Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Advies aanschaf beginnersfiets (big size)

ericj
Forum-lid

ericj 16 apr 2007 19:34

Ik denk dat je keuze in de praktijk nog beperkter is gezien je lengte. Ik ben zelf 1m98, binnenbeenmaat 99cm, en ik heb al het grootste frame nodig dat je zo ongeveer standaard kunt krijgen (66cm center-top) met een lange bovenbuis (61.5cm) met 13cm voorbouw. Dat zegt je wellicht niets, maar je kunt het zadel van een fiets wel eenvoudig hoger krijgen, maar de bovenbuis + voorbouw niet (voorbouw gaat tot 14cm dacht ik). De fietsen die jij noemt hebben denk ik vaak een kortere bovenbuis, en ik vermoed dat je daar te lang voor bent.
Je kunt je het beste goed laten meten, en dan kijken of met de standaardframes een fiets op jouw maat te maken is. Koga is misschien een optie - je ziet soms nog wel de Flyer 2006 voor een prijs in jouw klasse. Deze is leverbaar in 66cm C/T en heeft een bovenbuis van 62cm. Ik zag deze op www.fietsenvoorweinig.nl staan voor 769 euro.
Eric

degeletrui
Forum-lid

degeletrui 18 apr 2007 15:26

Kijk eens naar de Canyon roadlite 4.0Net iets boven budget, maar wel verkrijgbaar in grotere framematen.
https://www.canyon.com/rennraeder/index.html?b=21

tyrw
Forum-lid

tyrw 18 apr 2007 17:19

Quoten: Origineel geplaatst door degeletrui op 18 April 2007

Kijk eens naar de Canyon roadlite 4.0Net iets boven budget, maar wel verkrijgbaar in grotere framematen.
https://www.canyon.com/rennraeder/index.html?b=21

Maat is goed, wielen maar zozo (Shimano 550). Je kan het natuurlijk proberen en eventueel later de wielen vervangen.

turnpike
Forum-lid

turnpike 23 apr 2007 14:01

Quoten: Origineel geplaatst door mrjay op 16 April 2007

Ik woon in Groningen... niet zoveel bergen en heuvels in de buurt ;) Maar ik zal eerst eens de maten laten opnemen en van daaruit verder gaan. Alvast bedankt voor de eerste tips!

Wat dacht je van de hondsrug ;-) Zelfs in en rond Groningen kun je genoeg heuveltjes vinden waar je een triple zult waarderen als beginner.

konig

konig 23 apr 2007 23:46

Hey, die Bulls kan je krijgen voor veel minder, kijk eens op http://www.bullsfietsen.nl/ echt spotprijzen. Nog nergens zo goedkope fietsen geweten, geluk voor jou dat je in Nederland woont in belgië zijn ze iets duurder.
Ik heb hem besteld voor 830, matzwart en khamsinwielen onder.
Succes

konig

konig 23 apr 2007 23:50

ik zie net dat er iets niet klopt met de prijsaanduiding, maar de bulls harrier 1 met shimano 105 gaat voor 670 euro als ik het me goed herinner...

mrjay
Forum-lid

mrjay 30 apr 2007 13:10

Vorige week naar Belga geweest om maten op te laten nemen en een nieuwe fiets aan te schaffen... Ben uiteindelijk 'weggegaan' met een tweedehands. Toevallig was er net iemand van +/- 2m die net z'n fiets had omgeruild omdat deze voor hem aan de grote kant was. Het is een Koga, verdere specificaties weet ik niet uit het blote hoofd. De fiets wordt afgesteld en fietsklaar gemaakt en volgende week haal ik hem op -als mijn vakantiegeld binnen is ;)-. Zal wel even fotootje uploaden als ik hem heb! Nog even geduld..!

tzeun
Forum-lid

tzeun 30 apr 2007 15:09

Idd, www.bullsfietsen.nl Daar heb ik ook mijn Bulls vandaan. Hele goede service en je kan er altijd meer uitslepen bij die man! Top zaak! Is de rit zeker waard. Ik ben van Utrecht helemaal naar die uithoek gereden en was zeerzeker de moeite waard. Alleen al die dooie beesten nu weer op de auto is minder, maja.. wie poetst zijn auto ook VOOR zoon rit..
Ik wilde eerst de bulls Desert Falcon, maar was niet meer in mijn maar en heb nu de 600 Race pro. Fietsje bevalt top! Daarbij heeft die fiets ook een extra stevig frame voor de grotere maten. Miss iets voor jou?

tzeun
Forum-lid

tzeun 30 apr 2007 15:10

Quoten: Origineel geplaatst door Tzeun op 30 April 2007

Idd, www.bullsfietsen.nl Daar heb ik ook mijn Bulls vandaan. Hele goede service en je kan er altijd meer uitslepen bij die man! Top zaak! Is de rit zeker waard. Ik ben van Utrecht helemaal naar die uithoek gereden en was zeerzeker de moeite waard. Alleen al die dooie beesten nu weer op de auto is minder, maja.. wie poetst zijn auto ook VOOR zoon rit..
Ik wilde eerst de bulls Desert Falcon, maar was niet meer in mijn maar en heb nu de 600 Race pro. Fietsje bevalt top! Daarbij heeft die fiets ook een extra stevig frame voor de grotere maten. Miss iets voor jou?

LOL, ik las net je laatste post.. je hebt al een andere... :p  Veel plezier ermee!

mrjay
Forum-lid

mrjay 03 mei 2007 19:44

Dit is 'm dan, mijn eerste racefietsje! Vanmiddag gehaald en er inmiddels een ritje van 30 minuten op zitten. Voel het wel in m'n nek/schouders, maar dat komt denk ik omdat ik voor het eerst op een racefiets zit... Fietst opzich wel lekker -voor zover ik dat kan vergelijken- en ik hoop dat ik er veel plezier mee ga beleven ;)

tyrw
Forum-lid

tyrw 04 mei 2007 01:13

Leuk fietsje! Veel plezier ermee

Plaats reactie