King of the Mountains fiets
Quoten: Origineel geplaatst door litespeed op 01 Mei 2007
Wow! Erg mooie fiets Casran!
Klopt het dat de remblokhouders voor en achter verschillen? Ik vind het zelf mooi als de stuurpen enigszins parallel loopt aan de bovenbuis. Dus iets minder spacers en de stuurpen onder een kleine hoek. En ik zou een zwarte zadelstrop monteren.
Zal rekening mee gehouden worden.
Die zadelpenklem wordt op termijn door een carbonnen exemplaartje veranderd. Ik heb Kuota overigens al op Eurobike aangeraden die klem in het zwart te produceren; zelfde advies mbt de Kebel (wel gebeurd).De stuurpen wordt nog gewijzigd voor een langer exemplaar. Dan wordt het een Syntace F99 met titan boutjes. De Syntace pennen zullen evenwijdig met de bovenbuis lopen; dit is een Oval R700 in 73°.
Als remblokhoudertjes had ik de Jagwire Elite carbons willen monteren, maar de diameter van de schroef past voorlopig niet in de AX Perseus remhoeven; daar zoek ik nog een oplossing voor. Daarom zijn tijdelijk deze gemonteerd. Ik bestel Zero Gravity remblokhoudertjes bij.
Jaja... tijdelijk deze die hier ergens lagen te verroesten. Niet echt van het hipste merk: de 3 B's waarop ik telkens vloek als ik hun drukpomp gebruik (had ik maar een 2e Topeak pomp gekocht!).
Wow! Erg mooie fiets Casran!
Klopt het dat de remblokhouders voor en achter verschillen? Ik vind het zelf mooi als de stuurpen enigszins parallel loopt aan de bovenbuis. Dus iets minder spacers en de stuurpen onder een kleine hoek. En ik zou een zwarte zadelstrop monteren.
Zal rekening mee gehouden worden.
Die zadelpenklem wordt op termijn door een carbonnen exemplaartje veranderd. Ik heb Kuota overigens al op Eurobike aangeraden die klem in het zwart te produceren; zelfde advies mbt de Kebel (wel gebeurd).De stuurpen wordt nog gewijzigd voor een langer exemplaar. Dan wordt het een Syntace F99 met titan boutjes. De Syntace pennen zullen evenwijdig met de bovenbuis lopen; dit is een Oval R700 in 73°.
Als remblokhoudertjes had ik de Jagwire Elite carbons willen monteren, maar de diameter van de schroef past voorlopig niet in de AX Perseus remhoeven; daar zoek ik nog een oplossing voor. Daarom zijn tijdelijk deze gemonteerd. Ik bestel Zero Gravity remblokhoudertjes bij.
Jaja... tijdelijk deze die hier ergens lagen te verroesten. Niet echt van het hipste merk: de 3 B's waarop ik telkens vloek als ik hun drukpomp gebruik (had ik maar een 2e Topeak pomp gekocht!).
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Toen ik vanmiddag op ww je topic over de logo loze shifters las dacht ik, aight daar gaat een hele mooie KOM aankomen. Viel me wel meteen op dat ik de oval stuurpen lelijk vind en het met een syntace mooier zou vinden. Ook een europa zaldepen zal het geheel ten goede komen. Qua positsie dan wel uiterlijk. Nou las ik dat je allebei deze veranderingen al wilt doorvoeren. Super dus wat een prachtfiets. Die zilveren zadelpenklem vind ik wel mooi. Beetje verandering ipv altijd zo'n standaard zwart ding.Echt een topfiets dus!
Quoten: Origineel geplaatst door lancev7 op 01 Mei 2007
is dat trouwens een compact crankstel...? zoals je weet denk ik er zelf over een compact aan te schaffen maar twijfel nog. oa. tussen de diverse merken FSA lijkt kwetsbaar te biljven. en ik wil wel een licht maar toch betrouwbaar crankstel. ander twijfelpunt is de inzetbaarheid/gemak. wat betreft het 'regelmatig' moeten wisselen van bladen.
