Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Commentaar op commentaar

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 20 jul 2007 23:17

Ze zetten regelmatig wat inserts van voor de start in beeld. Interview met de een of de ander mbt de komende etappe. Natuurlijk frans want anders snapt niemand dat hier. Maar hebben jullie dat dan ook in beeld? En zo ja, gaat zo'n Ducrot/Smeets dat dan vertalen ofzo?
Mijn trainingen op bikeplanner.com

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 20 jul 2007 23:35

Ik krijg echt de schijt van die Ducrot.....roept dingen waar hij absoluut geen weet van heeft , matriaal kennis is hem totaal vreemd. Zo maar enkele voorbeelden :

Rasmussen zn fiets is zo licht dat het bijna niet veilig is ...hmmm denk dat er fietsenbouwers zijn die lichtere en net zulke stijve fietsen bouwen ( LJ - Casran - Sharkman ) ..

Carbon is voor vishengels , en niet voor fietsen heeft een framebouwer gezegd... Ducrot is het hiet volledig mee eens , echter een carbon vork kan nog wel....2 minuten later heeft hij het over George Hincapie , die zn stuur afbreekt tijdens Parijs Roubaix.. ( was vlgs mij toch echt z'n vork die brak boven het balhoofd....)

Ook de wielen van T- Mobile kregen het te verduren , cker aangezien de val met de inmiddels beroemde hond...

Hij heeft het ook over de carbon fietsen die niet meer te besturen zijn bij 70 km/h , en zomaar rechtdoor gaan.... Hmmm zo ken ik er meer die nog niet op carbon reden en toch rechtdoor gingen of de bocht niet konden houden ( Bruyneel - Casartelli erg genoeg - Wim van Est en zo zijn er nog een paar.)
Ik denk persoonlijk dat het nerveuse gedrag van de fietsen tegenwoordig komt van de korte wielbasis tov die van 20 jaar geleden, en niet de materiaal keuze. Kijk maar eens naar de beelden en zie dat je vroeger tussen de achterband en staande buis nog wel een rugzak kwijt kon , nu is het soms minder dan een cm.

Affin Maarten Ducrot , lees eens wat meer op dit forum , of dat van weightweenies , wie weet leer je er nog eens iets van....betwijfel het gezien je massa's vooroordelen...
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

corniel
Forum-lid HC

corniel 21 jul 2007 01:00

Rene schreef:Ik krijg echt de schijt van die Ducrot (..)

Ik ook. Ik heb na aanleiding van de door jou genoemde maar eens een e-mail naar studiosport@nos.nl gestuurd waarin ik een aantal elementaire dingen heb uitgelegd. Nog zo iets: hij durfde te beweren dat carbon organisch is...

Nu vraag ik je. Zelfs in de chemische zin van het woord, hebben we het dan toch echt over kool-waterstof-verbindingen, verbindingen die je in carbonvezels niet zal aantreffen. Wel in de harsen wellicht, maar dat heeft er niets mee te maken. En dat er zo iets bestaat als metaalmoeheid schijnt ie ook niet begrijpen.

Ik heb overigens niet de illussie dat ik er een reactie op krijg of dat ze het nu beter gaan doen, maar het luchtte wel een beetje op. :D

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 21 jul 2007 13:05

Wel grappig dat Cancellara gisteren 'n jackie aanhad tijdens de laatste kilometers van de etappe. Op de Belg werd gezegd: “Ja, die is al met de tijdrit van morgen bezig. Rustig uitbollen nu, de beentjes losgooien, vanavond massage en goed eten.”
's Avonds bij het Tourjournaal verklaarden de Nederlandse verslaggevers: “Nu al 'n jackie aan... dan zit Cancellara niet goed. Dat is 'n slecht teken.”

Hoewel het parcours vandaag niet in z'n voordeel is, rijdt Fabian vermoedelijk met 'n vette knipoog langs de Belgische verslaggevers, en zijn de Hollanders stomverbaasd dat hij zo snel hersteld is...

