Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Zadelpijn

earth
Forum-lid

earth 29 apr 2007 15:49

vond via het googelen het volgende:
http://www.ismzadel.nl/

heeft iemand ervaring met dit zadel?
ik rem nooit meer voor dieren!!

tzeun
Forum-lid

tzeun 29 apr 2007 17:27

recencies klinken goed. Ziet er een beetje raar uit... maja, als het helpt

wannes
Forum-lid

wannes 30 apr 2007 15:12

Ik heb ook snel last van verlies van gevoel. Ik zit daarom ook zelden recht op mijn zadel, maar zit altijd met "de wortel van de penis" aan 1 kant van het zadel. Ik vraag me af of ik niet gewoon teveel naar voren zit. Als ik echter wat meer achter op het zadel ga zitten, dan schuif ik vanzelf weer terug naar voren (en m'n zadel staat al wat naar voren). Je zou bijna gaan denken dat de afstand van stuur naar zadel te groot is, maar dat lijkt me ook sterk want ik heb een maat 56 frame (=54cc) met een 100mm stuurpen en ben 1.78m.
Jan Janssen Tour06 1 2 3

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 30 apr 2007 19:23

Quote: Origineel geplaatst door Wannes op 30 April 2007
Ik heb ook snel last van verlies van gevoel. Ik zit daarom ook zelden recht op mijn zadel, maar zit altijd met "de wortel van de penis" aan 1 kant van het zadel. Ik vraag me af of ik niet gewoon teveel naar voren zit. Als ik echter wat meer achter op het zadel ga zitten, dan schuif ik vanzelf weer terug naar voren (en m'n zadel staat al wat naar voren). Je zou bijna gaan denken dat de afstand van stuur naar zadel te groot is, maar dat lijkt me ook sterk want ik heb een maat 56 frame (=54cc) met een 100mm stuurpen en ben 1.78m.

ik ben 1.78, heb een stuurpen van 90 mm, een maat 53 frame (c-c) en 54 cm bovenbuis. Ik adviseer dus toch eens na te denken over kleinere framemaat, zadelpen zonder setback en/of kortere stuurpen, ik denk nl. dat je te gestretcht zit. Je zadel hoort verder gewoon horizontaal te staan. Ik doe rond de 200 km/week (een uur of 7), en bij mij helpen de selle italia flite, san marco rolls en cinelli unicanitor alle zadelproblemen oplossen. Ik heb echter geen ervaring met hardere zadels.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

wannes
Forum-lid

wannes 30 apr 2007 19:45

Quote: Origineel geplaatst door de zwarten op 30 April 2007
ik ben 1.78, heb een stuurpen van 90 mm, een maat 53 frame (c-c) en 54 cm bovenbuis. Ik adviseer dus toch eens na te denken over kleinere framemaat, zadelpen zonder setback en/of kortere stuurpen, ik denk nl. dat je te gestretcht zit. Je zadel hoort verder gewoon horizontaal te staan. Ik doe rond de 200 km/week (een uur of 7), en bij mij helpen de selle italia flite, san marco rolls en cinelli unicanitor alle zadelproblemen oplossen. Ik heb echter geen ervaring met hardere zadels.

Ow grote kans dat ik te gestrekt zit dan, want mijn bovenbuis is 565mm. Erg bedankt voor je reactie. Nu kan ik eens wat vergelijken. Een andere framemaat is geen optie. De fiets is nog geen jaar oud en ga hem niet direct weer verkopen. Toch vind ik het raar, want ik heb op een paar plekken op internet gekeken wat een goeie framemaat zou zijn, en daarbij varieerde het van 55 tot 57 cc. Met 54cc dacht ik dan wel veilig te zitten. Dat wordt dan waarschijnlijk een andere stuurpen en misschien een andere zadelpen. Nog meer mensen met vergelijkbare lengte die even de lengte van de bovenbuis en stuurpen en hun eigen lengte willen laten weten? Desnoods per email.
Jan Janssen Tour06 1 2 3

burd
Forum-lid

burd 01 mei 2007 14:55

Quote: Origineel geplaatst door chalita op 16 April 2007
zadel een paar met de punt naar beneden zetten enje bent van de druk aan de voorkant af hielp bij mij wel. [...]

Ik heb wel eens gelezen dat je je zadel juist een beetje met de punt omhoog moet zetten. Daardoor glijd je vanzelf meer naar achteren op je zadel, waardoor je beter op je zitbotjes zit.
Proberen, proberen...

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 01 mei 2007 14:55

Quoten: Origineel geplaatst door Burd op 01 Mei 2007

Quote: Origineel geplaatst door chalita op 16 April 2007

zadel een paar met de punt naar beneden zetten enje bent van de druk aan de voorkant af hielp bij mij wel. [...]

Ik heb wel eens gelezen dat je je zadel juist een beetje met de punt omhoog moet zetten. Daardoor glijd je vanzelf meer naar achteren op je zadel, waardoor je beter op je zitbotjes zit.Proberen, proberen...

vooral NIET doen, die punt naar omhoog.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

max8450
Forum-lid

max8450 05 mei 2007 02:01

Een zacht zadel mag je gerust ietsje met de punt omhoog zetten. Tijdens het fietsen, druk je ahw het zadel wat in, waardoor je makkelijker naar voren schuift.
Doe je de zadelpunt ietsje hoger dan vermijd je bovenstaand fenomeen.
Bij een hard zadel doe je dit beter niet, omdat zo'n zadel minder of niet inzakt.
Ga rijden met een inbussleutel in uw achterzak en experimenteer.

Plaats reactie