Ik ben tot nogtoe zeer tevreden over die Claviculala. Mijn eerste rijervaringen leerden me dat ie heel stijf is, en goed aanvoelt: ik heb ook geen last van de iets brede Q-factor (tov. Campa Ultra-Torque).
Regelmatig de tandbladen of pedalen wisselen op een Clavicula wordt wel afgeraden. Ik zou trouwens niet weten waarom je dat zou willen... Iemand die met compact rijdt kent de logica ervan: geen tandbladen wisselen, maar de cassette wisselen om alle mogelijkheden op alle terreinen te verkennen. Ik heb de Clavicula in compact vesie (bestaat ook in niet-compact) met een 36-51T combinatie:
is dat trouwens een compact crankstel...? zoals je weet denk ik er zelf over een compact aan te schaffen maar twijfel nog. oa. tussen de diverse merken FSA lijkt kwetsbaar te biljven. en ik wil wel een licht maar toch betrouwbaar crankstel. ander twijfelpunt is de inzetbaarheid/gemak. wat betreft het 'regelmatig' moeten wisselen van bladen.
Ik ben tot nogtoe zeer tevreden over die Claviculala. Mijn eerste rijervaringen leerden me dat ie heel stijf is, en goed aanvoelt: ik heb ook geen last van de iets brede Q-factor (tov. Campa Ultra-Torque).
Regelmatig de tandbladen of pedalen wisselen op een Clavicula wordt wel afgeraden. Ik zou trouwens niet weten waarom je dat zou willen... Iemand die met compact rijdt kent de logica ervan: geen tandbladen wisselen, maar de cassette wisselen om alle mogelijkheden op alle terreinen te verkennen. Ik heb de Clavicula in compact vesie (bestaat ook in niet-compact) met een 36-51T combinatie:
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quoten: Origineel geplaatst door youri op 01 Mei 2007
Alweer een prachtige fiets. Heel mooi, niks aan toe te voegen.
Wat zijn je eerste indrukken ( rijeigenschappen ) van de KOM ?
Nog maar 1 rit mee gereden, maar hij stuurt heel direct, is bijzonder reactief op elke trap op de pedalen en enorm nerveus. Veel comfort heb ik er nog niet in teruggevonden, toch niet op de LW Standards. Maar dit alles is maar onder voorbehoud: mijn positie erop is ook nog niet perfect, dus dan kan je eigenlijk niet veel zinnig zeggen.
Een andere leuke aanpassing deed ik aan de ergopowers. A la Di Luca (zie: http://grahamwatson.com/gw/imagedocs.ns ... ile/22.jpg) moet ik niets hebben van Campa's "Ultra", "QS", "Micron" of "10S" boven de Record hendel. Dus dat is weg: eenvoud boven dan maar?
Alweer een prachtige fiets. Heel mooi, niks aan toe te voegen.
Wat zijn je eerste indrukken ( rijeigenschappen ) van de KOM ?
Nog maar 1 rit mee gereden, maar hij stuurt heel direct, is bijzonder reactief op elke trap op de pedalen en enorm nerveus. Veel comfort heb ik er nog niet in teruggevonden, toch niet op de LW Standards. Maar dit alles is maar onder voorbehoud: mijn positie erop is ook nog niet perfect, dus dan kan je eigenlijk niet veel zinnig zeggen.
Een andere leuke aanpassing deed ik aan de ergopowers. A la Di Luca (zie: http://grahamwatson.com/gw/imagedocs.ns ... ile/22.jpg) moet ik niets hebben van Campa's "Ultra", "QS", "Micron" of "10S" boven de Record hendel. Dus dat is weg: eenvoud boven dan maar?
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40090
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Mooie fiets hoor, maarrehhh.....waarom een eigen topic en niet gewoon in het algemene Show je fiets topic?
