Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

kaarthouder/stuurtas voor racefiets

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 01 apr 2007 23:48

Dit weekend 'n qualificatie brevet (200km) voor parijs brest parijs gedaan en wat me niet beviel is dat ik 175km met zo'n A4tje met de route in m'n handen heb gereden! Kortom, af en toe wat jalourse blikken om me heen geworpen bij het zien van tassen / wasknijpers....
Iemand een goede tip? Moet op een racefietsstuur met bijbehorende kabelgarnituur passen.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

ultra_ivo
Forum-lid

ultra_ivo 02 apr 2007 16:19

Ik heb een gewone Vaude stuurtas met klikfix houder op m'n stuur zitten. Ik rij met Campagnolo, dan past vrijwel iedere stuurtas met een klickfix houder. Als je Shimano rijdt is een alternatief een kaartklem die je op je voorbouw kunt monteren. Gezien bij Bever zwerfsport.
Ook is een routerol een mogelijkheid, daarvoor zitten STI kabels niet in de weg.

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 02 apr 2007 18:19

ik heb shimano dus dat gaat niet werken met een stuurtasje? Zou wel het handigste zijn. Ik film ook tijdens het rijden en het is lastig het opname apparaat te checken als ie in de rugzak zit (film met helmcamera). Dus liefst in een klein stuurtasje... De kaarthouder lijkt me een onding. Beetje flink bergaf en dat ding gaat z'n eigen leven leiden lijkt me. Die kaartrol heb ik over zitten fantaseren. Ik wist niet dat dat bestond. Ben gaan googlen en ben wel een beetje geschrokken van die prijzen. Rond de 100€. Daar heb je al een halve garmin voor ;-).
Mijn trainingen op bikeplanner.com

ultra_ivo
Forum-lid

ultra_ivo 02 apr 2007 20:31

Quote: Origineel geplaatst door HenkV op 02 April 2007
ik heb shimano dus dat gaat niet werken met een stuurtasje? Zou wel het handigste zijn. Ik film ook tijdens het rijden en het is lastig het opname apparaat te checken als ie in de rugzak zit (film met helmcamera). Dus liefst in een klein stuurtasje...

Stuurtas in combinatie met STI kan. Hetzij een kleine stuurtas nemen die tussen de kabels doorpast of de kabels vervangen door Nokon-kabels. Die kun je namelijk in avontuurlijke bochten buigen zonder schakelproblemen te krijgen. Kosten wel aardig wat centen.
Ik heb zelf een inzetstuk van Agu voor m'n stuurtas om zo    m'n camera goed beschermd op te kunnen bergen.

Quote:
De kaarthouder lijkt me een onding. Beetje flink bergaf en dat ding gaat z'n eigen leven leiden lijkt me. Die kaartrol heb ik over zitten fantaseren. Ik wist niet dat dat bestond. Ben gaan googlen en ben wel een beetje geschrokken van die prijzen. Rond de 100€. Daar heb je al een halve garmin voor ;-).

Dat is een waanzinsprijs. Ik zag ze een week of wat terug nog bij Halfords liggen. Voor een veel lagere prijs.

ultra_ivo
Forum-lid

ultra_ivo 03 apr 2007 17:17

Ik heb even in m'n fotoarchief van grote brevetten gezocht naar wat voorbeeldfoto's. Deze foto's komen uit m'n London-Edinburgh-London serie, een brevet van 1400km dat niet uitgepijld is.

Grote stuurtas met STI kan dus toch:

Routeklem op het stuur:

Kleine stuurtas met STI:

Routebox, stukje Brits huisvlijt:

Plaats reactie