Afbeelding

alfaboy_69
Forum-lid

alfaboy_69 21 jul 2007 16:46

De beste verslaggever op de Belgische tv is voor mij nog steeds Hans De Clercq, deze man spreekt echt met kennis van zaken...
Michel Wuyts slaat de bal nogal vaak mis, in Gent ging hij ervanuit dat Boonen won en toen Pozzato won, hield hij enkel rekening met Freire...
Qua rennerherkenning maakt hij ook geregeld fouten...

meca1
Forum-lid

meca1 21 jul 2007 21:34

[quote="Alfaboy_69"]De beste verslaggever op de Belgische tv is voor mij nog steeds Hans De Clercq, deze man spreekt echt met kennis van zaken...

Dat is wel waar maar zijn spraakvaardigheid is toch wel heel slecht!!!
Zoals: Zie de mannen op kop van het peleton "has heven"

zannata
Forum-lid

zannata 22 jul 2007 13:56

Ik vind zowel de clerck als Wuyts als de andere comentatoren van sporza super. Zeker in vergelijking met de NOS. Ik heb gisteren een half uurtje naar NOS gekeken tijdens de tijdrit omdat er een geluidsprobleem was op sporza, en de commentaar van de NOS was echt oersaai.
Zannata Ultimate race bikes

dario
Forum-lid

dario 23 jul 2007 13:21

Ik vind het maar goed dat de TDF zijn persconferenties in het Frans houdt: waarom zouden ze moeten toegeven aan de Angelsaksische arrogantie om wereldwijd alles in het Engels te doen? Uiteindelijk is en blijft de TDF een Frans monument, dus is het maar normaal dat ze aan het Franse karakter ervan vasthouden!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 23 jul 2007 20:03

Tja, de berichtgeving is hoe dan ook gekleurd. De Belgen zijn voor Evans en Contador, en zeer anti Rasmussen. En de NOS is pro Rasmussen en ziet Contador en Evans graag een gaatje laten. Ikzelf kan zo moeilijk naar die Belgen kijken, wanneer die Wuyts heel bot zegt dat de tijdrit van Rasmussen gewoon niet kan (lees: zonder doping). Gelukkig wees zijn collega hem subtiel maar zeer duidelijk terecht op het feit dat Rasmussen dit jaar voor het eerst ervoor heeft getraind, in de windtunnel heeft gezeten, en bovendien pas de 2e tijdrit voluit heeft gereden is zijn hele carriere.

Stiekem vind ik Eurosport het meest neutrale, brede verslag geven, met aandacht voor alle renners. Veel inside info, extra statistieken. Alleen dan komt de reclame, en dan zap je toch weer weg he.

de-das
Forum-lid

de-das 26 jul 2007 05:12

De huidige generatie verslaggevers doet mij ernstig terugverlangen naar de tijden van Theo Koomen , Fredje de Bruyne en Daniël Mortier. Het oeverloze gezwets van figuren als Michiel Wuyts, Herbert Dijkstra(vooral Herbert Dijkstra, waar heeft deze wezenloze numbskull deze baan aan te danken in 's hemelsnaam), Ducrot, de Cauwer is echt te veel van het goede voor de wielerliefhebber. Tot het moment dat ARD en ZDF het voor gezien hielden, schakelde ik steeds vaker naar deze zenders. Wielrennen op de Duitse(!!!) TV. Het is erger dan vloeken in de kerk, maar ja, bij gebrek aan kwaliteit elders probeer je van alles. Soms is Eurosport nog wel een alternatief, maar daar hebben ze weer oude dopingpakkers achter de microfoon gezet en dat lijkt me in deze periode van het wielrennen nou ook weer niet zo'n goed plan. Ach, was Theo er nog maar.

pjotr
Forum-lid

pjotr 26 jul 2007 12:14

Ik kijk ook al enige tijd niet meer naar Sporza. Als commentator bij de veldritten vind ik Wuijts zeer goed, maar dan wordt de sport ook gedomineerd door de Belgen en hij heeft respect voor een man als Groenendaal. Maar in de Tour en andere ritten is het 9/10 Boonen, Boonen en Boonen. Opzich niks mis mee als je zo'n topper in huis hebt, maar ik vindt het te..

Het commentaar van de NOS is niet altijd 100% maar ik vind het enthousiasme van Ducrot mooi, ook al heeft ie het niet altijd bij het rechte eind. Je merkt gewoon dat hij geniet en echt ontdaan is van de huidige situaties, en dat komt bij prettig over in de huiskamer.
Anti-Spacers!

Plaats reactie