Less is bore
'k dacht dat je meer van de "ouderwetse" ronde stuurbochten houdt?ps. er zijn toch al een apart topics "Foto van mijn fiets" en een "Kuota site"?[edit] Daniel1975 had blijkbaar dezelfde gedachte.
"hooghartig als van adel, deint de perzik boven het zadel" G. Cox
Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 01 Mei 2007
Mooie fiets hoor, maarrehhh.....waarom een eigen topic en niet gewoon in het algemene Show je fiets topic?
Dat laatste lijkt me veel te warrig... Stel je voor dat de vele -boeiende- discussies over Bo's fiets tussen de voorstelling van andere fietsen zou lopen: praktisch is anders, als je 't mij vraagt. Op deze manier kan je 'r diepgaander op ingaan en van mening wisselen, me dunkt. Desnoods plak je 't maar aan het Kuota topic, als je dat beter vindt; maar ook daar lijken mensen in hun replieken niet duidelijk te kunnen zijn over welke fiets ze 't precies hebben.
Mooie fiets hoor, maarrehhh.....waarom een eigen topic en niet gewoon in het algemene Show je fiets topic?
Dat laatste lijkt me veel te warrig... Stel je voor dat de vele -boeiende- discussies over Bo's fiets tussen de voorstelling van andere fietsen zou lopen: praktisch is anders, als je 't mij vraagt. Op deze manier kan je 'r diepgaander op ingaan en van mening wisselen, me dunkt. Desnoods plak je 't maar aan het Kuota topic, als je dat beter vindt; maar ook daar lijken mensen in hun replieken niet duidelijk te kunnen zijn over welke fiets ze 't precies hebben.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Berichten: 2435
- Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
- Locatie: Deventer
- Contact
Maar Casran, wanneer ga je concreet rijden op deze bike? Sporadisch of toch wel regelmatig? Hoeveel tijd besteed je bijvoorbeeld op je net nieuwe tt fiets?
Quoten: Origineel geplaatst door Alp d'Huez53:15 op 01 Mei 2007
Maar Casran, wanneer ga je concreet rijden op deze bike? Sporadisch of toch wel regelmatig? Hoeveel tijd besteed je bijvoorbeeld op je net nieuwe tt fiets?
Vorig jaar reed ik wekelijks minstens 1 maal op de tijdritfiets: vaak zelfs meer. Hetzelfde zal gebeuren met die Kalibur... in afwachting van een juiste stuurpen staat die in de etalage van een plaatselijke fietsenzaak, maar heel gauw gaat hij de weg op.
Met deze fiets idem: licht en betrouwbaar. Mijn ideale trainingsfiets. Ik kijk ook anders naar trainingen als vele andere renners: ik zit er ook niets mee in om mooi materiaal mee te nemen op training (op de Ventoux wielen liggen trainingstubes!), want door drukke werkschema's heb ik niet zoveel fietstijd als ik wel zou willen, maar ik wil er dan wel volop van genieten.
Maar Casran, wanneer ga je concreet rijden op deze bike? Sporadisch of toch wel regelmatig? Hoeveel tijd besteed je bijvoorbeeld op je net nieuwe tt fiets?
Vorig jaar reed ik wekelijks minstens 1 maal op de tijdritfiets: vaak zelfs meer. Hetzelfde zal gebeuren met die Kalibur... in afwachting van een juiste stuurpen staat die in de etalage van een plaatselijke fietsenzaak, maar heel gauw gaat hij de weg op.
