Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Focus

tunnis
Forum-lid

tunnis 15 nov 2009 15:09

De Izalco 2010 staat in de Fiets nr. 11
Wel een beetje een vaag artikel. Ze geven aan dat het frame van de testfiets er een is van HM carbon (de dure versie). Vervolgens geven ze in het staatje op pag. 58 meetgegevens van het UD carbon frame (de goedkope versie). Welke hebben ze nou gemeten?

Voor wat het waard is de gegevens:
torsiestijfheid: 100
bracketstijfheid: 48
voorvorkstijfheid: 79
zijd. vorkstijfheid: niet gemeten
stabiliteitsindex: -2,07

De Izalco Team Replica lijkt me voor € 2299 veel waar voor je geld. SRAM Force groep, DT Swiss r1900 wielen, betrouwbare FSA voorbouw en zadelpen. Staat op mijn shortlist voor nieuwe fietskeuze.

rhalff
Forum-lid

rhalff 16 nov 2009 15:53

JDrama587 schreef:Vandaag mijn nieuwe fiets gaan ophalen. Focus Cayo 2009.

Hieronder enkele foto's. Geef gerust je op- of aanmerkingen. Wat zou jij veranderen?

[img=http://img17.imageshack.us/img17/299/bild1819w.jpg]
]

Kleine aanpassing:

[img=http://www.coloradocyclist.com/img/prod ... abarqj.jpg]

Maar je kunt het ook zo laten.. mooie fiets hoor, voorlopig niks veranderen! ;-)

bigm
Forum-lid

bigm 16 nov 2009 17:29

mooie fiets en als we dan toch moeten zeuren gele stickers verwijderen van de wielen

xytras
Forum-lid

xytras 16 nov 2009 20:15

Mijn te koop staande kuipers zouden hier schitterend in passen :D

p.v.geeuwen
Forum-lid

p.v.geeuwen 04 dec 2009 12:23

Beste Focus rijders,

Ik bevind me op dit moment in de orientatiefase voor een nieuwe fiets en heb daarbij een Focus op het oog. Zelf ben ik namelijk erg geinteresseerd in de Focus Izalco Team Replica 2010.

Normaal gaat deze "fahrrad" voor ongeveer 2299 euro over de toonbank, maar bij 12gotrading.nl zeggen ze een flinke korting op de fiets te geven. Helaas vermelden ze (per telefoon) niet hoeveel de korting is, en zelf woon ik net even te ver weg om er even langs te rijden.

Heeft iemand een idee voor welke prijs deze fiets bij 12gotrading verkocht wordt?

Alvast bedankt voor de reacties!
BH Rider

vinkhugo
Forum-lid

vinkhugo 04 dec 2009 13:21

12gotrading geeft standaard 10% korting op de adviesprijs en op overjarige modellen 20%. Die 10% krijg je ook wel bij je eigen fietsenmaker, als je een trouwe klant bent tenminste.

laurensbmc
Forum-lid

laurensbmc 04 dec 2009 18:23

P.v.Geeuwen schreef:Beste Focus rijders,

Ik bevind me op dit moment in de orientatiefase voor een nieuwe fiets en heb daarbij een Focus op het oog. Zelf ben ik namelijk erg geinteresseerd in de Focus Izalco Team Replica 2010.

Normaal gaat deze "fahrrad" voor ongeveer 2299 euro over de toonbank, maar bij 12gotrading.nl zeggen ze een flinke korting op de fiets te geven. Helaas vermelden ze (per telefoon) niet hoeveel de korting is, en zelf woon ik net even te ver weg om er even langs te rijden.

Heeft iemand een idee voor welke prijs deze fiets bij 12gotrading verkocht wordt?

Alvast bedankt voor de reacties!

Ik heb eens de prijs nagevraagd hier en daar, en ook bij fietsmakers die mij totaal onbekend zijn, krijg ik standaard 10 % korting, dan heb je de Team Replica voor zo'n 2069 euro. Prijs-kwaliteit is dit een schitterende fiets.

