Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

reparatie carbon ergo powers na een val

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 dec 2007 16:10

Je moet acryllak gebruiken, ik doe het lekker ouderwets met een kwastje. Het voordeel van een kwast vind ik dat je tenminste weet waar wat terecht komt.
Ik heb Motip lak gebruikt, dat ging prima alleen werd het niet mooi glad. Maar dat was zo opgelost door na de laatste keer lakken de boel met korrel 500 glad te schuren en vervolgens te polijsten.

Met schuren moet je wel op een paar dingen letten. Je begint met grof schuurpapier, korrel 150 ofzo (voor grote oppervlakke met dikke lak zou je iets grovers kunnen nemen, maar ik vind 150 wel hard genoeg gaan). Daarna moet je het steeds opnieuw weer zo glad mogelijk maken met fijner schuurpapier tot je bij 500-600 komt. Doe je dat niet dan hou je diepe krassen over en dat ga je zien na het lakken. Het is wel zo tactisch om niet door te schuren tot je op het carbon zit, dan heb je namelijk een probleem.

Mijn linker Record shifter heb ik helemaal kaal geschuurd, een halve naam vond ik geen gezicht. Ziet er wel strak uit als er niets meer op staat.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

mouse1277
Forum-lid

mouse1277 06 dec 2007 16:28

Amclassic-fan schreef:ik doe het lekker ouderwets met een kwastje. Het voordeel van een kwast vind ik dat je tenminste weet waar wat terecht komt.

Iemand ook ervaring met spuiten en zo ja, positief of negatief?
Iemand positieve ervaringen met een ander merk dan Motip?

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 06 dec 2007 19:15

Motip is voor de knutselaar waarschijnlijk de beste optie.

Twee componentenlak bestemd voor kunstof / carbon is overigens een veel betere optie maar helaas enkel in blikvorm te krijgen en dan bestemd voor een compressorspuit.
Als je fabrieksmatig gelakte frames bekijkt merk je dat de lak altijd harder en helderder is dan acrylspray.

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 09 dec 2007 18:53

ik heb het gewoon gespoten met blanke lak voor kunstof.
En na een jaar rijden ziet het er uit alsof er niets is gebeurt.
Alleen even afplakken wat je niet wilt spuiten.

ridley86
Forum-lid

ridley86 15 dec 2007 20:05

ik zou de logo's van men voorvork willen doen. Ik zou beginnen met korrel 600 dan 800 om te eindigen met korrel 1000. Ik zou dan op de blote carbon zitten. Polijsten en dan lak er op. Kan ik over de fabriekslak die er naast zit spuiten of gaat de lak die ik hier over spuit beginnen barsten en er af vallen. Ik zou een groot vlak van boven tot onder doen zodat het niet te hard zou opvallen als er kleurverschil zou zijn. Ik zou ook met nat schuurpapier schuren en onder de lopende kraan is mij gezegd. als ik de lak die naast de geschuurde plek zit moet dof maken , met wat doe ik dit het beste? Kan je na elk laagje vernis deze polijsten? Sorry voor de vele vragen

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 15 dec 2007 23:31

Ik zou geen idee hebben,maar ik denk dat het er
niet beter van word.
Ik moest wel want bij mij was het al geschuurd door het asfalt.
Maar even langs een autospuiter wil ook nog wel eens helpen.

Plaats reactie