Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Giannimotta

brouney
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 apr 2007 20:44

brouney 01 apr 2007 20:48

Hallo, ik ga een nieuwe racefiets kopen. Ik heb al eentje op het oog. Een Giannimotta. Kent iemand dit merk en heeft informatie erover? Het is verder een goeie fiets. Ultegra, carbon voor en achtervork etc maar ik ken het hele merk niet.. Iemand info?

cesar_
Forum-lid
Berichten: 281
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:28

cesar_ 01 apr 2007 22:31

Quote: Origineel geplaatst door brouney op 01 April 2007
Hallo, ik ga een nieuwe racefiets kopen. Ik heb al eentje op het oog. Een Giannimotta. Kent iemand dit merk en heeft informatie erover? Het is verder een goeie fiets. Ultegra, carbon voor en achtervork etc maar ik ken het hele merk niet.. Iemand info?


Ik weet dat Benny Vansteelant er mee fietst maar meer ook niet... (da's niet de minste overigens, zwak uitgedrukt)

Grtz

2wielerfrans
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 sep 2006 00:52

2wielerfrans 01 apr 2007 22:55

Ik heb net in januari mijn Motta frame binnen gekregen, het ziet er erg goed uit.

De Maximo 10 (die ik heb) is niet van carbon maar is carbon wraped, dat betekent dat het een carbon look heeft.

Let op! dat je de goede maat besteld, want de bovenbuis bij de maximo is vrij lang, dus je zult al snel op een wat kleiner frame uit komen.

Ik heb nu een 52 cm frame terwijl mijn raceframe van vroeger altijd 58 cm was.

De fiets is nog niet helemaal opgebouwd maar ik kan eventueel wat fotootjes sturen

Groet,

Frans
OCRFRANS

brouney
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 apr 2007 20:44

brouney 01 apr 2007 23:23

Bedankt. Dus het is wel een goed en betrouwbaar frame?

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 02 apr 2007 15:00

of een frame goed is hangt af van welk gianni motta frame je precies bedoelt. Gianni motta is een vrij bekend merk in belgie, maar wie of wat achter de frames zit is me niet duidelijk...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

iche
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 feb 2007 18:16

iche 02 apr 2007 18:02

Giannimotta is origineel een Italiaans(e) merk (renner) Het fietsmerk is overgekocht door Simons in Bekkevoort Deze firma is al jaren actief als fietsenbouwer Misschien zegt het merk Diamant u nog iets (jaren 90)Over de kwaliteit als fiets kan ik niets zeggen maar de firma bestaat al jaren dus ik veronderstel dat het wel snor zit
Ik rijd altijd de laatste ,kunnen ze me toch al niet voorbij steken

Plaats reactie