blue-white TT bike
Zo... hier is hij dan, mijn nieuwste tijdritfiets: een Kuota Kalibur in witte versie, met interne bekabeling en nieuwe Kuota aero-vork. De fiets is volledig afgebouwd met blauwe touches, zoals die ook in de bijhorende Xentis High Modulus wielen zitten. Voorts alles wat een tijdritfiets snel kan maken... keramische lagers dus.
Opbouw:
frame: Kuota Kalibur '07 white vork: '07 Kuota aero vork expander: Tune GumGum balhoofd: FSA 1'1/8" - 1'1/4" top cap: home made 4gr carbon, door Sharkmanstuurpen: Syntace F99 105mm tijdritstuur: Walser stuurlint: Kuota blauwshifters: Campagnolo bar end TT shifters, tuned met blauw geanodiseerd alu boutjesremgrepen: Tektro 970 carbon shifter kabels: Nokon zwart, met blauw Nokon extension set; PowerCordz aan de achterderailleurremkabels: zwarte Nokon, met enkele blauwe; Shimano kabel in bovenbuis en aerobarremmen: Zero Gravity Ti '07 remblokken: Corima blauw, in OEM geproduceerd voor Zero Gravity '06 remmenzadelpen: Kuota Kalibur 76°zadel: AX-Lightness Apollo drinkbushouder: BTP voorderailleur: Campagnolo Record QS, tuned met blauwe boutjestrapstel: FSA SRM kettingbladen: Spécialités TA & FSA 39-53 bottom bracket: custom door FairWheelBikes, FSA met custom keramische lagers en blauw geanodiseerdketting: KMC X10 SL silver pedalen: Time RXL blue-white achterderailleur: Record custom tuned met 15T carbon derailleurwieltje, keramische lagers en blauwe boutjeswielen: Xentis Mark 1 High Modulus snelspanners: Tune AC16+17 blauwtubes: Continental Competition 22 cassette: Campagnolo Record met blauwe Tiso sluitring
Gewicht:
- met Lightweight Gen I 20/20 (en Dura-Ace snelspanners!): 7,1 kg- met Xentis Mark 1 High Modulus wielen: 7,16 kg- met Zipp Z8 en Zipp ceramic disc: 7,48 kg
Details:
Opbouw:
frame: Kuota Kalibur '07 white vork: '07 Kuota aero vork expander: Tune GumGum balhoofd: FSA 1'1/8" - 1'1/4" top cap: home made 4gr carbon, door Sharkmanstuurpen: Syntace F99 105mm tijdritstuur: Walser stuurlint: Kuota blauwshifters: Campagnolo bar end TT shifters, tuned met blauw geanodiseerd alu boutjesremgrepen: Tektro 970 carbon shifter kabels: Nokon zwart, met blauw Nokon extension set; PowerCordz aan de achterderailleurremkabels: zwarte Nokon, met enkele blauwe; Shimano kabel in bovenbuis en aerobarremmen: Zero Gravity Ti '07 remblokken: Corima blauw, in OEM geproduceerd voor Zero Gravity '06 remmenzadelpen: Kuota Kalibur 76°zadel: AX-Lightness Apollo drinkbushouder: BTP voorderailleur: Campagnolo Record QS, tuned met blauwe boutjestrapstel: FSA SRM kettingbladen: Spécialités TA & FSA 39-53 bottom bracket: custom door FairWheelBikes, FSA met custom keramische lagers en blauw geanodiseerdketting: KMC X10 SL silver pedalen: Time RXL blue-white achterderailleur: Record custom tuned met 15T carbon derailleurwieltje, keramische lagers en blauwe boutjeswielen: Xentis Mark 1 High Modulus snelspanners: Tune AC16+17 blauwtubes: Continental Competition 22 cassette: Campagnolo Record met blauwe Tiso sluitring
Gewicht:
- met Lightweight Gen I 20/20 (en Dura-Ace snelspanners!): 7,1 kg- met Xentis Mark 1 High Modulus wielen: 7,16 kg- met Zipp Z8 en Zipp ceramic disc: 7,48 kg
Details:
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Nog meer details van het Kuota frame. Dit heeft een eigen 1'1/8"-1/4" headset standard... gelukkig brengt Kuota op dit model een nieuwe rechte aero vork. ... en ook de interne bekabeling is een goede upgrade voor een dergelijk tijdritframe: De naam is nog steeds "Kalibur", zoals de fiets die Normann Stadler naar IronMan winst in 2004 en 2006 reed.
De afwerking is uiteraard gebeurd in het blauwe thema. Aanleiding hiervoor waren de blauwe kappetjes op de Xentis Mark 1 High Modulus wielen: wat "Obermayer" is voor LW's, is High Modulus voor de Xentis wielen, en die blauwe dopjes duiden daarop.
Ik zocht er ook de bijpassende blauwe Tune-snelspanners bij!
De afwerking is uiteraard gebeurd in het blauwe thema. Aanleiding hiervoor waren de blauwe kappetjes op de Xentis Mark 1 High Modulus wielen: wat "Obermayer" is voor LW's, is High Modulus voor de Xentis wielen, en die blauwe dopjes duiden daarop.
Ik zocht er ook de bijpassende blauwe Tune-snelspanners bij!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
De achterderailleur is een verhaal op zich... Er bestaat controverse over het gebruik van 15T derailleurwieletjes, maar ik heb besloten ervoor te gaan. In combinatie met keramische lagers op de wieletjes: het resultaat van een klein tikje aan de losse wieletjes in de derailleurkooi is verbazend, als je ziet hoe hard ze rondspinnen.
Ultieme inspiratie was ook hier Stadlers IM-winnende Kalibur, waar in 2006 zo'n getunede Record-derailleur op zat.
Het resultaat van al het tuning onderzoek en werk mag er wezen, vind ik.
En uit ervaring weet ik dat een Nokon gaine aan de achterderailleur niet steeds een mooi resultaat geeft (naar buiten slaphangend kabeltje), dus koos ik daar voor een PowerCordz buitenkabel:
Ultieme inspiratie was ook hier Stadlers IM-winnende Kalibur, waar in 2006 zo'n getunede Record-derailleur op zat.
Het resultaat van al het tuning onderzoek en werk mag er wezen, vind ik.
En uit ervaring weet ik dat een Nokon gaine aan de achterderailleur niet steeds een mooi resultaat geeft (naar buiten slaphangend kabeltje), dus koos ik daar voor een PowerCordz buitenkabel:
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Ik had hem al gezien op FWB.Ik moest ontzettend hart laggen. Waarom? mischien omdat je al tijden iedereen met blauwe, rode, groene en goude boudjes op zijn fiets verteld dat het te druk, Way to much en vooral zwaar overdone is en af doed aan schoonheid van de fiets.Zie hier de kermis van casran Ik snap niet waarom je eerst zoveel worden vuil maakt aan de rood zwarte bike van Bo Gevers. Met als grote reden. Die Nokons in verschillende kleuren zijn lelijk. Wat heb je nu zelf?Neemt niet weg dat ik het een schitterende bike vind met een impressive speclistje. Al zou ik toch snel wat dingen veranderen. Zoals ZWART stuurlint. verder alle Nokons zwart (1 blauwe voor de details per kabel is meer als zat net als vorig jaar op je merkcx) Die blauwe bracketcups zijn gewoon uniek! echt tof.De combo Xentis HM voor en 808 disc achter met blauwe letters lijkt mij het mooist.en wat je op FWB schreef over de tt shifters (kapje wel of niet erop.) ikzelf zou ze eraf halen en twee subtiele gaatjes in elke shifter dremelen. Lijkt mij erg mooi (3+3+ongeveer3=9 gram)Mooie bike dus!Groeten,
Quoten: Origineel geplaatst door TiesT op 24 April 2007
Ik moest ontzettend hart laggen. Waarom? mischien omdat je al tijden iedereen met blauwe, rode, groene en goude boudjes op zijn fiets verteld dat het te druk, Way to much en vooral zwaar overdone is en af doed aan schoonheid van de fiets.Zie hier de kermis van casran Ik snap niet waarom je eerst zoveel worden vuil maakt aan de rood zwarte bike van Bo Gevers. Met als grote reden. Die Nokons in verschillende kleuren zijn lelijk. Wat heb je nu zelf?
Je bedoelt wellicht "hard lachen". Nu, ik vind nog steeds Bo's fiets van vorig jaar een overkill (om nog over de aangebrachte stickers te zwijgen). De juist gekleurde details bij een fiets zoeken heb ik steeds prachtig gevonden, maar je moet dansen op een subtiele lijn... en dat heb ik geprobeerd. Dan is het aan de anderen om te beoordelen of ik erover gegaan ben of niet.Keuzes die ik gemaakt heb: geen volledig blauwe Nokon kabels (te kitcherig, net als de afwisseling blauw-zwart-blauw-zwart), geen blauwe bandjes of tubes (die heb ik mooi zwart gehouden!), niet per se elk laatste boutje of part in blauw zoeken (had ik gewild dan kon ik elk zilver onderdeeltje in blauw laten anodiseren)... én het is op een wit kader. Op een blauw frame had ik wellicht al helemaal niet zoveel blauwe tintjes erin gebracht.
Ik vind het persoonlijk dus geen kermis geworden. Neem nu de Zero Gravity remmen (alweer dezelfde keuze als Stadler), waar ik doelbewust de boutjes van de remblokhoudertjes in het zilver houdt en niet de regelvijsjes en veertjes laat anodiseren:
Voorts, TiesT, mbt de tijdritshifters. Hier zijn idd de stalen Campa bouten vervangen door alu's, en in blauw (vrnmlk omdat de tuning dan duidelijk wordt). Dit spaart me 28gr uit.
Ik twijfel idd nog steeds of ik de rubbertjes (3gr/stuk) er zou afhalen of niet... maar anodiseren in blauw (naar anologie van de goud geanodiseerde van team Liberty Seguros destijds) zal ik nooit doen. Ook niet gaan doorboren!
Tijdrit remgreepjes zijn Tektro 970 carbon. Mooi en aangenaam, maar niet de lichtste. Blackwell Research is bij voorbeeld lichter, en ook de Sram remgreepjes waarop ik wacht.
Ik moest ontzettend hart laggen. Waarom? mischien omdat je al tijden iedereen met blauwe, rode, groene en goude boudjes op zijn fiets verteld dat het te druk, Way to much en vooral zwaar overdone is en af doed aan schoonheid van de fiets.Zie hier de kermis van casran Ik snap niet waarom je eerst zoveel worden vuil maakt aan de rood zwarte bike van Bo Gevers. Met als grote reden. Die Nokons in verschillende kleuren zijn lelijk. Wat heb je nu zelf?
Je bedoelt wellicht "hard lachen". Nu, ik vind nog steeds Bo's fiets van vorig jaar een overkill (om nog over de aangebrachte stickers te zwijgen). De juist gekleurde details bij een fiets zoeken heb ik steeds prachtig gevonden, maar je moet dansen op een subtiele lijn... en dat heb ik geprobeerd. Dan is het aan de anderen om te beoordelen of ik erover gegaan ben of niet.Keuzes die ik gemaakt heb: geen volledig blauwe Nokon kabels (te kitcherig, net als de afwisseling blauw-zwart-blauw-zwart), geen blauwe bandjes of tubes (die heb ik mooi zwart gehouden!), niet per se elk laatste boutje of part in blauw zoeken (had ik gewild dan kon ik elk zilver onderdeeltje in blauw laten anodiseren)... én het is op een wit kader. Op een blauw frame had ik wellicht al helemaal niet zoveel blauwe tintjes erin gebracht.
Ik vind het persoonlijk dus geen kermis geworden. Neem nu de Zero Gravity remmen (alweer dezelfde keuze als Stadler), waar ik doelbewust de boutjes van de remblokhoudertjes in het zilver houdt en niet de regelvijsjes en veertjes laat anodiseren:
Voorts, TiesT, mbt de tijdritshifters. Hier zijn idd de stalen Campa bouten vervangen door alu's, en in blauw (vrnmlk omdat de tuning dan duidelijk wordt). Dit spaart me 28gr uit.
Ik twijfel idd nog steeds of ik de rubbertjes (3gr/stuk) er zou afhalen of niet... maar anodiseren in blauw (naar anologie van de goud geanodiseerde van team Liberty Seguros destijds) zal ik nooit doen. Ook niet gaan doorboren!
Tijdrit remgreepjes zijn Tektro 970 carbon. Mooi en aangenaam, maar niet de lichtste. Blackwell Research is bij voorbeeld lichter, en ook de Sram remgreepjes waarop ik wacht.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quoten: Origineel geplaatst door TiesT op 24 April 2007
Die blauwe bracketcups zijn gewoon uniek! echt tof.
Dit zijn ze. Ik heb in samenwerking met Jason van FairWheelbikes hieraan gewerkt. We gebruikten er standaard FSA Mega-Exo bracket cups voor, die in blauw geanodiseerd zijn (om keramische lagers aan te duiden, naar analogie van de rode op de Ceramic FSA BB). De keramische lagers zijn niet degene die FSA standaard brengt in zijn Ceramic BB (gemaakt door Ceramic Speed), maar custom keramische die in samenspraak met Jason voor mijn bracket ontwikkeld zijn... Ik heb ook een FSA Ceramic BB, maar deze lopen echt veel zachter!
Het stukje dat je aan de kabelgeleider ziet hangen is van SRM. Het probleem dat de SRM Power sensor op bepaalde frames moeilijk geïnstalleerd kan worden tussen powermeter en frame wordt ermee opgelost. SRM kabels moet ik nog leggen op dit frame.
Bijpassende pedaaltjes zijn de Time RXL pedalen.
Een ander forumlid wacht binnenkort trouwens een soortgelijk wit Kalibur-frameset.
Die blauwe bracketcups zijn gewoon uniek! echt tof.
Dit zijn ze. Ik heb in samenwerking met Jason van FairWheelbikes hieraan gewerkt. We gebruikten er standaard FSA Mega-Exo bracket cups voor, die in blauw geanodiseerd zijn (om keramische lagers aan te duiden, naar analogie van de rode op de Ceramic FSA BB). De keramische lagers zijn niet degene die FSA standaard brengt in zijn Ceramic BB (gemaakt door Ceramic Speed), maar custom keramische die in samenspraak met Jason voor mijn bracket ontwikkeld zijn... Ik heb ook een FSA Ceramic BB, maar deze lopen echt veel zachter!
Het stukje dat je aan de kabelgeleider ziet hangen is van SRM. Het probleem dat de SRM Power sensor op bepaalde frames moeilijk geïnstalleerd kan worden tussen powermeter en frame wordt ermee opgelost. SRM kabels moet ik nog leggen op dit frame.
Bijpassende pedaaltjes zijn de Time RXL pedalen.
Een ander forumlid wacht binnenkort trouwens een soortgelijk wit Kalibur-frameset.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
hey casran
mooie fiets alleen ik had persoonlijk het blauw niet in het oog laten brengen maar dat is mijn mening .
Voor de rest is dit een droom fietsje .
als ik binnen 2 weken niet heb gehoord van mijn p3c ga ik ook eens luisteren naar deze kalibur . hopelijk moet ik dan ook niet zo lang wachten. zucht .
ps je kan maar met 1 setje wielen tt rijden doe je bv geen setje weg ( de zipps :p) aangezien je toch gesponserd word door xentis
mooie fiets alleen ik had persoonlijk het blauw niet in het oog laten brengen maar dat is mijn mening .
Voor de rest is dit een droom fietsje .
als ik binnen 2 weken niet heb gehoord van mijn p3c ga ik ook eens luisteren naar deze kalibur . hopelijk moet ik dan ook niet zo lang wachten. zucht .
ps je kan maar met 1 setje wielen tt rijden doe je bv geen setje weg ( de zipps :p) aangezien je toch gesponserd word door xentis
Quoten: Origineel geplaatst door raydox op 24 April 2007
ps je kan maar met 1 setje wielen tt rijden doe je bv geen setje weg ( de zipps :p) aangezien je toch gesponserd word door xentis
Nope. Die keramische Zipp disc en het Z8 voorwiel zijn overigens verschrikkelijk duur, dus ook tweedehands kost dat nogal wat!Ik ben trouwens benieuwd hoe de fiets eruit ziet met de Mark 1 TT wielen van m'n ploeg...
ps je kan maar met 1 setje wielen tt rijden doe je bv geen setje weg ( de zipps :p) aangezien je toch gesponserd word door xentis
Nope. Die keramische Zipp disc en het Z8 voorwiel zijn overigens verschrikkelijk duur, dus ook tweedehands kost dat nogal wat!Ik ben trouwens benieuwd hoe de fiets eruit ziet met de Mark 1 TT wielen van m'n ploeg...
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Prachtige fiets, ik zou de rubbers op de shifters laten zitten, vind ik persoonlijk mooi staan. Bij het zien van dit moois vraag ik me af of VDB Parts misschien voor mij ook een aantrekkelijke werkgever kan zijn (of heb je soms de lotto gewonnen )
Heb je de fiets trouwens zelf gebouwd Casran?
Heb je de fiets trouwens zelf gebouwd Casran?