Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Hulp voor beginnersfiets

ron84
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 apr 2007 16:35

ron84 05 mei 2007 20:21

Ik heb een vraagje: hoe schakel ik (terug)? De hendels zitten bij de remmen en ik kan 1 kant op schakelen maar niet terug??

tyrw
Forum-lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 18 mei 2004 13:58

tyrw 06 mei 2007 19:39

Quote: Origineel geplaatst door Ron84 op 05 Mei 2007
Ik heb een vraagje: hoe schakel ik (terug)? De hendels zitten bij de remmen en ik kan 1 kant op schakelen maar niet terug??




? Heb je niet even proefgereden voor je hem kocht dan? Een beetje fietsenmaker geeft er wel een uitleg bij. Weet je wel hoe je hem moet onderhouden?

Anyway.. grote remhendel schakelt de ene kant op als je hem dwars op de remrichting drukt, de kleine erachter de andere kant.

ron84
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 apr 2007 16:35

ron84 06 mei 2007 23:35

Bedankt voor je reactie, het remmen lukt nu :P
Ik heb hem niet bij een "echte" fietsenwinkel gekocht, het was meer toeval dat ze die fietsen verkochten. Dus wat betreft onderhoud en de fiets zelf heb ik daar niks over meegekregen. En in me enthousiasme heb ik daar ook niet naar gevraagd... Ik zit achteraf nog wel met wat vragen. Ik heb over 3 maanden nog wel een servicebeurt (weet niet wat ik me daar bij voor moet stellen) en zal dan nog wel wat meer info vragen.

sjoerdvm
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 30 jun 2005 16:07

sjoerdvm 07 mei 2007 00:35

als km teller zou ik gewoon voor een cateye mity 8, heb nu zelf flightdeck maar oude een cateye mity 8, super ding voor nog geen 30 euro.
en wat betreft een helm, koop niet de goedkoopste van de goedkoopste. van een goede helm kan je veel profijt hebben. ben nu meerdere keren gevallen en goed afgelopen dankzij een goede helm. Heb zelf een Met stradivarius. Zie ook genoeg gasten zonder helm fietsen omdat een helm veel warmte zou vast houden, maar dat is echt de grootste bullshit. Tegenwoordig hebben helmen genoeg ventilatiegaten en wordt je hoofd nauwelijks warmer, ook wetenschappelijk bewezen trouwens. Alleen een de kleur kan beetje invloed hebben. Denk aan zwart etc.
In ieder geval veel succes en plezier met je nieuwe fiets. Volgende keer alleen naar een echte goede FM gaan denk ik, maar dat is persoonlijk. En betreft de afmontage, het frame en wielen maken het tot een goede fiets, daarbij is je afmontage ondergeschikt, dus met sora had je ook wel de komende tijd geredt.

ron84
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 apr 2007 16:35

ron84 08 mei 2007 13:58

Die fietsteller van cateye ziet er wel goed uit! Ik wil ook nog ergens voor een mooi prijsje een hartslagmeter op de kop tikken. Van daaruit kan je goed trainen (of in ieder geval het 1 en ander in de gaten houden) heb ik gelezen.
Daarnaast heb ik bij bike2build een aanbieding gezien en aangezien ik ook nog een framepompje nodig heb, is het misschien wel wat.
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=16669
Ik heb de helm gezien en gepast en was prima. De bell van alchera was ook wel aardig alleen is het jammer dat de overgang van de maten net rond mijn lengte zit. Ik wil een 58/59 en ik heb de grote versie gepast (59-62cm) en de kleinere versie (55-58) was er helaas niet (meer). Bij de Furio weet ik gelijk dat ik een M nodig heb.
Wat is nu nog meer handig om aan te schaffen? Helm, fietscomputer, pomp, .... (kleding etc. heb ik nu allemaal). Ik zit te denken aan klein zadeltasje, een bel (altijd wel handig) en een reserveband. Worden die banden gelijk helemaal vervangen als je lek rijdt of valt er nog iets te repareren? Maakt het nog uit welke band ik neem?
 

ron84
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 apr 2007 16:35

ron84 08 mei 2007 15:59

Quoten: Origineel geplaatst door Ron84 op 08 Mei 2007


Die fietsteller van cateye ziet er wel goed uit! Ik wil ook nog ergens voor een mooi prijsje een hartslagmeter op de kop tikken. Van daaruit kan je goed trainen (of in ieder geval het 1 en ander in de gaten houden) heb ik gelezen.
Daarnaast heb ik bij bike2build een aanbieding gezien en aangezien ik ook nog een framepompje nodig heb, is het misschien wel wat.
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=16669
Ik heb de helm gezien en gepast en was prima. De bell van alchera was ook wel aardig alleen is het jammer dat de overgang van de maten net rond mijn lengte zit. Ik wil een 58/59 en ik heb de grote versie gepast (59-62cm) en de kleinere versie (55-58) was er helaas niet (meer). Bij de Furio weet ik gelijk dat ik een M nodig heb.
Wat is nu nog meer handig om aan te schaffen? Helm, fietscomputer, pomp, .... (kleding etc. heb ik nu allemaal). Ik zit te denken aan klein zadeltasje, een bel (altijd wel handig) en een reserveband. Worden die banden gelijk helemaal vervangen als je lek rijdt of valt er nog iets te repareren? Maakt het nog uit welke band ik neem?
 

Toevoeging: fotootje van me fiets! Iemand nog opmerking n.a.v. bovenstaande?  [IMG]

tyrw
Forum-lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 18 mei 2004 13:58

tyrw 08 mei 2007 17:00

De hartslagmeter is alleen nuttig als je er ook echt mee aan de gang gaat in de vorm van training. Alleen maar om doen om je hartslag in de gaten te houden is voor een paar keer leuk, maar daarna doe je er toch niks meer mee.
 

warmbakkertje
Forum-lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 11 jun 2006 10:35

warmbakkertje 09 mei 2007 20:37

even off-topic ;-)
Wat een prachtige foto! Is die met een dure camera gemaakt? heldere kleuren en erg scherp!

Gerrit-Jan

Plaats reactie