Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 24 jan 2011 01:20

Dit is een stuk beter!
De opmerking was overigens sarcastisch bedoelt ;) Daar helpen je lenzen je niet bij.

Maar ik denk nog steeds niet dat alle frames uit 1 fabriek komen, simpel gesteld komen toch ook niet alle auto's uit dezelfde fabriek?
Er zijn vast een aantal grote fabrieken die orders van merken aannemen en uitvoeren, maar 90%? dan moet je toch echt met bewijs gaan komen.
Je zegt in het wereldje te zitten dus ben benieuwd, altijd bereid weer een paar feitjes te leren ;)
mijn Flickr

keultje
Forum-lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 25 nov 2010 16:06

keultje 24 jan 2011 01:21

Orbea, BH, Conor worden gemaakt in Spanje, maar niet allemaal met de hand gemaakt, de BH-fabriek in Vitoria is zeer modern en groot en nu Conor

Er is nog een fabriek hoor.
Zo is hier boven toch te zien
giant is goed

keultje
Forum-lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 25 nov 2010 16:06

keultje 24 jan 2011 01:24

is toch niks
Laatst gewijzigd door keultje op 27 nov 2012 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.
giant is goed

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 24 jan 2011 01:27

Geloof de verhalen over de desbetreffende zaak graag, maar ik ga hier ook geen overdreven reclame posten over een bepaalde zaak waar ik goede contacten heb.
Genoeg forumleden hier die een zaak bezitten, maar die schreeuwen ook niet constant dat je daar je fiets moet kopen ;)

Ben benieuwd
mijn Flickr

keultje
Forum-lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 25 nov 2010 16:06

keultje 24 jan 2011 01:32

is goed
deed ik dat dan volgens my niet
ik kom maar af en toe daar een keer in 2weken beetje net als snoepwinkel kijken
maar ik surf veel op internet he dus lees veel en die dingen typ ik hier
giant is goed

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39615
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 jan 2011 08:53

Keultje schreef:is goed
deed ik dat dan volgens my niet
ik kom maar af en toe daar een keer in 2weken beetje net als snoepwinkel kijken
maar ik surf veel op internet he dus lees veel en die dingen typ ik hier


En jij past je schrijfstijl duidelijk aan aan internet..... Ooit gehoord van hoofdletters en leestekens?
Less is bore

kevin1978
Forum-lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 feb 2006 22:13

kevin1978 24 jan 2011 09:36

waar zitten we hier eigenlijk over te zagen?

Laat nog een paar van die mooie Chinese kaders zien, die er soms beter uitzien dan de frames van topmerken...

En slechte reacties heb ik nog niet gehoord, meestal is het eerder van deftig frame, vergelijkbaar met een veel duurdere broer, etc... k heb nog niet gehoord: klote frame, is gescheurd na 3 maal fietsen (heb ik wel al gehoord van een Colnago bvb) en dan nog... er gaat altijd wel iets snel stuk, is het merk, product daarom slecht?

Hoe zouden die goedkope merken hun kaders maken denk je? Ja hoor: een groot aantal frame's kopen in China en daarna spuiten in hun kleur met hun naam erop... dat is handel, en wat de garantie betreft: heeft er al iemand geprobeerd om het terug te sturen naar China? Misschien krijg je van die mannen dan ook een nieuw frame... (je zit natuurlijk wel met de verzendingskosten dan... maar ach nogmaals: waarover zagen we hier eigenlijk, kijk en geniet gewoon van die mooie creaties!)
Er zal maar verandering komen in deze hele zaak als de arbeidskosten daar + verzendingskosten + belastingen daar duurder worden dan de arbeidskosten en belastingen hier... dat kan dus nog een tijdje duren...

aja en wat doet het ertoe dat iemand een fiets in één uur of in een week kan maken, als hij of zij er maar plezier aan beleeft en tevreden is van zn resultaat... het blijft toch een hobby? De enige die moet wakker liggen van de snelheid van monteren is de fietsenmaker...

Ik geniet gewoon van de creaties en twijfel om het ook eens uit te proberen, maar dan zit ik aan drie fietsen en ik heb er eigenlijk maar één nodig... maar ik pruts graag aan die dingen dus ja...

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 24 jan 2011 10:28

wevergo schreef: Een halve middag is bij mij drie uur.
Bij Vos Zwanenburg doet een monteur het in één uur.


Bij vos worden geen fietsen opgebouwd daar worden onderdelen aan een frame geschroeft. Daar zit een heeel groot verschil tussen (Behoeft verder geen discussie, de verschillen zitten in de details en zijn overduidelijk)

jummeltje
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 29 jan 2009 16:21

jummeltje 24 jan 2011 11:31

TiesT schreef:
wevergo schreef: Een halve middag is bij mij drie uur.
Bij Vos Zwanenburg doet een monteur het in één uur.


Bij vos worden geen fietsen opgebouwd daar worden onderdelen aan een frame geschroeft. Daar zit een heeel groot verschil tussen (Behoeft verder geen discussie, de verschillen zitten in de details en zijn overduidelijk)


Ben ik toch wel benieuwd hoeveel ervaring je er zelf mee hebt TiesT?:)
Dik? Ja. Gek? Ja. Stroopwafel? Ja.

colletje
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 mar 2007 13:57

colletje 24 jan 2011 12:06

Bij vos worden geen fietsen opgebouwd daar worden onderdelen aan een frame geschroeft. Daar zit een heeel groot verschil tussen (Behoeft verder geen discussie, de verschillen zitten in de details en zijn overduidelijk) [/quote]

Bij Vos kan je met je eigen kale frame komen na afspraak.
Dan kan je zelf kiezen wat je erop wil hebben, groep etc.
Na een uur klaar.
Opbouwen is toch hetzelfde als opschroeven denk ik.

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 24 jan 2011 12:09

colletje schreef: Opbouwen is toch hetzelfde als opschroeven denk ik.


Stop maar met denken.

@Jummeltje, meer als jij denkt ;)

colletje
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 mar 2007 13:57

colletje 24 jan 2011 12:12

TiesT schreef:
colletje schreef: Opbouwen is toch hetzelfde als opschroeven denk ik.


Stop maar met denken.


Verklaar je nader......

Plaats reactie