Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Specialized Pro Carbon Road vraagje

alpdhuez53:15
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 03 mei 2007 12:30

hmm ja, goeie tip. Met blaren op je voeten eindigen is ook niet echt wat. Zeker als je nog de hele week op stap moet in Londen!

spindoctor
Forum-lid

spindoctor 04 mei 2007 17:11

:-) nee, dat kan niet prettig zijn idd.
Maar blaren zal wel meevallen hoor.....maar ikzelf had na een KM of 80 toch wel een beetje last van mijn voeten omdat ik dé afstelling niet kon vinden (tijdens het fietsn). Dus mijn aanraden zou zijn om eerst eens een rustig tochtje te fietsen!
Heb je zal al trouwens?!?

Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 04 mei 2007 18:49

tjee zeg, nog niet binnen. Ze noemen nu de derde week van mei. Echt waar, wat een rukservice zeg van de importeur/specialized! Vrij frustrerend allemaal als je half maart al aan het kijken was voor een paar nieuwe schoenen

blaffy10
Forum-lid

blaffy10 05 mei 2007 11:25

Arelaxed zeg! Mede vanwege deze reden heb ik ze 'gewoon'in de winkel gekocht terwijl ik normaal ongeveer alles via internet laat komen. Anyway veel succes morgen ALp!
Alstublaft.

kas1
Forum-lid

kas1 05 mei 2007 12:08

Quoten: Origineel geplaatst door spindoctor op 26 April 2007

.....
Dus ben ik uitgekomen op Specialized Pro Carbon Road schoenen, deze zijn iig een stuk ruimer. Probleem is alleen dat een maat 44 me te klein was (en te smal) een maat 45 zit héérlijk, maar ik heb wel ongeveer een 1/2 tot een centimeter ruimte over in de neus.
...

Ik heb precies hetzelfde: Specialized Pro Carbon Road (model 05 of 06). Zitten vrijwel perfect: breedte goed, sluit goed aan, hiel zit perfect, maar wel wat ruimte over in de neus. Ik heb er verder geen last van, zelfs als ik de velcro's en de buckle heel los zet, slippen mijn voeten niet. Maar het voelt inderdaad wel wat raar, in het begin twijfelde ik wel of ik de goede maat had.
Kas

Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 13 mei 2007 14:54

Quoten: Origineel geplaatst door b l a f f y op 05 Mei 2007

Arelaxed zeg! Mede vanwege deze reden heb ik ze 'gewoon'in de winkel gekocht terwijl ik normaal ongeveer alles via internet laat komen. Anyway veel succes morgen ALp!

Het stomme is dat ik ze ook in de winkel koop! Schoenen zijn wel het laatste die ik koop zonder ze eerst te passen. Ik kan ze na het passen natuurlijk via internet bestellen en niet in de winkle kopen maar dat vind ik ethisch gezien niet door de beugel kunnen, zeker niet wanneer je goed geholpen bent.
Heb aan de SFC mooi een paar blaren overgehouden op de tenen naast mijn grote tenen, hier kreeg ik tijdens mijn werkweek in Londen veel last van. Direct na de SFC heb ik namelijk het vliegtuig gepakt. Hoop dus echt dat ze as week eens binnen zullen komen, ik heb hier echter nog niet echt veel vertrouwen in! Als ze deze week er nog niet zijn dan ga ik informeren wie de importeur is. Dan ga ik wel rechtstreeks contact met hun opnemen om mijn beklag te doen. Als je voor 200 euro aan schoenen koopt is het minste wat ze kunnen doen wel een juiste leveringsdatum doorgeven zodat je als consument weet waar je aan toe bent.

blaffy10
Forum-lid

blaffy10 13 mei 2007 16:33

Gelijk heb je. INmiddels heb ik de juiste afstelling gevonden en ben ik er zeer tevreden over. Eerst reed ik teveel op de buitenzijde van mijn voeten met voet en knie kl8en tot gevolg. Door nu mijn plaatjes aan de binnenzijde te verhogen versterk ik de varus wedge die specialized claimt te hebben in de schoen en heb ik geen klachten meer en fiets ik ook veel meer met mijn hele voet.
Hopelijk krijg ik van de week mijn Lemond Lewedges binnen en probeer ik die ook nog. Merkwaardig dat bijna niemand in NL daarmee rijdt want in amerika lees je veel positieve gebruikers ervaringen over deze hulpstukken.
Ging gister nog op mijn plaat, maar gelukkig alleen wat behang eraf en zelfs broek en nieuwe schoenen amper schade.
Alstublaft.

Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 20 mei 2007 16:58

Inmiddels is de derde week van mei voorbij en nog niks gehoord . Zal morgen eens bellen waar die schoenen blijven. Ben nu gewoon al meer dan twee maanden aan het wachten, echt niet normaal!

superdamocles
Forum-lid

superdamocles 20 mei 2007 18:02

Die maat 47 is natuurlijk met speciaal transport onderweg via de Noordzee..........
Hij is super!

Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 22 mei 2007 14:05

Wat een soap is dit aan het worden zeg, ik heb net weer eens gebeld en ze zijn er nog steeds niet en nu wordt 24 juni als datum genoemd. Echt waar, wat een stelletje H**REN bij Specialized. Als je eerst derde week april, vervolgens eerste week mei, daarna derde week mei en vervolgens eind juni noemt dan ben je als fabrikant niet echt meer geloofwaardig voor mij. Best jammer, ik dacht dat Specialized een gerenommeerd merk was die zijn klanten serieus neemt, blijkbaar niet dus! Het klote is dat ik echt wat anders moet omdat ik gewoon teveel last heb van mijn huidige schoenen en dat ik zo één, twee, drie geen andere optie heb omdat ik en platvoeten heb en ik ook een voorkeur voor wit heb.

pariscarbon
Forum-lid

pariscarbon 29 mei 2007 01:52

Exact zelfde probleem, sinds half maart een setje Carbon Pro's in bestelling staan. Zouden eerst in April komen, toen begin mei, nu eind mei zal dus wel ongeveer half november worden. Wacht deze week nog af, anders bestel ik weer een setje Sidi's Ergo's
Is overigens een typisch Specialized probleem, elke drie weken de levertijd met drie weken opschuiven. Dit is mijn zoveelste ervaring met specialized waarbij dit voorkomt.
Pinarello wint toch de tour

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 29 mei 2007 11:15

Of je pakt gewoon de trein naar Amsterdam, op loopafstand van 't centraal zit Presto en die heeft ze gewoon op voorraad.

Plaats reactie