reparatie carbon ergo powers na een val
-
- Forum-lid HC
na een val waren mijn remhandels afgeschuurd (balen) maar ik heb toen wat schuurpapier blanke primer en-lak gekocht.daarna beetje schuren, afplakken,primer en dan na een uurtje de lak er op.
dit was voor
dit was voor
-
- Forum-lid HC
en dit is na, sorry voor de wazige fotos ik zal proberen wat betere te maken,maar tijdens de val zijn niet alleen de ergo's beschadigdmaar ook mijn hand en mijn pink gebroken.dus kan de fiets even moeilijk buiten zetten.de
-
- Forum-lid HC
en met zadels kan het ook.
-
- Forum-lid HC
Voor betere (scherpere) foto's gebruik het macro-knopje (tulp icoontje).
-
- Forum-lid HC
Eerst heb ik het zadel met fijn schuurpapier geschuurd tot de lak eraf was.en toen heb ik het ontvet,daarna even laten drogen,en toen heb ik er blanke plastic primer op gedaan,en na een uurtje kon de lak erover en na weer een half uur nog een laagje.maar let wel dat het nooit zo word als het was omdat je zonder stof vrije cabine spuit,maar je moet wel goed kijken om het te zien,ik ben erg tevreden met het resultaat..de schaafplekken zijn niet meer te zien.
Bij de ergo’s heb ik eerst de schaafplekjes afgeplakt (omdat je anders RECORD eraf schuurt) en toen licht geschuurd en daarna het proces van het zadel hier uitgevoerd.En ook hier is het goed gelukt, je moet heel goed kijken om te zien dat er met deze ergo’s een schuiver is gemaakt.
Ik hoop dat ik het zo goed beschreven heb,zo niet dan hoor ik het wel.
Succes met je vork.
Bij de ergo’s heb ik eerst de schaafplekjes afgeplakt (omdat je anders RECORD eraf schuurt) en toen licht geschuurd en daarna het proces van het zadel hier uitgevoerd.En ook hier is het goed gelukt, je moet heel goed kijken om te zien dat er met deze ergo’s een schuiver is gemaakt.
Ik hoop dat ik het zo goed beschreven heb,zo niet dan hoor ik het wel.
Succes met je vork.
Wat ook nog een idee is: op het zaldel een streep met stroevere blanke anti slip lak meespuiten. Ik heb dit eens gedaan met een Ax zadel, was iets minder mooi maar het zat een stuk beter.
Overigens hoef je op expoxy niet noodzakelijkerwijs primer te gebruiken (maar het kan wel)
Overigens hoef je op expoxy niet noodzakelijkerwijs primer te gebruiken (maar het kan wel)
-
- Forum-lid HC
hier nog wat scherpere foto's,als het plastic is gepolijst zijn ze helemaal klaar.
-
- Forum-lid HC
en hebben jullie dan geverfd of gespoten?
en is er nog verschil in primer en lak en zo ja, welke moet je hebben (misschien een domme vraag maar is er ook zoiets als zijde- en/of hoogglans en wat is dan de goede)?
vandaag is namelijk mijn mountainbike omgevallen en die heeft met zijn stuur mijn carbon voorvork van mijn racefiets geschaafd en dit wil ik nu gaan repareren!
en is er nog verschil in primer en lak en zo ja, welke moet je hebben (misschien een domme vraag maar is er ook zoiets als zijde- en/of hoogglans en wat is dan de goede)?
vandaag is namelijk mijn mountainbike omgevallen en die heeft met zijn stuur mijn carbon voorvork van mijn racefiets geschaafd en dit wil ik nu gaan repareren!