ik zoek lichtgewicht CLINCHER wielensetje dat licht, relatief stijf en betrouwbaar/duurzaam is voor mijn 62kg. en hoofdzakelijk bedoeld is voor mooie dagen/klimmen. ik zag een aanbieding met de nieuwe easton EA90 SLX wielen, kan dit kloppen:
Velg:Easton aluminium 21 mmNaaf:Easton R4Shimano compatibelSpaken:SapimVolledig handgemaaktGewicht: 1365 gram (paar)
is dit mogelijk een interessante optie?
easton EA90 SLX
-
- Forum-lid
- Berichten: 371
- Lid geworden op: 28 jul 2004 16:21
Quoten: Origineel geplaatst door lancev7 op 30 April 2007
ik zoek lichtgewicht CLINCHER wielensetje dat licht, relatief stijf en betrouwbaar/duurzaam is voor mijn 62kg. en hoofdzakelijk bedoeld is voor mooie dagen/klimmen. ik zag een aanbieding met de nieuwe easton EA90 SLX wielen, kan dit kloppen:
Velg:Easton aluminium 21 mmNaaf:Easton R4Shimano compatibelSpaken:SapimVolledig handgemaaktGewicht: 1365 gram (paar)
is dit mogelijk een interessante optie?
Klopt bijna. De achtervelg is 25 mm hoog. En de voorvelg is 21 mm. Ik heb zelf de EA90SL aangeschaft.
Lijkt me een zeer interessante optie.
ik zoek lichtgewicht CLINCHER wielensetje dat licht, relatief stijf en betrouwbaar/duurzaam is voor mijn 62kg. en hoofdzakelijk bedoeld is voor mooie dagen/klimmen. ik zag een aanbieding met de nieuwe easton EA90 SLX wielen, kan dit kloppen:
Velg:Easton aluminium 21 mmNaaf:Easton R4Shimano compatibelSpaken:SapimVolledig handgemaaktGewicht: 1365 gram (paar)
is dit mogelijk een interessante optie?
Klopt bijna. De achtervelg is 25 mm hoog. En de voorvelg is 21 mm. Ik heb zelf de EA90SL aangeschaft.
Lijkt me een zeer interessante optie.
ik zoek dus een lichtgewicht set, <1350~1400gr. die relatief stijf, betrouwbaar en duurzaam is. ik bne dus 62 kg, dus er zouden wel wat mogelijkheden moeten zijn. opties zouden kunnen zijn
easton slx (custom) zoals hierboven maar evt. met cx-ray spakenAmClassic 350 velg, dt 240 or tune mig70/mag190 naaf, cx-ray spakenAmClassic 420 velg, dt 240 or tune mig70/mag190 naaf, cx-ray apakenrolf prima aero, 1300gr. (cx-ray)M5 38mm velg, dt 240 or tune mig70/mag190 naaf, cx-ray spaken (nog niet beschikbaar en/of bewezen, fullcarbon clincher)
easton slx (custom) zoals hierboven maar evt. met cx-ray spakenAmClassic 350 velg, dt 240 or tune mig70/mag190 naaf, cx-ray spakenAmClassic 420 velg, dt 240 or tune mig70/mag190 naaf, cx-ray apakenrolf prima aero, 1300gr. (cx-ray)M5 38mm velg, dt 240 or tune mig70/mag190 naaf, cx-ray spaken (nog niet beschikbaar en/of bewezen, fullcarbon clincher)
Quoten: Origineel geplaatst door lancev7 op 30 April 2007
ik zoek dus een lichtgewicht set, <1350~1400gr. die relatief stijf, betrouwbaar en duurzaam is. ik bne dus 62 kg, dus er zouden wel wat mogelijkheden moeten zijn. opties zouden kunnen zijn
easton slx (custom) zoals hierboven maar evt. met cx-ray spakenAmClassic 350 velg, dt 240 or tune mig70/mag190 naaf, cx-ray spakenAmClassic 420 velg, dt 240 or tune mig70/mag190 naaf, cx-ray apakenrolf prima aero, 1300gr. (cx-ray)M5 38mm velg, dt 240 or tune mig70/mag190 naaf, cx-ray spaken (nog niet beschikbaar en/of bewezen, fullcarbon clincher)
Hey,
Ik heb zowel de ascents (easton) als een custom setje am420 met tune naven en cx-ray spaken en de ascents voelen toch wel stijver aan. Btw beide wegen ze 1470 en 1450 gr met velglint ex snsps (zelf gewogen).
grtz
ik zoek dus een lichtgewicht set, <1350~1400gr. die relatief stijf, betrouwbaar en duurzaam is. ik bne dus 62 kg, dus er zouden wel wat mogelijkheden moeten zijn. opties zouden kunnen zijn
easton slx (custom) zoals hierboven maar evt. met cx-ray spakenAmClassic 350 velg, dt 240 or tune mig70/mag190 naaf, cx-ray spakenAmClassic 420 velg, dt 240 or tune mig70/mag190 naaf, cx-ray apakenrolf prima aero, 1300gr. (cx-ray)M5 38mm velg, dt 240 or tune mig70/mag190 naaf, cx-ray spaken (nog niet beschikbaar en/of bewezen, fullcarbon clincher)
Hey,
Ik heb zowel de ascents (easton) als een custom setje am420 met tune naven en cx-ray spaken en de ascents voelen toch wel stijver aan. Btw beide wegen ze 1470 en 1450 gr met velglint ex snsps (zelf gewogen).
grtz
Ja, ik heb er inmiddels een heel seizoen mee gereden, zonder problemen.Bakker schreef:Iemand inmiddels ervaring met de EA90 SLX ?
http://home.hccnet.nl/oege.hiddema" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, 4.000 km ervaring met de EA90SLX en vandaag weer onder garantie ingeleverd; 3x spaakbreuk gehad, 3x nieuwe lagers erin gekregen (achterwiel), wielen zijn ook terug bij Veltec geweest.....mocht allemaal niet baten. Gisteren weer spaakbreuk en weer speling in voor- en achterwiel.
Mocht bij Salden een nieuw setje wielen uitzoeken, super. Is Mavic Ksyrium SL geworden. De spaken zijn in elk geval 4x zo dik als in de Easton's.
Ciao,
Roy.
Mocht bij Salden een nieuw setje wielen uitzoeken, super. Is Mavic Ksyrium SL geworden. De spaken zijn in elk geval 4x zo dik als in de Easton's.
Ciao,
Roy.
Ad6 2010/2011/2012, Ven2-4Cancer 2011/2012/2013. In 2014 Ventoux3
Helaas heb ik dezelfde ervaring met Easton (Tempest II -alu) en nu weer met mijn, middels garatie gekregen EA90SL, als Selespeed. De tempest waren de laggers (R3 achternaaf) na 3,500 km verrot, daarna spaak eruit en bij vervanging scheurtjes in de velg. Nu na ongeveer 4000 km ook al de lagers slecht/verrot van de R4-naaf.
Maar ben nog wel positief over de AE90SL, stijfheid en gewicht (nog wel).
Als ik nieuwe wielen zal kopen, geen Easton meer.
Maar ben nog wel positief over de AE90SL, stijfheid en gewicht (nog wel).
Als ik nieuwe wielen zal kopen, geen Easton meer.