Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2011

selespeed2
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mei 2011 23:48

selespeed2 01 mei 2011 23:52

eerst maar ff een nieuwe account aangemaakt. de vorige deed ut niet meer ondanks email in profiel.

wel lekker gefietst dit weekend; vrijdag 165 km en vandaag 203 km. wat mij betreft mag de wind wel wat minder. en nu de komende dagen de benen een beetje rust gunnen. donderdag pakken we draad weer op.
http://www.fietsentegenkanker.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 01 mei 2011 23:53

Gisteren de princesse bultentocht gereden van VOEK Nijkerk. Leek me een leuke gelegenheid om eens de Noord-Veluwe te verkennen, over het parcours was niet zo veel geschreven behalve dat alle klimmetjes om en rond Garderen erin zaten. Nu kom ik daar zelden dus ik maakte me al op voor 100km (voor mij) nieuwe wegen door een mooi gebied. De route viel jammer genoeg een beetje tegen, het deed nogal inspiratieloos aan en welke klimmetjes ze bedoelen is me ook niet duidelijk ;) Alleen de weg van Kootwijk naar Hoog Soeren liep wat omhoog maar die kende ik al. Het ging eerst naar het zuiden richting Barneveld en Kootwijkerbroek. Alleen maar saaie boerenwegen waar geen eind aan komt, niks te zien is en waar de wind natuurlijk vrij spel had. Ik het presteerde om te denken dat ik verkeerd reed omdat ik al kilometerslang geen bordjes had gezien. Het bleek de huisstijl van VOEK. Ook na kruisingen zelden een bordje waardoor ik heel vaak zat te twijfelen. De pauzeplaats en de splitsingen van routes ben ik ook nergens tegengekomen. Later richting Vierhouten nog eens verkeerd gereden omdat ik op het -overigens prachtige- (tweerichtings)fietspad langs de Vierhouterweg reed (leek me de verplichte plek op de weg en aan het begin van het fietspad hing een bordje) en zo uitkwam bij de Malle Jan in plaats van in via de Elspeterbosweg in Vierhouten. Tussen Drie en Staverden ging de route heen en terug over dezelfde weg, dat lijkt me toch ook niet nodig in dat gebied. Na afloop heb ik mezelf vermanend toegesproken: de wind waar je 95% van de tijd last van hebt en het gezelschap van een miljoen insecten zijn geen reden tot klagen met dit mooie voorjaarsweer en een verbeterde gezondheid die ervoor hebben gezorgd dat ik nu op 40km na op het jaarkilometrage van 2010 zit :)

Gebruikersavatar
cannae
Forum-lid
Berichten: 445
Lid geworden op: 04 dec 2010 09:58

Gebruikersavatar cannae 02 mei 2011 00:02

Gisteren ben ik even 175km tegen de wind in wezen fietsen dus vuit het zuiden naar het noordoost Nederland.

Vanuit omgeving: Heusden => Hedel => Rossum => Beneden Leeuwen => Kesteren => Rhenen => Veenendaal => Lunteren => elspeet => Nunspeet => Elburg => Kampen => Ens => Vollehove.

Ik heb 80% van de tijd een sterke tegenwind heb gehad, op de veluwe reed je dan nog door bos randen die het leed verzachte.

Maar 15km tussen Elburg en Kampen had ik de volle kracht vand e wint strak op de neus in een volledig open landschap, hij was zo sterk dat ik niet meer dan 20km/h uit de benen kreeg. Onder normale omstandigheden rij ik dan 28 - 30 km/h in mijn uppie. Het was letterlijk buigen of barsten, heb veel van geleerd voor straks op 9 juni.

Uiteindelijk heb ik 7 uur en 15 minuten over rond de 175km gedaan, waarbij ik 2 keer een minuut of 3-5 ben gestopt en halverwege 10 minuten om drinken in te slaan bij een tankstation.

Vandaag weinig tot geen last van het feit dat ik zo lang op de fiets heb gezeten, dus alle tekenen lijken zo te zijn dat ik toch een heel eind moet kunnen komen om 6 keer de Alpe D'Huez te beklimmen om 9 juni.
enjoy the ride

superb11
Forum-lid
Berichten: 494
Lid geworden op: 10 jan 2006 22:46

superb11 02 mei 2011 00:12

Vandaag me voorgenomen om vooral te genieten van het mooie weer en de omgeving en de gemiddeldes en hartslag te laten voor wat ze waren. Dat lukte heel aardig!!! Route: Doesburg, Drempt, Toldijk, Baak, Wichmond, Vorden, Ruurlo, Zieuwent, Varsseveld, Sinderen, Silvolde, Terborg, Etten, Doetinchem, Doesburg. 91 km.

tati
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 10 jan 2009 19:52

tati 02 mei 2011 00:24

[quote="BianchiSL3"][quote="Thomas1974"]Mooie rit Hans en Ingmar. Woei het bij jullie ook zo? Vond het hier in de regio vrij pittig met windkracht 5.[/quote]

Stond een zeer straffe wind idd maar de omgeving maakte veel goed.

