Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Schade na reparatie

wannes
Forum-lid

wannes 28 apr 2007 00:08

Na wat getik uit de voorbouw heb ik mijn fiets laten repareren bij de zaak waar ik hem ook gekocht heb (Wijtman Delft). Toen ik hem terug kreeg zat er echter een flinke jaap op de voorvork, een kras op de bovenbuis van m'n frame en duidelijk wat vegen in de buurt van m'n balhoofd. Dat vind ik erg zonde want dit zijn de eerste krassen op m'n fiets (fiets is bijna een jaar oud) en ik ben er erg zuinig op en hij heeft me bovendien een kleine 1000euro gekost. Bovendien was de servicebeurt niet gedaan, want de achterderailleur stond opeens volledig verkeerd afgesteld (zo'n beetje een heel tandrad ernaast).

Nu weet ik niet goed wat ik moet doen. Ik kan niet van ze verlangen dat ze het repareren, want dan zou het één en ander opnieuw gespoten moeten worden. Aan de andere kant zit ik ook niet met een lekker gevoel als ik er niets van laat horen. Kijk, een ongelukje kan gebeuren, maar ik weet gewoon dat ze daar structureel onvoorzichtig zijn. Als hier niets uit komt, weet iemand misschien of krassen nog te repareren zijn? Zo niet, dan heb ik in elk geval even m'n hart gelucht en anderen gewaarschuwd.

Een foto
Jan Janssen Tour06 1 2 3

whocares
Forum-lid

whocares 28 apr 2007 08:23

Wanneer constateerde je de kras , bij hem in de zaak of thuis pas. Als dit thuis was , dan neem zsm contact op met hem om met hem hierover te praten , want schade , ontstaan bij hem in de zaak , door zijn personeel , is voor zijn rekening.
Je kunt een regeling treffen , dat het na het seizoen overgespoten en dat je het nu tijdelijk herstelt.

Ik neem aan dat je een goede relatie hebt met de FM en het is aan hem te laten zien dat hij verder wil met jou.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

Plaats reactie