je favoriete motorfiets
-
- Forum-lid
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 12 okt 2010 20:26
ben zelf geen baanfietser, maar wel apart dat ik deze nog niet gezien heb in dit topic:
[img=http://www.hdks.nl/HTML/2008/Derny/derny-1950.jpg]
[img=http://www.hdks.nl/HTML/2008/Derny/derny-1950.jpg]
Slaan we door of gaan we af!?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Ik hem meerdere Hayabusa's gehad (van standaard t/m zeer zwaar getuned). Supersnel maar in Nederland zo goed als onrijdbaar. Daarna een reeks veel lichtere japanse sportmotoren om met een mv augusta te eindigen. Gezien de drukte op de Nederlandse wegen heb ik al een aantal jaren geen motor meer, mis het ook niet en beperk ik me tot het wat snellere autowerk.
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 1793
- Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
- Locatie: Waddinxveen
- Contact
[quote="opafiets"][img=http://www.vespa-ciao.nl/datas/users/817-img_0484.jpg]
vespa ciao(mijn eigen collectie) en honda mbx.
niet echt motoren, maar toch...[/quote]
+1
dit zijn '70 ers klopt dat? Mooie brommertjes.
Ik had er ooit 1 en daar een enorme klapper mee gemaakt. het swingarmpje veerde in en klemde de voorband in het spatbord. stond ie in 1 keer stil.... Ik niet, ik werd gelanceerd en belande in mijn korte broek en hemd zonder mouwen op de klinkers. Helm in 2en en ik was de weg goed kwijt. Ik wist nog drie dingen toen er een arts ter plaatse kwam. De brommer moest overeind, want de benzine liep er uit en als hij me vroeg waar ik woonde dan antwoordde ik "bij nr 33" die vraag werd gevolgd maar waar is dat? mijn antwoord: bij de Grijze Fiat Tipo daarna werd het zwart....
Het was 1 van de vele vallen overigens. Ik heb ooit nog wel eens een motor geprobeerd, maar toen die bij de eerste rit onder me vandaan schoot heb ik besloten om het maar bij auto's en fietsen te houden.
Toch zou ik nog best eens zo'n ciao willen hebben om te restaureren.
vespa ciao(mijn eigen collectie) en honda mbx.
niet echt motoren, maar toch...[/quote]
+1
dit zijn '70 ers klopt dat? Mooie brommertjes.
Ik had er ooit 1 en daar een enorme klapper mee gemaakt. het swingarmpje veerde in en klemde de voorband in het spatbord. stond ie in 1 keer stil.... Ik niet, ik werd gelanceerd en belande in mijn korte broek en hemd zonder mouwen op de klinkers. Helm in 2en en ik was de weg goed kwijt. Ik wist nog drie dingen toen er een arts ter plaatse kwam. De brommer moest overeind, want de benzine liep er uit en als hij me vroeg waar ik woonde dan antwoordde ik "bij nr 33" die vraag werd gevolgd maar waar is dat? mijn antwoord: bij de Grijze Fiat Tipo daarna werd het zwart....
Het was 1 van de vele vallen overigens. Ik heb ooit nog wel eens een motor geprobeerd, maar toen die bij de eerste rit onder me vandaan schoot heb ik besloten om het maar bij auto's en fietsen te houden.
Toch zou ik nog best eens zo'n ciao willen hebben om te restaureren.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
@Sharkman: MV Agusta.... Is het Heb er hier momenteel ook hier een in de schuur staan, blijft ook een van mijn favorieten met een Ducati 748R van 2001!
Rijdt ook nog sporadisch vanwege de strenge controles, en als ik ga rijd ik in de Eifel of Duitse Autobahn
Rijdt ook nog sporadisch vanwege de strenge controles, en als ik ga rijd ik in de Eifel of Duitse Autobahn
YFood !!!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Inderdaad Agusta en ik had de F4 serie Ora, redelijk zeldzaam ding en bloedsnel....
Ducati heb ik enkel aan gesleuteld, heb ontelbare keren schroefdraad moeten herstellen (nog onbetrouwbaarder dan Italianen zelf.....)
Deze dus
mv agusta[img=http://tkfiles.storage.live.com/y1pgqQF ... 3X9Won7TdA]
Ducati heb ik enkel aan gesleuteld, heb ontelbare keren schroefdraad moeten herstellen (nog onbetrouwbaarder dan Italianen zelf.....)
Deze dus
mv agusta[img=http://tkfiles.storage.live.com/y1pgqQF ... 3X9Won7TdA]
WTF had je een Oro, de eerste en enige Limited versie die er echt toe deed, wow ???
Met alle respect, maar de F4 versies die er daarna kwamen hebben nooit meer zoveel indruk gemaakt als de Oro.
Maar eerlijk is eerlijk een Tamburini of 1000R of SP0 is ook zeker niet te versmaden.
Zoals je dan onegtwi,jfeld weet had dit model de eigenlijke opvolger van de 916serie moeten gaan worden, totdat de ontwerper naar MV verkaste waar ie er een mooie wederopstanding van het merk mee scoorde.
Oh ja, ik had één van 4 origineel in 1994 in NL geleverde 916SP's, in '95 zijn er nog 3 geleverd. Totaal zijn er in die 2 jaar tijd slechts 711 gefabriceerd, ook best exclusief en ook best duur voor toen.
