnenweggetjes en routes door het bos richting Vierhouten gepeddeld. Tegenover hotel De Malle Jan in Vierhouten het fietspad naar Elspeet gepakt en van daar naar Uddel en via dezelfde route als de heenweg weer terug naar huis. Gelukkig nergens hinder van Koninginnedagactiviteiten gehad, maar wel van windkracht 5, pfff, pfff, pfff!!! En er zaten natuurlijk ook wat hellinkjes in het parcours, waar ik niet steeds de wind in de rug had. Bij thuiskomst toch fijn 104 km op de teller en 'voldaaan moe'! Geen foto's, want ik neem in NL eigenlijk nooit een camera mee en heb nog zo'n ouderwets mobieltje zonder camera bij me:p!
60 x Ventoux

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 01 mei 2011 15:06

Vandaag even rond de posbank gereden. 4x Zypenberg-Emmapryamide. Laatste keer Zypenberg samen op gereden met een snelle kerel op een hele gave Scott CR1, toevallig iemand van hier?

Gebruikersavatar
stephan68
Forum-lid
Berichten: 1483
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:36

Gebruikersavatar stephan68 01 mei 2011 16:23

Veel wind vandaag toch naar de club gegaan voor de zondag rit. Vooraf weinig verwachting dat ik de hele rit met de groep mee zou kunnen.
Er wordt op zondag meestal flink doorgereden. Toch gelukt, ging goed. Beschut gereden en snelheden soms tegen de 50 aan (wind mee).
Na twee uur rijden (60 km) om 12:00 uur terug bij het clubhuis. Wat gedronken en gegeten en nog alleen verder.
Nog ruim 30 kilometer alleen tegen de wind in gezwoegd en ook met windje mee natuurlijk. Totaal 91 kilometer.

[IMG=http://img840.imageshack.us/img840/9666/20110501.png]

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39544
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 mei 2011 18:13

Vandaag de Bevrijdingstocht gereden vanuit Wageningen.
Om de frustratie ineens maar kwijt te zijn; wat een fantasieloos parcours met hele stukken armoedig wegdek. Dat ben ik eigenlijk van WTC niet gewend. De Posbank is amper benut, terwijl er wel hele saaie omwegen door de polders in zaten. Een misser!
Wij zoeken volgend jaar wel iets anders uit.

Verder een lekkere fietsdag gehad. Fijn om te merken dat ik weer sterker begin te worden en 30km/u met 5bft tegenwind mij weer relatief makkelijk afgaat. De grote plaaggeest heet vandaag Wind. Zoals hierboven ook al werd geschreven; zelfs vals plat wordt lastig met die wind. Na 200km wind dit weekend wel een goed gevoel. Niet echt superlekker gefietst, maar wel enorm voldaan!
Oja, de losers van de dag; volwassen kerels die met tegenwind achter mevr75 kruipen (2 zadels breed, 55kg) om vervolgens met meewind heel stoer hard weg te rijden. Hahahahahahaha!
Less is bore

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6082
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 01 mei 2011 18:57

Dit weekend was goed voor 257 km. Gisteren 144 en vandaag nog een slordige 113. Pfffffffff,... wat een wind, zeg. Ik heb bewust alles heel laag in D1 gereden omdat ik wel weer eens wat duurtraining kon gebruiken. Dwars door de polder met de wind vol op kop: 22 kmh. Met gelijke HF maar dan met wind mee: 42 kmh.

Ik had trouwens ook de Bevrijdingstocht vanuit Wageningen willen rijden vandaag. Maar die viel af bij gebrek aan douche gelegenheid. Een minpunt dat ervoor zorgt dat ik er niet eens aan de start verschijn.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1642
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 01 mei 2011 19:12

Vandaag eindelijk het jaarlijkse rondje Markermeer gereden. Inderdaad wat een wind, pas het laatste stuk dijk richting Lelystad kregen we 'm in de rug. Wel een fantastisch gezicht met al die schuimkoppen en de golven die op de rotsen beuken. Het was ook nog eens kraakhelder weer, voor m'n gevoel duurde het daardoor nog langer voordat we in Lelystad waren. Het laatste stuk naar Almere ging helemaal vanzelf.
Afbeelding

lampie3103
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 mar 2007 20:20

lampie3103 01 mei 2011 20:28

Vandaag Asperger tocht Raalte.
http://connect.garmin.com/activity/82704353

Peter94
Forum-lid
Berichten: 294
Lid geworden op: 12 apr 2011 23:01

Peter94 01 mei 2011 20:55

@Daniel1975 ik als lid van TC Wageningen heb hem vandaag ook gereden. En vond het ook niet echt een super parcours .

rikh.
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 19 mar 2011 20:45
Locatie: Durkum

rikh. 01 mei 2011 22:39

Na bijna anderhalve week weer op de fiets gezeten voor een op voorhand niet zo'n groot rondje, uiteindelijk toch nog ruim 81 km weggetrapt.
Vanuit Doetinchem volgens de route van de Achterhoek forumrit naar Lochem gefietst, van Lochem via Stokkum naar Gelselaar, Geesteren, Borculo, Beltrum, Mariënvelde, Halle en via de Slangemburg weer naar huis.
Ondanks de wind toch een voor mij doen behoorlijk gemiddelde van 28,3 km/uur gehaald.

erwinb
Forum-lid
Berichten: 215
Lid geworden op: 10 sep 2009 16:05
Locatie: Zutphen

erwinb 01 mei 2011 23:01

Na de Amstel Gold Race kreeg ik enorm last van m'n scheenbeen, dus 2 weken niet gefietst. Vandaag voor het eerst weer een kilometer of 90 weggetrapt: Zutphen, Eefde, Bathmen, Holten, Nijverdal, Rijssen, Holten, Laren, Almen, Warnsveld, Zutphen.

Beetje suf rondje omdat ik sommige stukken twee keer fiets (heen en terug), maar gelukkig geen last van de blessure en het tempo viel me ook nog niet tegen met de hartstlag constant onderin D1...is een goed gevoel na twee weken zonder fietsen.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 01 mei 2011 23:13

1 mei rit: Amsterdam - Oudekerk - Baambrugge - Loenersloot - Vreeland - Loenen - Breukelen - Tienhoven - Maarseveen - Westbroek - Hollandse Rading - Hilversum - Vreeland - Nigtevecht - Driemond - Abcoude - Oudekerk - Amsterdam (107 km)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie