Ik fiets nou al een jaar of twee, maar nog steeds krijg ik na ongeveer 30 km flinke pijn aan het zitgedeelte. En na een kilometer of 60 is het echt heel erg, en moet ik een beetje naar de zijkantjes verzitten.
Is hier iets aan te doen, doe ik iets verkeerd? Of is het gewoon een kwestie van niet zeuren en wen dr maar aan. btw, ik heb volgens mij een heel prima zadel en broek, dus denk niet dat het daaraan ligt.
Pijn aan het zitvlak
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid
ligt wel eens aan de fiets afstelling, heb je ook wel eens last van pijn op andere plekken?
Je hebt toch geen onderbroek aan onder je fietsbroek? Nooit doen hoor, het elastiek gaat irriterenen je rijdt je helemaal door! Je kan controleren of je wel op je zitbotten zit! Goed je bekken kantelen. Het kan ook zijn dat je te lang of te kort zit. Met andere woorden je zit niet op het zitgedeelte van je zadel. Laat anders het e.e.a. controleren bij goede FM. En wat is een goede koersbroek en wat is een goed zadel? De beste en duurste zadels kunnen voor jou juist de foutieve keuze zijn! Probeer anders eens een ander zadel.
Succes!
Succes!
Gerardo
-
- Forum-lid
ik heb eigenlijk altijd een onderbroek aan, en ik heb er eerlijk gezegd totaal geen last van, van elastiek enzo, draag wel een boxerachtig ding, misschien dat daar het verschil inzit
-
- Forum-lid
Bedankt voor de reacties iig.
Tja, het zadel is van Sella Italia, niet heel erg nieuw en ook niet zelf gekocht, maar ik zag een nieuwere variant van hetzelfde soort in de winkel, en die was redelijk prijzig. Ik fiets idd met onderbroek, maar ik denk niet dat het daardoor komt, want die schuurt zeker niet (boxer idd). Bovendien lijkt de pijn meer te komen door de druk op mn zitvlak, niet door schuren. Mn broek is gewoon een standaard korte broek van Agu, met zeem.
Het kan misschien wel zijn dat mn zadel niet breed genoeg is aan de achterkant, en dat ik daardoor niet echt op mn zitbotjes zit, maar meer op dat gedeelte ertussen. of misschien moet ik gewoon wat meer zitvlees kweken oid...
Tja, het zadel is van Sella Italia, niet heel erg nieuw en ook niet zelf gekocht, maar ik zag een nieuwere variant van hetzelfde soort in de winkel, en die was redelijk prijzig. Ik fiets idd met onderbroek, maar ik denk niet dat het daardoor komt, want die schuurt zeker niet (boxer idd). Bovendien lijkt de pijn meer te komen door de druk op mn zitvlak, niet door schuren. Mn broek is gewoon een standaard korte broek van Agu, met zeem.
Het kan misschien wel zijn dat mn zadel niet breed genoeg is aan de achterkant, en dat ik daardoor niet echt op mn zitbotjes zit, maar meer op dat gedeelte ertussen. of misschien moet ik gewoon wat meer zitvlees kweken oid...
-
- Forum-lid
Oh, en ik heb tijdens het fietsen eigenlijk nergens anders pijn of last (behalve dan natuurlijk het zuur in de benen...), dus de houding lijkt me ook wel ok.