Vandaar 916 in mijn naam
Met alle respect, maar de F4 versies die er daarna kwamen hebben nooit meer zoveel indruk gemaakt als de Oro.
Maar eerlijk is eerlijk een Tamburini of 1000R of SP0 is ook zeker niet te versmaden.
Zoals je dan onegtwi,jfeld weet had dit model de eigenlijke opvolger van de 916serie moeten gaan worden, totdat de ontwerper naar MV verkaste waar ie er een mooie wederopstanding van het merk mee scoorde.
Oh ja, ik had één van 4 origineel in 1994 in NL geleverde 916SP's, in '95 zijn er nog 3 geleverd. Totaal zijn er in die 2 jaar tijd slechts 711 gefabriceerd, ook best exclusief en ook best duur voor toen.
Vandaar 916 in mijn naam
-
- Forum-lid
- Berichten: 1399
- Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
- Locatie: Arnemuiden
Helaas heb ik sinds mijn 36 geen motorfiets meer.
Daarvoor heb ik 18 jaar gereden.
Begonnen op een Yamaha RD 200 electric in 1974. Nieuwprijs toen Hfl 2850,- Kon laatst dezelfde terugkopen voor € 4800,-.
Daarna een Suzuki GT 500, gevolgd door een Suzuki GT 750 watergekoeld.
Toen kwam de Kawasaki 900 en daarna de Honda CBX 6 cilinder.
Daarna als laatste de Yamaha XJ 900 thans Diversion genoemd.
Je ziet ik heb er nogal wat versleten.
Maar mijn voorkeur zou ook nu nog zijn de Suzuki GT 750.
En om helemaal wild te gaan Kawasaki MACH III, die was zo in onbalance vanaf fabriek dat hij bij gas geven al een wheelie maakte.
maar ja, dat zijn oudjes en die kunnen tegen het nieuwe spul niet meer op.
Mijn allergrootste liefde zou nu een MV Augusta zijn of een Ducati
Daarvoor heb ik 18 jaar gereden.
Begonnen op een Yamaha RD 200 electric in 1974. Nieuwprijs toen Hfl 2850,- Kon laatst dezelfde terugkopen voor € 4800,-.
Daarna een Suzuki GT 500, gevolgd door een Suzuki GT 750 watergekoeld.
Toen kwam de Kawasaki 900 en daarna de Honda CBX 6 cilinder.
Daarna als laatste de Yamaha XJ 900 thans Diversion genoemd.
Je ziet ik heb er nogal wat versleten.
Maar mijn voorkeur zou ook nu nog zijn de Suzuki GT 750.
En om helemaal wild te gaan Kawasaki MACH III, die was zo in onbalance vanaf fabriek dat hij bij gas geven al een wheelie maakte.
maar ja, dat zijn oudjes en die kunnen tegen het nieuwe spul niet meer op.
Mijn allergrootste liefde zou nu een MV Augusta zijn of een Ducati
people are strange when you\'re a stranger
http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Berichten: 2823
- Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48
[quote="marc v megroot"]
Maar mijn voorkeur zou ook nu nog zijn de Suzuki GT 750.
[/quote]
Suzuki GT750 tweetakt! Mijn eerste motor :p , nog met trommelrem in het voorwiel. Die was niet helemaal tegen z'n taak opgewassen. Of ik reed veel te hard. Denk het laatste.
Inmiddels na van alles en nog wat aan Moto Guzzi blijven hangen. Net op m'n V11 nog een rondje gemaakt. Heerlijk!
Maar mijn voorkeur zou ook nu nog zijn de Suzuki GT 750.
[/quote]
Suzuki GT750 tweetakt! Mijn eerste motor :p , nog met trommelrem in het voorwiel. Die was niet helemaal tegen z'n taak opgewassen. Of ik reed veel te hard. Denk het laatste.
Inmiddels na van alles en nog wat aan Moto Guzzi blijven hangen. Net op m'n V11 nog een rondje gemaakt. Heerlijk!
Gaat het over deze?In die tijd had ik m'n derde motor een Honda CB250.
Inmiddels heb ik nu motor nr 14 , een BMW R1150 RT
[img=http://img854.imageshack.us/img854/2562 ... ffalo1.jpg]
Had dit type niet de bijnaam "waterkoker" ?
Inmiddels heb ik nu motor nr 14 , een BMW R1150 RT
[img=http://img854.imageshack.us/img854/2562 ... ffalo1.jpg]
Had dit type niet de bijnaam "waterkoker" ?
Liefhebber Nederlandse stalen racefietsen
Specialized Tarmac Elite Compact
mijn favo bike
1000 RR Repsol Fireblade
Alleen omdat ik weinig maat kent en hard rijden en hard bochten nemen toch wel een hobby/ziekte geworden is door de jaren heen heb ik tot op heden nog steeds geen rijbewijs gehaald ervoor.
1000 RR Repsol Fireblade
Alleen omdat ik weinig maat kent en hard rijden en hard bochten nemen toch wel een hobby/ziekte geworden is door de jaren heen heb ik tot op heden nog steeds geen rijbewijs gehaald ervoor.
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike