Ik ben aan het kijken voor de opvolger voor mijn startersfiets.
Ik rijd 1 keer per week ongeveer 80 kilometer maar ik hoop snel wat meer te gaan fietsen (100+). Ik weeg (nu nog) een 115 kilo. Verder heb ik een wat gestrektere geometrie nodig voor mijn lengte van 1,84 met een binnenbeenlengte van 82 cm (korte beentjes, lang bovenlijf.
Ik heb ongeveer 1500 euro te besteden en daar is voldoende in te vinden. Alleen kom ik de laatste tijd op MP ook vaker wat oudere Colnago's (C40 C50) en Pinarello's tegen die mij qua uiterlijk wel erg aanspreken.
Graag hoor ik meningen, voor- en nadelen enz. voor wat betreft oudere gebruikte topfiets versus moderne nieuwe fiets in dezelfde prijscategorie...
Alvast bedankt.
verouderd of nieuw
-
- Forum-lid
het grootste nadeel van een wat oudere fiets is volgens mij dat onderdelen moeilijker te krijgen zijn. Voor 1500 Euro zou ik trouwens voor een nieuwe fiets gaan, ga je bij een nieuwe fiets meer uitgeven dan zit het vooral in het verminderen van het gewicht van de fiets.
Verder zou ik erg op de geometrie letten, volgens mij zijn Italiaanse fietsen over het algemeen wat korter. Kijk eens naar de Amerikaanse merken, die zijn wat langer.
Verder zou ik erg op de geometrie letten, volgens mij zijn Italiaanse fietsen over het algemeen wat korter. Kijk eens naar de Amerikaanse merken, die zijn wat langer.