Verschil F4.13 - Paris FP
Dat doet weinig goeds vermoeden voor de F4.13 ik heb de Paris getest (ben met 90 kg natuurlijk niet echt licht) en ik vond hem in het bracket echt te slap (overslaande ketting ondanks de stijve wielen).
Overigens was een 753 frame welliswaar lichter maar ook slapper dan een frame gebouwd van de zwaardere 731 buizenset.
Overigens was een 753 frame welliswaar lichter maar ook slapper dan een frame gebouwd van de zwaardere 731 buizenset.
Als een fiets een renner niet bevalt dan zal die er toch niet mee rijden hoor.
Van Petegem wou destijds niet met een Damocles rijden.
Diverse Rabobankers niet met de Christallo.
Freire wil de nieuwe C50 niet
Boonen wil een andere Specialized (heeft enkel met de geometrie te maken).
Dus, de renner bepaalt toch wel zelf als hij echt niet tevreden is met een bepaald model.
Dat Valverde de pro-tour en diverse klassiekers won met een Paris, bewijst toch dat het frame zeer deugdelijk is.
Ik begrijp niet dat Sharkman dan spreekt over een slap bracket? Dat moet je toch eens verduidelijken. Prof-renners tevreden, Sharkman zegt slap bracket?
Van Petegem wou destijds niet met een Damocles rijden.
Diverse Rabobankers niet met de Christallo.
Freire wil de nieuwe C50 niet
Boonen wil een andere Specialized (heeft enkel met de geometrie te maken).
Dus, de renner bepaalt toch wel zelf als hij echt niet tevreden is met een bepaald model.
Dat Valverde de pro-tour en diverse klassiekers won met een Paris, bewijst toch dat het frame zeer deugdelijk is.
Ik begrijp niet dat Sharkman dan spreekt over een slap bracket? Dat moet je toch eens verduidelijken. Prof-renners tevreden, Sharkman zegt slap bracket?
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40169
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Frames kunnen aangepast worden...
Less is bore
Quote: Origineel geplaatst door Jan_K14 op 03 April 2007
Hoi Kuiper,
Dacht het toch niet, dan zouden ze altijd met de Dogma rijden en dat doen ze dus niet zoals diverse Protour foto's bewijzen. Bij de ploegenpresentatie werd de Dogma gepresenteerd maar in de praktijk is het de Paris die gebruikt wordt.
Paris is populairder en verkoopt meer als de Dogma
Persoon #a ziet Valverde op TV rijden & winnen met een Paris en moet dan ook maar één.
Tevens zie je vaak dat frames voor de profs aangepast worden.
Veel custom Colnago's worden net voor de Giro geproduceerd.
Hoi Kuiper,
Dacht het toch niet, dan zouden ze altijd met de Dogma rijden en dat doen ze dus niet zoals diverse Protour foto's bewijzen. Bij de ploegenpresentatie werd de Dogma gepresenteerd maar in de praktijk is het de Paris die gebruikt wordt.
Paris is populairder en verkoopt meer als de Dogma
Persoon #a ziet Valverde op TV rijden & winnen met een Paris en moet dan ook maar één.
Tevens zie je vaak dat frames voor de profs aangepast worden.
Veel custom Colnago's worden net voor de Giro geproduceerd.
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
753 is de topset uit de jaren '80 (de Ti Raleigh ploeg reed ermee en ook gazelle had deze buis als topset) de bovengenoemde buizen zijn van veel latere datum.Wat betreft de bracketslapte: zoals gezegd profs weg meestal ver onder de 80 kg wat mijn ervaring verklaard en bovendien rijdt er bijna geeneen op een fame in mijn maat (groot dus).Afgezien van het feit dat profs regelmatig op aangepaste frames rijden en wij mogelijke problemen vaak helemaal niet te weten komen (levensduur / breuk) denk ik dat profs voor de gemiddelde forumbezoeker helemaal niet de maatstaf zijn. Ik kan (gelukkig ) veel uitproberen en vond de Paris t.o.v. de concurrentie gewoon onnodig slap in het bracketgedeelte en zou hem on deze reden dan ook niet adviseren voor grotere renners. Een lichte/kleinere renner heeft er overigens een prima frame aan. Positief punt is dat de Paris net als de meeste Pina's een prima weggedrag heeft wat ook wat waard is.
