Welke fiets... graag advies.
Beste Tzeun,
ik ben zelf woonachtig in Utrecht en heb onlangs de Bulls Desert Falcon in Goor afgehaald. Naast de sterk gereduceerde vraagprijs (875 tegen een adviesprijs van 1099) gaf de klantgerichte houding de doorslag. Prettig telefonisch onderhoud, goed advies ter plaatse en een gratis paar Shimano SPD-SL pedalen bij aanschaf van de fiets, omdat ik 'van zo ver moest komen'. Morsink vertelde me overigens dat hij bijna 90 van zijn fietsen aan mensen buiten Overijssel verkoopt, tot in Antwerpen en Noorwegen aan toe! (Dat zullen overigens wel verdwaalde vakantiegangers zijn geweest, maar goed)
Enig probleem met de fiets bleek een fabrieksfout in de linkercrank (ik koos voor het carbon compact crankstel van Pazzaz), waardoor de crank een fractie scheef stond t.o.v. het frame. Helaas kwam ik daar pas tijdens een eerste rit in Utrecht achter. De volgende dag gebeld met Morsink, drie dagen later terug naar Goor en het probleem werd ter plaatse verholpen: crank + trapas vervangen door een fraaie set van FSA (de SL-K Mega Exo 2007) zonder meerprijs!
Moraal van dit verhaal: wat van ver komt is goedkoper (ga meer eens kijken wat ze voor dezelfde Bulls bij de fietsenmaker aan de Springweg in Utrecht vragen) en de service is prima, dus laat je niet weerhouden van een trip naar het Oosten.
ik ben zelf woonachtig in Utrecht en heb onlangs de Bulls Desert Falcon in Goor afgehaald. Naast de sterk gereduceerde vraagprijs (875 tegen een adviesprijs van 1099) gaf de klantgerichte houding de doorslag. Prettig telefonisch onderhoud, goed advies ter plaatse en een gratis paar Shimano SPD-SL pedalen bij aanschaf van de fiets, omdat ik 'van zo ver moest komen'. Morsink vertelde me overigens dat hij bijna 90 van zijn fietsen aan mensen buiten Overijssel verkoopt, tot in Antwerpen en Noorwegen aan toe! (Dat zullen overigens wel verdwaalde vakantiegangers zijn geweest, maar goed)
Enig probleem met de fiets bleek een fabrieksfout in de linkercrank (ik koos voor het carbon compact crankstel van Pazzaz), waardoor de crank een fractie scheef stond t.o.v. het frame. Helaas kwam ik daar pas tijdens een eerste rit in Utrecht achter. De volgende dag gebeld met Morsink, drie dagen later terug naar Goor en het probleem werd ter plaatse verholpen: crank + trapas vervangen door een fraaie set van FSA (de SL-K Mega Exo 2007) zonder meerprijs!
Moraal van dit verhaal: wat van ver komt is goedkoper (ga meer eens kijken wat ze voor dezelfde Bulls bij de fietsenmaker aan de Springweg in Utrecht vragen) en de service is prima, dus laat je niet weerhouden van een trip naar het Oosten.
Prachtig fietsje! Ik heb inderdaad met de beste FM gebeld en hij was zeer behulpzaam in het gesprek! Waarom heb je niet gekozen voor de 600 Pro die ook op de site in de aanbieding was? Was daar een bepaalde reden voor?
En voor onderhoud ga je nu naar Snel of de Springweg?
En voor onderhoud ga je nu naar Snel of de Springweg?
Voor mij geen 600 PRO omdat het model stamt uit 2005/2006 (vind zelf de zadelbuis niet zo fraai), afgemonteerd is met een 2006 onderdelengroep en een oude versie van de WHR550, en bovendien alleen maar met een triple leverbaar is. Ik kreeg de indruk dat Morsink er destijds een grote partij van heeft ingekocht en nu graag van de restanten af wil. Persoonlijk ben ik meer dan tevreden met mijn keuze voor de Desert Falcon.
Quoten: Origineel geplaatst door Provenier op 26 April 2007
Ik kreeg de indruk dat Morsink er destijds een grote partij van heeft ingekocht en nu graag van de restanten af wil.
Dat weet ik wel zeker, als je belt heeft ie het meteen over deze fiets . Wil natuurlijk niet zeggen dat het slecht is maar hij wil er wel graag van af. Als je geen pedalen hebt doet ie er zo nog 50 euro vanaf.
Ik kreeg de indruk dat Morsink er destijds een grote partij van heeft ingekocht en nu graag van de restanten af wil.
Dat weet ik wel zeker, als je belt heeft ie het meteen over deze fiets . Wil natuurlijk niet zeggen dat het slecht is maar hij wil er wel graag van af. Als je geen pedalen hebt doet ie er zo nog 50 euro vanaf.
Quoten: Origineel geplaatst door Provenier op 27 April 2007
Goede reis naar Goor!
NB Welke uitvoering heeft jouw voorkeur? Dubbel, Compact (Pazzaz carbon) of triple? Of probeer je er ook een FSA SL-K uit te slepen?
Ik ga ook voor de zwarte. De grijze vind ik lelijk. Of die jij hebt of die ene met dat rode streepje erover. Zie ik morgen dan wel.Verder ga ik voor de triple; gewoon om het compleet te hebben en wat ik er verder uitsleep zie ik wel
Hou je op de hoogte
Goede reis naar Goor!
NB Welke uitvoering heeft jouw voorkeur? Dubbel, Compact (Pazzaz carbon) of triple? Of probeer je er ook een FSA SL-K uit te slepen?
Ik ga ook voor de zwarte. De grijze vind ik lelijk. Of die jij hebt of die ene met dat rode streepje erover. Zie ik morgen dan wel.Verder ga ik voor de triple; gewoon om het compleet te hebben en wat ik er verder uitsleep zie ik wel
Hou je op de hoogte
Toch voor de 600 Pro gegaan. Ten eerste alleen nog maar zilveren Falcon in mijn maat en ik vond toch wel dat Pro frame mooier... wel andere wieltjers erin: Aksum's.
Zodadelijk mijn fietscomp erop knallen en dan gaan met die banaan. Top winkel met hele klantvriendelijke hulp!
Zodadelijk mijn fietscomp erop knallen en dan gaan met die banaan. Top winkel met hele klantvriendelijke hulp!
Gefeliciteerd met je aankoop! Post nog even een foto op het forum, ben benieuwd hoe de 600 PRO met (zwarte?) Aksium's toont.
In elk geval veel veilige fietskilometers toegewenst, en wie weet zie ik je nog wel eens voorbij flitsen op de Utrechtse Heuvelrug.
In elk geval veel veilige fietskilometers toegewenst, en wie weet zie ik je nog wel eens voorbij flitsen op de Utrechtse Heuvelrug.