Afbeelding

EDIT: route toegevoegd[/quote]

Was idd een leuke ronde
Gegevens van mijn maatje http://connect.garmin.com/page/activity ... id=2591377

Heb hem van zo ongeveer de hele rit uit de wind gehouden. (maar aan zijn gegevens te zien had hij het er zwaar genoeg aan gehad)
Ben hem wel even kwijt geweest. Had nog een groep in mijn wiel maar toen ik niets meer hoorde achter me hoorde kwam ik er achter dat ik van iedereen weggefietst was. Dus toen maar even gewacht op mijn maatje.

Hij had op dat moment ook de steven spielberg van het belgische wielerwereldje ontmoet. http://www.fons-mtb.be/ (zat foto's te maken op een brug)
Dus heel eventjes een praatje gemaakt met Fons Moors waarop hij meteen zijn camera weer tevoorschijn haalde.
Ik hoop dat ik zijn leeftijd ook mag halen en dan nog zoveel plezier kan halen uit het fietsen.

Was weer een leuk weekje met 650km. En de vorm begint toch wel weer te komen.
A bad day on the bike is better than a good day at work.

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 02 mei 2011 01:08

knap hoor om zulke einden te rijden met deze wind, ik had het wel gehad na 50 km in mijn uppie met die wind, waaide soms bijna van de dijk af.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27878
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 03 mei 2011 17:15

Rondje gemaakt naar het NO. 75 km op de teller. We zijn de 4000 km voorbij :)

eelcoz

eelcoz 03 mei 2011 17:43

[quote="havana"]Rondje gemaakt naar het NO. 75 km op de teller. We zijn de 4000 km voorbij :)[/quote]

Ben je niet tegengekomen, maar ik was vanmiddag ook in dat gebied (of die streek, zoals de Vlamingen zouden zeggen). Na 2 weken niet gefietst te hebben vanwege een overbelaste pols, het vandaag toch maar weer geprobeerd. 50 km gefietst en dat ging best goed. Ik heb trouwens ontdekt dat in in de rechthoek Onderdendam-Middelstum-Usquert-Warffum ontzettend veel volkomen verlaten weggetjes zijn. Heerlijk rustig fietsen daar. Wel weer redelijk wat wind.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27878
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 03 mei 2011 17:46

Klopt, ik heb daar vandaag trouwens ook wat nieuwe weggetjes geprobeerd mbv. de onvolprezen Garmin. Wind viel me mee na de Omloop Math Salden met 5 bft.... Wel vond ik het koud (12 gr). Gereden met beenstukken, armstukken, thermo met lange mouwen en een windstoppertje. Ging prima.

bever
Forum-lid
Berichten: 2228
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 03 mei 2011 21:01

Afgelopen weekend met een grote groep vrienden op de Veluwe gezeten. Ik had als enige mijn fiets bij en daar ben ik achteraf blij om. Zelden in zulk een mooie omgeving gefietst in NL. Ook nog even met mijn brakke lichaam de Posbank er uit geperst. Voor herhaling vatbaar

Gebruikersavatar
stephan68
Forum-lid
Berichten: 1483
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:36

Gebruikersavatar stephan68 03 mei 2011 23:46

Snel rondje Westland met de club, 46 kilometer in 1:30 uur. Frisse harde wind dus beenstukken, armstukken en windbreaker aan!
Eerste stuk wind mee en van opzij, er werd hard gefietst. Vanaf Maasland terug met wind tegen. Beetje beschut gereden, maar bij De Lier toch kopwerk gedaan.
Dit moest ik bezuren bij Den Hoorn. Klein groepje ging er vandoor en ik moest eraf. Zat tussen de weggereden groep en de achterblijvers in (alleen).
Ben aangehaakt bij een onbekende wielrenner. Nog een stuk met hem kop over kop gereden. Kopgroep niet meer gezien en de achterblijvers ook niet meer.
Op mijn eigen (rustigere) tempo naar huis gereden. Nu moe maar voldaan voor de buis naar Barca - Real Madrid aan het kijken!

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 04 mei 2011 00:59

Vandaag een tijdrit van 15 kilometer gefietst in Arcen. Het ging niet echt lekker. Onderweg last van mijn maag. Dus waarschijnlijk iets onder de leden. Bij aankomst een tijd van 22.20. Een minuut boven mijn PR op die tijdrit.
Maar.........uiteindelijk toch eerste!!
Bos bloemen, enveloppe met inhoud. Ik was stomverbaasd. Totdat de tijd werd genoemd, namelijk 20.20. Hadden ze ergens twee minuten vergeten. Toch maar eerlijk geweest tegen de organisatie. Maar de bloemen en premie mocht ik houden. Ze zouden alles even checken, en dan de echte winnaar alsnog een premie opsturen.

Win ik eens een keer, en dan telt het niet :(

Plaats reactie