Met deze fiets idem: licht en betrouwbaar. Mijn ideale trainingsfiets. Ik kijk ook anders naar trainingen als vele andere renners: ik zit er ook niets mee in om mooi materiaal mee te nemen op training (op de Ventoux wielen liggen trainingstubes!), want door drukke werkschema's heb ik niet zoveel fietstijd als ik wel zou willen, maar ik wil er dan wel volop van genieten.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Casran, is zo'n KOM ook sterk en comfortabel genoeg om hier in vlaanderen mee rond te hossen? Het frame vind ik zeer strak en sober, verfijnd zelfs. Vandaar mijn vraag.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
Quoten: Origineel geplaatst door timper op 01 Mei 2007
Casran, is zo'n KOM ook sterk en comfortabel genoeg om hier in vlaanderen mee rond te hossen? Het frame vind ik zeer strak en sober, verfijnd zelfs. Vandaar mijn vraag.
Lijkt me wel hoor. Wat ben je immers met een frame dat niet tegen Vlaamse wegen bestand is? Als je het asfalt van een Alpencol afdaalt en je mist een putje (of komt hetzelfde tegen omdat je in peloton dicht op je voorganger rijdt), dan moet je frame daar ook tegen kunnen of het is levensgevaarlijk dat zo'n frame überhaupt verkocht wordt: en zo'n plotselinge impact is harder dan gewoon gebruik op Vlaamse wegen, zelfs kasseien.
Dat is steeds m'n visie geweest daarop: als een frame of fiets niet in Vlaanderen gebruikt mag worden, dan is het een schandaal dat het ook maar rondrijdt.[Dit is natuurlijk iets anders dan "geschikt zijn voor": een vol wiel is niet geschikt voor kasseien, maar moet een kasseistrook wel kunnen overleven.]
Bepaalde zaken vind ik dan bv. niet ideaal voor dagelijks gebruik. De superlichte Tune Skyline "snel"-spanners (met sleuteltje aan te draaien) ga ik zelden gebruiken; allicht enkel in tijdrit (zoals bv. duatleet Benny Vansteelandt deze gebruikt).
De M²Racer's zijn daar al meer geschikt voor, al maakt het ontbreken van veertjes hun gebruik nu ook weer niet zo handig; dan is er nog steeds CarbonTi of Tune als lichte snelspanner.
Voorts vraag ik me af of ik de full titan Record cassette (winkelprijs is ontzettend duur: ik dacht dat de adviesprijs een eind boven de 300 euro lag) ga laten coaten.
Casran, is zo'n KOM ook sterk en comfortabel genoeg om hier in vlaanderen mee rond te hossen? Het frame vind ik zeer strak en sober, verfijnd zelfs. Vandaar mijn vraag.
Lijkt me wel hoor. Wat ben je immers met een frame dat niet tegen Vlaamse wegen bestand is? Als je het asfalt van een Alpencol afdaalt en je mist een putje (of komt hetzelfde tegen omdat je in peloton dicht op je voorganger rijdt), dan moet je frame daar ook tegen kunnen of het is levensgevaarlijk dat zo'n frame überhaupt verkocht wordt: en zo'n plotselinge impact is harder dan gewoon gebruik op Vlaamse wegen, zelfs kasseien.
Dat is steeds m'n visie geweest daarop: als een frame of fiets niet in Vlaanderen gebruikt mag worden, dan is het een schandaal dat het ook maar rondrijdt.[Dit is natuurlijk iets anders dan "geschikt zijn voor": een vol wiel is niet geschikt voor kasseien, maar moet een kasseistrook wel kunnen overleven.]
Bepaalde zaken vind ik dan bv. niet ideaal voor dagelijks gebruik. De superlichte Tune Skyline "snel"-spanners (met sleuteltje aan te draaien) ga ik zelden gebruiken; allicht enkel in tijdrit (zoals bv. duatleet Benny Vansteelandt deze gebruikt).
De M²Racer's zijn daar al meer geschikt voor, al maakt het ontbreken van veertjes hun gebruik nu ook weer niet zo handig; dan is er nog steeds CarbonTi of Tune als lichte snelspanner.
Voorts vraag ik me af of ik de full titan Record cassette (winkelprijs is ontzettend duur: ik dacht dat de adviesprijs een eind boven de 300 euro lag) ga laten coaten.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -