Over de wielersport en zijn beoefenaars.

ook een licentie?

alpdhuez53:15
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 19 apr 2007 01:00

vandaag weer trainingswedstrijdje gereden, ging beter als vorige week. Met name de bochten kom ik nu wat beter door. Had ook geen last van kramp in m'n rechterkuit zoals ik vorige week wel had. Hoorde dat er as zondag een koersje voor de B's in Luttenberg was, even kijken of ik dr aan mee kan doen. Ligt best in de buurt, heb alleen m'n licentie nog niet binnen. Weet iemand of het ook voldoende is om een licentienummer door te geven? Deze zag ik namelijk al wel op de knwu site staan.

pjotr
Forum-lid

pjotr 19 apr 2007 11:47

Nee met alleen je nummer ga je dat waarschijnlijk niet redden. Je kan de KNWU bellen of ze hem vandaag willen opsturen zodat je hem voor vrijdag hebt, mits je betaald hebt. Anders zou je ook met je nummer, legitimatie en je bankaschrift kunnen proberen.
Anti-Spacers!

rik
Forum-lid

rik 19 apr 2007 12:03

Als je je licentie al besteld hebt en je weet je licentienummer al kun je al best meedoen aan wedstrijden. Print gewoon het tabeletje met je nummer dat bij "mijn licentie' staat op de KNWU site even uit. Zo heb ik vorig jaar bij de junioren ook meegedaan aan een aantal koersen.
Groeten Rik

Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 19 apr 2007 18:36

ik heb vandaag een mail gestuurd naar de organisatie en ben benieuwd! Er moet natuurlijk ook nog plek zijn!

pjotr
Forum-lid

pjotr 19 apr 2007 18:56

Quoten: Origineel geplaatst door R i k op 19 April 2007

Als je je licentie al besteld hebt en je weet je licentienummer al kun je al best meedoen aan wedstrijden. Print gewoon het tabeletje met je nummer dat bij "mijn licentie' staat op de KNWU site even uit. Zo heb ik vorig jaar bij de junioren ook meegedaan aan een aantal koersen.
Groeten Rik

Niet iedere organisatie/jury doet altijd zo makkelijk. Idd eerst contact opnemen is het beste. Straks reis je een eind en mag je niet koersen, das altijd balen.
Anti-Spacers!

Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 20 apr 2007 01:12

het is geregeld!
Nu maar hopen dat ik wat kan maken daar!

Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 23 apr 2007 15:42

gisteren in Luttenberg gereden bij de Amateurs B. Was dus m'n eerste wedstrijd en ging best lekker. Er waren er vier ontsnapt maar in de groep daarachter kon ik me goed handhaven.
Ik ben uiteindelijk iets van 20ste geworden, heb zelfs nog een tussenprint gewonnen en heb daar een sprint premie van welgeteld 3 euro aan overgehouden, m'n eerste prijzengeld, joepie!
De wedstrijd van gisteren was vooral bedoeld om te leren, hoe wordt er in het peloton gereden en wat is de juiste bochtentechniek etc. Opvallend was dat het bij het kleine klimmetje wat er in het  rondje van 3,6 km zat het nogal eens stilviel. Eigenlijk was het heel makkelijk om daar weg te rijden, één keer toen ik iets gas gaf was ik zelfs eventjes weg maar ja, in je éénjte begin je ook niet al teveel. Omdat het in de rondes daarna, de laatste rondes van de wedstrijd, ook nogal eens stilviel had ik achteraf gezien best wel een gokje kunnen wagen door proberen weg te rijden. Eigenlijk had ik gewoon moeten zien waar het schip zou stranden! Dit ga ik dus de volgende keer zeker weten proberen te doen!
Al met al vond ik m'n eerste wedstrijd echt super, hoop dat ik snel weer tijd heb om er één te rijden!

Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 26 apr 2007 18:43

gisteren trainingwedstrijd op de Rielerenk in Deventer gehad. Was eerst een uurtje warm rijden geweest van tevoren in peddeltempo. Het ging gisteren echt super, ik kon af en toe voorin zitten en aan het einde reed ik met nog twee anderen weg. Of er zater er nog twee voor ons of er zat niemand voor ons, we reden iig 4 ronden voor het einde weg van het peloton en gingen kop over kop rijden. Ik ging helemaal naar de kloten en helaas werden we 30 meter voor de finish bijgehaald. We hadden zo'n 45 gemiddeld gereden over 45 km dus het tempo lag behoorlijk hoog. Wel kreeg ik aan het einde last van krampverschijnselen in m'n kuiten, ik kon dus niet meer voluit rijden. Wellicht dat ik toch nog moet wennen aan het op hoge intensiteit rijden.

sharkman
Forum-lid

sharkman 27 apr 2007 10:50

Ik heb zelf altijd gekozen voor de klasse waarin ik zodanig mee kon komen dat ik me (in normale doen) minimaal in het midden van het peloton (bij voorkeur bij de eerste 10 kon handhaven). Reden hiervoor was dat je dan het minste risico op valpartijen hebt en niet de hele tijd gaten aan het dichtrijden bent ("mindere goden" die tegen hun max aanzitten hangen achterin dus daar loop je veel meer risico).
Wil je naar de A dan zul je minimaal drie keer in de week ca. 25 meer km. moeten trainen dan de wedstrijden waar je aan mee doen (en dan wel op relevante snelheid). Ik denk zelf dat een jaartje meedraaien met de B niet onverstandig zou zijn. Bij de A wordt beter gestuurd maar als je zelf weinig ervaring hebt kun je beter eerst wennen bij de B.

Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 27 apr 2007 17:09

Sharkman je hebt helemaal gelijk, zo dacht ik er ook over. Eerst ervarig opdoen en dan maar verder zien. Overigens rijden met de trainingswedstrijdjes van alles door mekaar. Elites, A's, Bs's, junioren, dames...
Wat ik nu al merk is dat ik vooral niet achter te kleine junioren wil zitten, die zijn zo onrustig in hun stuurgedrag. Zodra ze uit het zadel komen zwiepen ze alle kanten op!

juri
Forum-lid

juri 27 apr 2007 20:05

Quoten: Origineel geplaatst door Alp d'Huez53:15 op 27 April 2007

Sharkman je hebt helemaal gelijk, zo dacht ik er ook over. Eerst ervarig opdoen en dan maar verder zien. Overigens rijden met de trainingswedstrijdjes van alles door mekaar. Elites, A's, Bs's, junioren, dames...
Wat ik nu al merk is dat ik vooral niet achter te kleine junioren wil zitten, die zijn zo onrustig in hun stuurgedrag. Zodra ze uit het zadel komen zwiepen ze alle kanten op!

heb zelf ook luttenberg gereden en merkte daar wel dat er door de B en C amateurs behoorlijk slecht werd gestuurd, in een juniorenpeloton voel ik me altijd op mijn gemak maar daar vond ik het doodeng zelfs.

Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 03 mei 2007 12:35

Gisteren m'n eerste puntjes gepakt bij de trainingswedstrijdjes op de baan; werd derdes bij de tussensprint en de eerste drie krijgen daar punten! Een halve ronde voor de streep (700 meter) reed ik voorin mee en vond dat er weinig gang in zat dus had zoiets van ik ga dr gewoon voor en ik kijk wel waar het schip strand. Twee konden er dus overheen waardoor ik derdes werd. Vond ik best grappig, vind mezelf nou niet echt het type sprinter maar blijkbaar moet je af en toe ook gewoon de aanval zoeken.
Bij de allerlaatste ronde in de één na laatste bocht knalde ik er nog bijna vanaf, ik hield de bocht niet omdat m'n voorwiel op een steentje op takje knaled en iets wegschoof, ik belande in de berm maar kon wel zonder brokken weer op de baan komen. Werd van dit groepje (er zat nog een groep van vijf voor) nog wel zevendes met sprinten, twee plekken hoger en ik had ook daar punten gepakt. Ik vind het met de week leuker worden zo maar ik moet alleen nog eens goed leren om die verrekte bochten fatsoenlijk met hoge snelheid te nemen!

Plaats reactie