100cols schreef:@ Ric: Op Bikemotion stond een 2010 Red Bull Carbon SL met Sram Force vooor zo'n 2200 euro. De afwerking van het frame was schitterend (beetje zoals campagnolo cranks) en deze fiets werd vorig jaar erg goed getest is Fiets. Ik schat deze fiets hoger in dan de Focus. Op de sit evan Rose zijn de fietsen momenteel niet te zien, anders had ik er een linkje bijgedaan.
@ Laurens: Over het rijgedrag kan ik weinig vertellen, maar je kunt toch niet in het algemeen stellen dat carbon frames veel mooier zijn? Op het risico af dat smaken kunnen en mogen verschillen, maar carbon frames die ik spuuglelijk vind: specialized roubaix, willier imperiale en koga kimera road. Alu-frames die ik dan weer heel mooi vind: cannondale caad9, stevens vuelta en bmc racemaster (ok, gedeeltelijk carbon).
Dat van die carbon frames die mooier zijn is uiteraard mijn eigen mening.
En natuurlijk heb je ook spuuglelijke carbon fietsen en echt mooie aluminium fietsen, maar ik bedoelde dan algemeen gezien de wat mooiere frames (persoonlijk: Specialized Tarmac, Focus izalco, wilier cento, etc.) Hieraan kan een aluminium frame bijna nooit tippen, maar ook hier zijn er uitschieters natuurlijk en ook dit is weer persoonlijke smaak.
Wat betreft die specialized roubaix en de wilier imperiale, net als die nieuwe bianchi, ik dacht C2C, dat is zeker waar !
mvg
Laurens