Quote: Origineel geplaatst door Sharkman op 04 April 2007
...Afgezien van het feit dat profs regelmatig op aangepaste frames rijden en wij mogelijke problemen vaak helemaal niet te weten komen (levensduur / breuk) denk ik dat profs voor de gemiddelde forumbezoeker helemaal niet de maatstaf zijn....
Het omgekeerde zal nog meer van toepassing zijn.
De gemiddelde forumbezoeker zal er hoegenaamd niets van merken of toch zeker geen hinder van ondervinden.
Aanpassingen zullen toch wel tot een minimum beperkt zijn.
Destijds reden de US Postals toch ook met een fiets uit de "doos" (uitgezonderd Lance Armstrong).
Dus...
...Afgezien van het feit dat profs regelmatig op aangepaste frames rijden en wij mogelijke problemen vaak helemaal niet te weten komen (levensduur / breuk) denk ik dat profs voor de gemiddelde forumbezoeker helemaal niet de maatstaf zijn....
Het omgekeerde zal nog meer van toepassing zijn.
De gemiddelde forumbezoeker zal er hoegenaamd niets van merken of toch zeker geen hinder van ondervinden.
Aanpassingen zullen toch wel tot een minimum beperkt zijn.
Destijds reden de US Postals toch ook met een fiets uit de "doos" (uitgezonderd Lance Armstrong).
Dus...
Quoten: Origineel geplaatst door max8450 op 04 April 2007
Quote: Origineel geplaatst door Sharkman op 04 April 2007
...Afgezien van het feit dat profs regelmatig op aangepaste frames rijden en wij mogelijke problemen vaak helemaal niet te weten komen (levensduur / breuk) denk ik dat profs voor de gemiddelde forumbezoeker helemaal niet de maatstaf zijn....
Het omgekeerde zal nog meer van toepassing zijn.De gemiddelde forumbezoeker zal er hoegenaamd niets van merken of toch zeker geen hinder van ondervinden.Aanpassingen zullen toch wel tot een minimum beperkt zijn.Destijds reden de US Postals toch ook met een fiets uit de "doos" (uitgezonderd Lance Armstrong).Dus...
Klopt niet, ook Lance reed gewoon op een productiemodel (ook qua geometrie).
Quote: Origineel geplaatst door Sharkman op 04 April 2007
...Afgezien van het feit dat profs regelmatig op aangepaste frames rijden en wij mogelijke problemen vaak helemaal niet te weten komen (levensduur / breuk) denk ik dat profs voor de gemiddelde forumbezoeker helemaal niet de maatstaf zijn....
Het omgekeerde zal nog meer van toepassing zijn.De gemiddelde forumbezoeker zal er hoegenaamd niets van merken of toch zeker geen hinder van ondervinden.Aanpassingen zullen toch wel tot een minimum beperkt zijn.Destijds reden de US Postals toch ook met een fiets uit de "doos" (uitgezonderd Lance Armstrong).Dus...
Klopt niet, ook Lance reed gewoon op een productiemodel (ook qua geometrie).
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door max8450 op 04 April 2007
Quote: Origineel geplaatst door Sharkman op 04 April 2007
...Afgezien van het feit dat profs regelmatig op aangepaste frames rijden en wij mogelijke problemen vaak helemaal niet te weten komen (levensduur / breuk) denk ik dat profs voor de gemiddelde forumbezoeker helemaal niet de maatstaf zijn....
Het omgekeerde zal nog meer van toepassing zijn.De gemiddelde forumbezoeker zal er hoegenaamd niets van merken of toch zeker geen hinder van ondervinden.Aanpassingen zullen toch wel tot een minimum beperkt zijn.Destijds reden de US Postals toch ook met een fiets uit de "doos" (uitgezonderd Lance Armstrong).Dus...
Hoeveel profs van 90 kg of meer ken jij? Bedenk dan even hoeveel mensen hier 90 kg of meer wegen.
Quote: Origineel geplaatst door Sharkman op 04 April 2007
...Afgezien van het feit dat profs regelmatig op aangepaste frames rijden en wij mogelijke problemen vaak helemaal niet te weten komen (levensduur / breuk) denk ik dat profs voor de gemiddelde forumbezoeker helemaal niet de maatstaf zijn....
Het omgekeerde zal nog meer van toepassing zijn.De gemiddelde forumbezoeker zal er hoegenaamd niets van merken of toch zeker geen hinder van ondervinden.Aanpassingen zullen toch wel tot een minimum beperkt zijn.Destijds reden de US Postals toch ook met een fiets uit de "doos" (uitgezonderd Lance Armstrong).Dus...
Hoeveel profs van 90 kg of meer ken jij? Bedenk dan even hoeveel mensen hier 90 kg of meer wegen.
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 03 April 2007
Dat doet weinig goeds vermoeden voor de F4.13 ik heb de Paris getest (ben met 90 kg natuurlijk niet echt licht) en ik vond hem in het bracket echt te slap (overslaande ketting ondanks de stijve wielen).
Ben ook in het bezit van een paris carbon, ondanks mijn +90 kg kan ik dit niet bevestigen, nog nooit last gehad van overslaande ketting of gevoel dat de fiets niet stijf is.
Dat doet weinig goeds vermoeden voor de F4.13 ik heb de Paris getest (ben met 90 kg natuurlijk niet echt licht) en ik vond hem in het bracket echt te slap (overslaande ketting ondanks de stijve wielen).
Ben ook in het bezit van een paris carbon, ondanks mijn +90 kg kan ik dit niet bevestigen, nog nooit last gehad van overslaande ketting of gevoel dat de fiets niet stijf is.
Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 04 A
Hoeveel profs van 90 kg of meer ken jij? Bedenk dan even hoeveel mensen hier 90 kg of meer wegen.
Alsof gewicht gerelateerd is aan de kracht die je op de crancks (bracket) kan zetten??
Hoeveel profs van 90 kg of meer ken jij? Bedenk dan even hoeveel mensen hier 90 kg of meer wegen.
Alsof gewicht gerelateerd is aan de kracht die je op de crancks (bracket) kan zetten??
Meeste kracht komt vrij bij het staand fietsen. Op het moment dat een renner van 90+ kg gaat staan op de pedalen en vol aanzet komen er enorme zijdelingse krachten op het bracket te staan (die door een gemiddelde prof van een kg of 70 amper zijn te realiseren). Afgezien van het feit dat Boonen beroerd op zijn fiets zit snap ik wel zijn probleem dat hij zo'n beetje alles te slap vindt. Ik ken overigens inderdaad zwaardere rijders die een minimaal vermogen leveren maar ik had het hier over de combi groot en behoorlijk sterk.
Waar ik meer op doelde is dat profs standaard een één maat kleiner frame nemen. enorm ver achter hun bracket zitten, een zeer lange stuurpen hebben, en 10 cm of meer hoogteverschil tussen zadel en stuur heel normaal vinden.
Dat in combinatie met een relatief laag lichaamsgewicht en de weet dat het gemiddelde frame toch niet langer dan een maand of wat koersen overleefd maakt dat de profs niet als voorbeeld voor de gemiddelde forumbezoeker kan worden gezien.
Waar ik meer op doelde is dat profs standaard een één maat kleiner frame nemen. enorm ver achter hun bracket zitten, een zeer lange stuurpen hebben, en 10 cm of meer hoogteverschil tussen zadel en stuur heel normaal vinden.
Dat in combinatie met een relatief laag lichaamsgewicht en de weet dat het gemiddelde frame toch niet langer dan een maand of wat koersen overleefd maakt dat de profs niet als voorbeeld voor de gemiddelde forumbezoeker kan worden gezien.