Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

draadloos op achtervork?

menno2
Forum-lid

menno2 23 apr 2007 19:41

Hallo,
Ik heb net mijn nieuwe tri-fiets klaar,  met een mooie Easton EC90 aero voorvork. Ik wil dat Aero voordeel natuurlijk niet bederven door er een draadloze snelheidssensor op te monteren (zit waarschijnlijk tussen de oren, maar toch...). Weet iemand een betaalbaar computerje waarvan de sensor NIET binnen 50cm van de compu hoeft te zitten. Het zou helemaal ideall zijn als deze ook hartslag met een ongecondeerde polarband en evt. draadloos kadans zou aankunnen , maar dat is misschien overvragen.
Groet, Menno.
P.S. ik zou een fotootje van de fiets erbij doen als ik wist hoe dat moest in dit forum.

morel
Forum-lid

morel 23 apr 2007 22:42

Hoi,

De Polar CS 600 voldoet aan al jouw wensen .

Kijk voor info even op deze Topic;

http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... Position=2

Of het betaalbaar is voor je kan je best zelf beoordelen.

Ciao.

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 24 apr 2007 02:35

Hoi,
De zender van de CS100/200 kan ook worden opgefokt tot een afstand van 120cm van de ontvanger maar dan stijgt het stroomverbruik wel merkelijk.
Je kan ook je unit aan de achterzijde van de voorvork en zo laag mogelijk plaatsen ipv van vooraan waardoor je een stuk minder het aerodynamisch gedrag verstoord.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...

spietpiet
Forum-lid

spietpiet 24 apr 2007 11:23

Quote: Origineel geplaatst door fdegrove op 24 April 2007
Hoi,De zender van de CS100/200 kan ook worden opgefokt tot een afstand van 120cm van de ontvanger maar dan stijgt het stroomverbruik wel merkelijk.Je kan ook je unit aan de achterzijde van de voorvork en zo laag mogelijk plaatsen ipv van vooraan waardoor je een stuk minder het aerodynamisch gedrag verstoord.Ciao,

Is deze zender goed te openen en daarna ook weer waterdicht te krijgen ?
Heb ergens opgevangen dat een draadbrugje verwijderd moet worden, is dit juist ?

Misschien wel interessant voor mensen die dit model bezitten duidelijk uit te leggen hoe deze sensor aangepast kan worden.

Deze truc schijnt ook te moeten werken voor de cadans sensor zodat deze ook op de liggende achtervork geplaatst kan worden.

menno2
Forum-lid

menno2 24 apr 2007 11:36

OK, polar dus. Ik had mijn oog al laten vallen op de CS200(cad) Hoe gaat dat in zijn werk dat boosten? Ik hoop dat 120cm genoeg is, want ik ga em natuurlijk op mijn ligstuur monteren. CS600 is een beetje prijzig. Ik vind power erg interessant, maar die Polar methode wordt in alle tests verguist. Toch maar doorsparen voor een SRM of wellicht "left leg" Ergomo (is op zich niet erg als je alleen met jezelf vergelijkt).
Overigens staat ook in de CS600 documentatie dat je de WIND sensor eigenlijk op de voorvork moet monteren. Misschien toch maar GPS dan?

speric
Forum-lid HC

speric 24 apr 2007 12:51

Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 24 April 2007

Hoi,
De zender van de CS100/200 kan ook worden opgefokt tot een afstand van 120cm van de ontvanger maar dan stijgt het stroomverbruik wel merkelijk.
Je kan ook je unit aan de achterzijde van de voorvork en zo laag mogelijk plaatsen ipv van vooraan waardoor je een stuk minder het aerodynamisch gedrag verstoord.
Ciao,

Dat is bij die vork bijna niet te doen aangezien die heel plat/ scherp is.De druppel vorm zeg maar..

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 24 apr 2007 13:46

De Garmin EDGE 305 CAD/HR kan alles wat je noemt, maar betaalbaar is iets anders. De Polar zal echter in dezelfde prijsklasse zitten.
De Garmins hebben een gecodeerde borstband die verdacht veel op de Polar lijkt, maar ik weet niet of ze compatible zijn. Ik zal het eens proberen voor je, ik heb nog ergens een Simpele polar fietscomputer liggen.
Bijkomend voordeel bij triathlonwedstrijden van de EDGE is dat je rondenststistiek kan bijhouden,  snelheid van laatste ronde, tijd laatste ronde verwachte finish tijd etc.
Maar ja als je daarna gaat rennen heb je weer iets anders nodig...

Afbeelding

morel
Forum-lid

morel 24 apr 2007 13:59

Hoi,

Ik heb met mijn Polar CS600 met de snelheidcensor een ontvangst
van +- 400 cm.

Kijk voor alle info op deze link,

http://www.polarbelgium.be/NL/CS600_campaign/

Groeten.

soloist
Forum-lid

Gebruikersavatar soloist 24 apr 2007 14:37

Quote: Origineel geplaatst door ericpeters op 24 April 2007
Maar ja als je daarna gaat rennen heb je weer iets anders nodig...

Dan zou je kunnen denken aan de Garmin Forerunner. Kan hetzelfde als de Edge heb ik me laten vertellen. Heeft een polsband die je ook aan je stuur kunt bevestigen. Dus te gebruiken op de fiets en als je aan het rennen bent...
Afbeelding

menno2
Forum-lid

menno2 25 apr 2007 00:43

Quote: Origineel geplaatst door SpEric op 24 April 2007
Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 24 April 2007Hoi,De zender van de CS100/200 kan ook worden opgefokt tot een afstand van 120cm van de ontvanger maar dan stijgt het stroomverbruik wel merkelijk.Je kan ook je unit aan de achterzijde van de voorvork en zo laag mogelijk plaatsen ipv van vooraan waardoor je een stuk minder het aerodynamisch gedrag verstoord.Ciao, Dat is bij die vork bijna niet te doen aangezien die heel plat/ scherp is.
De druppel vorm zeg maar..

Klopt heel scherp aan de voorkant (voor een vork dan...). 400 cm bereik klinkt bemoedigend. Voor triathlon moet ik iets hebben wat ik niet tijdens de wissel hoef mee te nemen of om te bouwen of zo. heb al een polar horloge om mijn arm - ik lig in de arohouding dus ik kan mijn hatslag daar aflezen als ik dat zou willen. Daarom zou een simpele computer eigenlijk voldoende zijn, snelheid + cadans. Moet natuurlijk wel het bereik van de sensor tot de achtervork reiken.

De Polar CS 200 lijkt veelbelovend, maarik weet nog steeds niet hoe je dat bereik zou kunnen boosten iemand enig idee?

Of zijn er nog andere opties. Gene van de merken die ik bekeken heb lijken te voldoen.
Menno.

skik
Forum-lid

skik 25 apr 2007 15:28

Ik dacht dat je dat kon boosten met een sterkere magneet.

polly
Forum-lid

polly 25 apr 2007 23:41

Heb enkele weken geleden een VDO C3DS gekocht bij Rose
http://www.roseversand.de/output/contro ... tail2=5040
Montage achterop, snelheid staande vork en cadans op liggende vork. Snelheid altijd goed, cadans soms even op 0 of anders, maar altijd na enige seconden weer juist. Gerbuik hem ook op de Tacx.
Daarnaast een Polar m31 hartslaghorloge, die ook voor anderre sporten te gebruiken is.
De cadans sensor moet je apart kopen. Ik heb het nog als kit gekocht voor iets van 65 euro. Nu 60 + 25.
Fietsen,schaatsen en skeeleren. Als je maar buiten bent.

Plaats reactie