Quoten: Origineel geplaatst door langejaap op 07 Mei 2007
hopelijk komt nu echt eens het deksel van de beerput.
Alle en dan ook alle pakkers moeten levenslang uit de wielersport. Als ze er eenmaal aan geroken hebben..................of het tegendeel bewijzen!!!!!!! en niet door procedurefouten maar puur op basis van feiten, of niet Landis?????????
Wat een belachelijke reactie! Held langejaap is zeker niet de enige die met een dergelijk absurte reactie komt, helaas.
Doping is verboden omdat het ongezond is voor een renner. Bijwerkingen zijn vaak niet te achterhalen en er zijn ongetwijfeld de nodige gezondheidsrisico's aan doping verbonden. Kortom doping is slecht voor het menselijk lichaam. Is 8 uren trainen op een dag, waarbij renner het uiterste van zijn lichaam vraagt, of met 90 km p/u afdalen wel gezond dan? Topsport is in absolute zin zeer slecht en daarmee ongezond voor het menselijk lichaam. Moeten we dit dan ook gaan verbieden. Nee, want wij willen wel mooie (etappe) koersen als Luik, Vlaanderen of de Tour zien. Hiermee vragen we prestaties van renners die simpelweg niet te behalen zijn op een boterham met pindakaas. Daarom hebben wij het recht niet om dergelijke renners zo te veroordelen. Bovendien is doping niets slechter dan topsport en dat vragen we toch? Dat willen we toch zien, topsport. Sport van het allerhoogste niveau. Zeur dan niet en geniet van de wielersport!
Als tweede kan ik mij enorm opwinden over hoe er over van doping betichte renners wordt gesproken. Deze mannen doen alles voor hun sport, leven als een monnik en trainen niet zelden 8 uren per dag. Deze mannen zien af bij de beesten en daar moeten wij enkel en alleen diep respect voor hebben. Bijvoorbeeld de reactie van langejaap is respectloos en ronduit belachelijk!
Basso niet in de Tour 2007??
-
- Forum-lid
Quoten: Origineel geplaatst door Wieler Revue op 07 Mei 2007
Alle en dan ook alle pakkers moeten levenslang uit de wielersport. Als ze er eenmaal aan geroken hebben..................of het tegendeel bewijzen!!!!!!! en niet door procedurefouten maar puur op basis van feiten, of niet Landis?????????
Wat een belachelijke reactie! Held langejaap is zeker niet de enige die met een dergelijk absurte ??? reactie komt, helaas.
Doping is verboden omdat het ongezond is voor een renner. Bijwerkingen zijn vaak niet te achterhalen en er zijn ongetwijfeld de nodige gezondheidsrisico's aan doping verbonden. Kortom doping is slecht voor het menselijk lichaam. Is 8 uren trainen op een dag, waarbij renner het uiterste van zijn lichaam vraagt, of met 90 km p/u afdalen wel gezond dan? Topsport is in absolute zin zeer slecht en daarmee ongezond voor het menselijk lichaam. Moeten we dit dan ook gaan verbieden. Nee, want wij willen wel mooie (etappe) koersen als Luik, Vlaanderen of de Tour zien. Hiermee vragen we prestaties van renners die simpelweg niet te behalen zijn op een boterham met pindakaas. Daarom hebben wij het recht niet om dergelijke renners zo te veroordelen. Bovendien is doping niets slechter dan topsport en dat vragen we toch? Dat willen we toch zien, topsport. Sport van het allerhoogste niveau. Zeur dan niet en geniet van de wielersport!
Als tweede kan ik mij enorm opwinden over hoe er over van doping betichte renners wordt gesproken. Deze mannen doen alles voor hun sport, leven als een monnik en trainen niet zelden 8 uren per dag. Deze mannen zien af bij de beesten en daar moeten wij enkel en alleen diep respect voor hebben. Bijvoorbeeld de reactie van langejaap is respectloos en ronduit belachelijk!
Er is van mijn zijde zeker respect en ook zeker voor diegene die nu aan de schandpaal gaan doch het spel dient eerlijk gespeeld te worden en dus gelijke monniken;gelijke kappen.
Alleen een zuivere sport is een mooie en eerlijke sport.
Tevens is wat ik stel puur een bevestiging van de realiteit want veroordelen doet een ander wel voor me.
Het spreekwoord gaat; wie zn bips brand...........!.
Probeer ook de dingen te zien zoals ze zijn en ga geen appels met peren zitten vergelijken
Wat een belachelijke reactie! Held langejaap is zeker niet de enige die met een dergelijk absurte ??? reactie komt, helaas.
Er is van mijn zijde zeker respect en ook zeker voor diegene die nu aan de schandpaal gaan doch het spel dient eerlijk gespeeld te worden en dus gelijke monniken;gelijke kappen.
Alleen een zuivere sport is een mooie en eerlijke sport.
Tevens is wat ik stel puur een bevestiging van de realiteit want veroordelen doet een ander wel voor me.
Het spreekwoord gaat; wie zn bips brand...........!.
Probeer ook de dingen te zien zoals ze zijn en ga geen appels met peren zitten vergelijken
als geld domineert vervallen alle normen en waarden !
Quoten: Origineel geplaatst door Wieler Revue op 07 Mei 2007
Cleane renners (met evenveel talent) trainen even hard, maar zullen minder presteren, met gevolg dat ze minder media-aandacht krijgen, minder loon etc. Dus ik kan me wel voorstellen dat een cleane prof zich enorm kan opwinden over jouw mening (want die is vrij respectloos tov cleane renners).
Cleane renners (met evenveel talent) trainen even hard, maar zullen minder presteren, met gevolg dat ze minder media-aandacht krijgen, minder loon etc. Dus ik kan me wel voorstellen dat een cleane prof zich enorm kan opwinden over jouw mening (want die is vrij respectloos tov cleane renners).
color=#0000ffIvan Basso heeft bekend dat hij betrokken is bij 'Operacion Puerto'. De Italiaanse wielrenner heeft ook toegezegd dat hij meewerkt met het Italiaanse onderzoek naar de praktijken van dopingdokter Fuentes.
Enkele dagen terug nam Basso ontslag bij zijn werkgever color=#0000ffDiscovery Channel omdat zijn naam wederom werd genoemd in het heropend onderzoek naar Fuentes. De laatste winnaar van de Giro d'Italia kreeg van de Italiaanse justitie strafvermindering aangeboden als hij zou mee werken aan het onderzoek.Wordt ongetwijfeld vervolgd
Dus toch ...............?
Groetjes Thom
Enkele dagen terug nam Basso ontslag bij zijn werkgever color=#0000ffDiscovery Channel omdat zijn naam wederom werd genoemd in het heropend onderzoek naar Fuentes. De laatste winnaar van de Giro d'Italia kreeg van de Italiaanse justitie strafvermindering aangeboden als hij zou mee werken aan het onderzoek.Wordt ongetwijfeld vervolgd
Dus toch ...............?
Groetjes Thom
Al is je fiets nog zo duur, trappen moet je nog steeds zelf....
Basso bekent,VALVE (Valverde)is er ook bij,over de 100Fuentes-mannen,................
Vorig jaar zei ik het al he?
Iedereen zaagde op mij dat ik zoiets ook maar zou durven beweren...
Heb de laatste tijd weinig geschreven omdat ik vind dat er hier veel zijn met oogkleppen of gewoon naief?
Maar je ziet....en zeg u dat er nog volgt hoor.
Zondag hoorde ik nog een prof zeggen(Tegen andere prof trouwens)dat ze beter eens zouden gaan kijken bij Belofte en Elite z/c.(Deftige en eerlijke controle wel teverstaan!)
Vorig jaar zei ik het al he?
Iedereen zaagde op mij dat ik zoiets ook maar zou durven beweren...
Heb de laatste tijd weinig geschreven omdat ik vind dat er hier veel zijn met oogkleppen of gewoon naief?
Maar je ziet....en zeg u dat er nog volgt hoor.
Zondag hoorde ik nog een prof zeggen(Tegen andere prof trouwens)dat ze beter eens zouden gaan kijken bij Belofte en Elite z/c.(Deftige en eerlijke controle wel teverstaan!)
il magnifico
natuurlijk, en dacht je nou echt dat armstrong al die dopingzondaars met een bruine boterham minuten aan de broek reed. Laat me niet lachen. Je mag dan wel een supertalent zijn, zoals Armstrong, maar ik herinner me dat Basso ook zo'n supertalent genoemd werd enige jaren geleden. Trouwens, die hele Astana-ploeg vertrouw ik voor geen sodemieter, en waar komt die Cobo ineens vandaan?
voetballen is een spel, wielrennen een sport
Het is verontrustend dat na alle schandalen en onthullingen nog steeds renners/ploegen zijn die gewoon verder doen. Het is erg dat er weer enkele turbo's rondrijden die vroeger niet veel voorstelden (ook Ricco, toevallig zelfde ploeg??), het doet veel vermoeden. Blijkbaar broeit er in Spanje weer wat (nieuws?).
Michel Wuyts had het er nog over in P-magazine 17: hij had het over de kuren die ze volgen en het feit dat ze zich in spanje meer kunnen permitteren op dat vlak dan hier (volgens iemand van Wada :' in eigen land nemen die gasten alle gerechten, plus het noodzakelijke dessert net voor de koers. Als ze buiten spanje koersen, moeten ze alleen het dessertje laten.'). Er is met andere woorden eigenlijk nog steeds niets veranderd.
Helemaal zuiver zal wel niet kunnen maar hopelijk wel zo zuiver mogelijk door de strop zo hard mogelijk te spannen en de kans op vrijuit gaan bij dopinggebruik te verkleinen. Het niveauverschil tussen een natuurlijk renner en een geprepareerd renner zou zo misschien minder worden...
Ik vind er ook niets aan om voor robotten te supporteren die zonder ademen een berg opstormen...liever iemand zien plooien en afzien als mens.
Michel Wuyts had het er nog over in P-magazine 17: hij had het over de kuren die ze volgen en het feit dat ze zich in spanje meer kunnen permitteren op dat vlak dan hier (volgens iemand van Wada :' in eigen land nemen die gasten alle gerechten, plus het noodzakelijke dessert net voor de koers. Als ze buiten spanje koersen, moeten ze alleen het dessertje laten.'). Er is met andere woorden eigenlijk nog steeds niets veranderd.
Helemaal zuiver zal wel niet kunnen maar hopelijk wel zo zuiver mogelijk door de strop zo hard mogelijk te spannen en de kans op vrijuit gaan bij dopinggebruik te verkleinen. Het niveauverschil tussen een natuurlijk renner en een geprepareerd renner zou zo misschien minder worden...
Ik vind er ook niets aan om voor robotten te supporteren die zonder ademen een berg opstormen...liever iemand zien plooien en afzien als mens.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
Het nieuws van Basso's bekentenis was amper verspreid, of de website van de Gazzetta dello Sport werd driftig bestookt door verontwaardigde en terneergeslagen tifosi. Hun commentaren waren niet mals. Schifo! Walgelijk! Ipocriti! Hypocrieten! Hoe moet ik nu uitleggen dat de kampioen in wie ik geloofde gevallen is, net als Marco Pantani? In feite mogen deze reacties niet verbazen. Integendeel. Zelfs de wielerliefhebber met de dikste huid moet zich nu toch pijnlijke vragen stellen.Het einde van de wielermiserie is trouwens nog lang niet in zicht. De lijst met betrokkenen in de Operacion Puerto zwol vorige week aan tot liefst 107 stuks, niet-wielrenners niet inbegrepen. Het laat zich aanzien dat het hek van de dam is en dat nog ettelijke koppen zich buigen onder de valbijl. Wie volgt? Alejandro Valverde misschien, wiens naam vorig weekeinde weer genoemd werd in dit verband? Dat gebeurde vorig jaar bij herhaling, maar de Spaanse federatie was er toen als de kippen bij om haar paradepaardje vrij te pleiten. Valverde ontkende ook zélf alle schuld. Natúúrlijk deed hij dat. Ivan Basso deed dat ook, tot gisteren...Amper vijf dagen voor de start van de Giro hangt de wielrennerij weer eens wezenloos in de touwen. Wachtend op de fatale gong. Zo ver hoeft het echter niet te komen. Wie weet heeft de ellende van vandaag, morgen een heilzame werking. De remedie is even eenvoudig als gecompliceerd: mest de beerput uit tot hij niet meer stinkt. Dat het gerecht nu maar eens meedogenloos zijn werk doet en álle schuldigen een stevige kies trekt. Niet alleen Ullrich, niet alleen Basso. In Spanje bijvoorbeeld blijft het veel te lang stil. Bang dat, samen met hun halve wielerpeloton, ook een aantal heren niet langer zullen ontsnappen? Voetballers, atleten, tennissers... wier namen alleen (fluisterend) in de wandelgangen worden genoemd.Het maakt uiteraard de zaak niet van de wielrennerij. Die moet grondig het eigen matje vegen alvorens met krullende neus te wijzen naar dat van de buren. Al was het maar voor de renners - ze bestáán, zeker weten - die wél zonder blozen voor de spiegel mogen staan.
08/05/2007
als geld domineert vervallen alle normen en waarden !
Quoten: Origineel geplaatst door FSC_87 op 08 Mei 2007
Al dit nieuws maakt de wielersprot alleen maar kapot. Het gaat de laatste tijd alleen nog maar daar over. Erg jammer.
De grote tenoren bepalen de richting die de wielersport uitgaat. De grootste drie tenoren van de laatste jaren zijn dus zeker voor een heel groot deel schuldig aan de huidige ondergang van de wielersport.
Basso en Ulrich lijken gefopt(zullen ook wel een schone spaarcent bijeen gereden hebben), Armstrong lacht eens hard!
Al dit nieuws maakt de wielersprot alleen maar kapot. Het gaat de laatste tijd alleen nog maar daar over. Erg jammer.
De grote tenoren bepalen de richting die de wielersport uitgaat. De grootste drie tenoren van de laatste jaren zijn dus zeker voor een heel groot deel schuldig aan de huidige ondergang van de wielersport.
Basso en Ulrich lijken gefopt(zullen ook wel een schone spaarcent bijeen gereden hebben), Armstrong lacht eens hard!