Ik heb ook voor mijzelf beslist deze focus te kopen,
jammergenoeg komen ze maar na nieuwjaar binnen zei de FM :(

mvg
Laurens

100cols
Forum-lid

100cols 04 dec 2009 19:30

goeie keuze die team replica! Ben tzt benieuwd naar de foto's. Heb er lang naar staan kijken op bikemotion, maar uiteindelijk toch voor een andere fiets gekozen.

ric
Forum-lid

Gebruikersavatar ric 05 dec 2009 17:44

Vind dit ook een erg mooie fiets. Zeker ook door de nieuwe SRAM Force.
Inderdaad wel erg jammer dat deze fiets er pas volgend jaar is. (bevestigd door 2 FM)
Vind het ook teleurstellend dat op de website van 12go staat "kom langs" voor de prijs maar vervolgens hebben ze deze fiets helemaal niet.

Wilde deze aanschaffen om mijn 6 jr oude Red Bull PRO SL te vervangen.
Twijfel of ik voor deze Focus ga of toch weer voor een Red Bull ga. PRO SL met SRAM Force. Kan ik nog een paar mooie wielen laten steken en dan ben ik toch nog voordeliger uit. Dat is wel een ALU fiets maar denk dat Carbon niet zaligmakend is ...

Iemand hier nog wat zinnigs op te melden?
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

laurensbmc
Forum-lid

laurensbmc 06 dec 2009 10:45

Ric schreef:Vind dit ook een erg mooie fiets. Zeker ook door de nieuwe SRAM Force.
Inderdaad wel erg jammer dat deze fiets er pas volgend jaar is. (bevestigd door 2 FM)
Vind het ook teleurstellend dat op de website van 12go staat "kom langs" voor de prijs maar vervolgens hebben ze deze fiets helemaal niet.

Wilde deze aanschaffen om mijn 6 jr oude Red Bull PRO SL te vervangen.
Twijfel of ik voor deze Focus ga of toch weer voor een Red Bull ga. PRO SL met SRAM Force. Kan ik nog een paar mooie wielen laten steken en dan ben ik toch nog voordeliger uit. Dat is wel een ALU fiets maar denk dat Carbon niet zaligmakend is ...

Iemand hier nog wat zinnigs op te melden?

Het nieuws dat de fiets pas in januari februari binnenkomt, kreeg ik ook meermaals te horen.
Het verschil tussen aluminium en carbon is dat carbon de schokken en oneffenheden in de weg meer dempt dan aluminium.
Qua gewicht is er niet zoveel verschil.
Echter vind ik carbon fietsen veel mooier dan die van aluminium.
De focus heeft wel een schitterende prijs-kwaliteit verhouding, ik kan hem kopen voor 2069 euro (min 10% op adviesprijs van 2299 euro), wat met de sram force groep (nieuwprijs zo rond de 700-800 euro denk ik) echt een koopje is.

mvg
Laurens

100cols
Forum-lid

100cols 06 dec 2009 12:37

@ Ric: Op Bikemotion stond een 2010 Red Bull Carbon SL met Sram Force vooor zo'n 2200 euro. De afwerking van het frame was schitterend (beetje zoals campagnolo cranks) en deze fiets werd vorig jaar erg goed getest is Fiets. Ik schat deze fiets hoger in dan de Focus. Op de sit evan Rose zijn de fietsen momenteel niet te zien, anders had ik er een linkje bijgedaan.

@ Laurens: Over het rijgedrag kan ik weinig vertellen, maar je kunt toch niet in het algemeen stellen dat carbon frames veel mooier zijn? Op het risico af dat smaken kunnen en mogen verschillen, maar carbon frames die ik spuuglelijk vind: specialized roubaix, willier imperiale en koga kimera road. Alu-frames die ik dan weer heel mooi vind: cannondale caad9, stevens vuelta en bmc racemaster (ok, gedeeltelijk carbon).

Plaats reactie