easton vista of circuit????
ik wil me wielen bestellen maar ik twijfel tussen de easton vista en de easton circuit omdat ik 115 kg weeg. mijn fiets is wit en zwart daarmee wil ik de vista's maar zijn ze sterk genoeg ?de fietswinkel zegt van wel maar heb al gehoord van niet?
dringend
dringend
-
- Forum-lid
- Berichten: 309
- Lid geworden op: 07 aug 2006 21:16
Circuit! En dan gelijk zwart witte decals erbij bestellen.....
Beiden gaan tot 110 kg.
Decals zijn de stikkers op de velgrand. Deze kan je bij easton in heel veel kleuren bestellen. Als ik de wielen ook met elkaar vergelijk zien ze er beide wel ongeveer even sterk uit. De ciruit wielen hebben alleen niet gebogen spaken, de vista wel. De vista is ook 150g zwaarder, 2mm hogere velgen (30) en hebben andere naven, die wat minder rollen. De circuits hebben ook 24/28 spaken en de vista 20/24.
Ik denk dus zelf dat de circuits (wat) steviger zijn doordat ze meer spaken hebben en doordat die spaken niet gebogen zijn.
Ik denk dus zelf dat de circuits (wat) steviger zijn doordat ze meer spaken hebben en doordat die spaken niet gebogen zijn.
Heb vandaag begrepen dat de vista voorzien zijn van normale spaken en dus meer kunnen verdragen. De Circuit is stijver gebouwd door de No trhead techniek en is dus veel stijver. Consequentie kan zijn: kuiltje in de weg dan ga je dat max voelen en kan je velg een slagje vertonen. Allebei de wielsets zijn acceptabel tot max 100kg
Quoten: Origineel geplaatst door spreeuwel op 04 Mei 2007
Heb vandaag begrepen dat de vista voorzien zijn van normale spaken en dus meer kunnen verdragen. De Circuit is stijver gebouwd door de No trhead techniek en is dus veel stijver. Consequentie kan zijn: kuiltje in de weg dan ga je dat max voelen en kan je velg een slagje vertonen. Allebei de wielsets zijn acceptabel tot max 100kg
Ik heb altijd begrepen dat de normale spaken, dus die gebogen in of door de naaf zitten zwakker zijn dan rechte spaken (hoe die dan ook bij Easton mogen heten). Mijn ervaring is namelijk dat als de spaak breekt dit altijd op het gebogen en dus zwakste stukje gebeurt. Bovendien lees ik altijd dat er geen maximum gewicht voor de easton wielsets wordt afgegeven. Vindt dit ook altijd nogal discutabel, het lijkt mij dat een prof ondanks dat hij bijvoorbeeld 20 kg lichter is de wielen veel zwaarder belast dan een gemiddeld toerfietser.
Heb vandaag begrepen dat de vista voorzien zijn van normale spaken en dus meer kunnen verdragen. De Circuit is stijver gebouwd door de No trhead techniek en is dus veel stijver. Consequentie kan zijn: kuiltje in de weg dan ga je dat max voelen en kan je velg een slagje vertonen. Allebei de wielsets zijn acceptabel tot max 100kg
Ik heb altijd begrepen dat de normale spaken, dus die gebogen in of door de naaf zitten zwakker zijn dan rechte spaken (hoe die dan ook bij Easton mogen heten). Mijn ervaring is namelijk dat als de spaak breekt dit altijd op het gebogen en dus zwakste stukje gebeurt. Bovendien lees ik altijd dat er geen maximum gewicht voor de easton wielsets wordt afgegeven. Vindt dit ook altijd nogal discutabel, het lijkt mij dat een prof ondanks dat hij bijvoorbeeld 20 kg lichter is de wielen veel zwaarder belast dan een gemiddeld toerfietser.
No pain no gain, no guts no glory!
Dat gewicht is toch om een beetje hou vast te geven. Waar spreeuwel op doelt is dat in de Vista's normale ronde spaken zitten en in de circuits zijn ze volgens mij afgeplat, daarom zijn de wielen ook lichter ondanks dat er meer spaken zijn gebruikt.
-
- Forum-lid
- Berichten: 610
- Lid geworden op: 20 okt 2004 23:51
Quoten: Origineel geplaatst door anno op 05 Mei 2007
Dat gewicht is toch om een beetje hou vast te geven. Waar spreeuwel op doelt is dat in de Vista's normale ronde spaken zitten en in de circuits zijn ze volgens mij afgeplat, daarom zijn de wielen ook lichter ondanks dat er meer spaken zijn gebruikt.
In de circuit's zitten ook ronde spaken.
Dat gewicht is toch om een beetje hou vast te geven. Waar spreeuwel op doelt is dat in de Vista's normale ronde spaken zitten en in de circuits zijn ze volgens mij afgeplat, daarom zijn de wielen ook lichter ondanks dat er meer spaken zijn gebruikt.
In de circuit's zitten ook ronde spaken.