Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Gebruikersavatar
rbr
Forum-lid
Berichten: 814
Lid geworden op: 24 mei 2008 10:35

Gebruikersavatar rbr 30 jan 2011 17:03

Als die van mij klaar is, ben je welkom in West Brabant....
Twitter: @rbruijns

greenmango
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 feb 2010 19:36

greenmango 30 jan 2011 17:06

Afbeelding

greenmango
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 feb 2010 19:36

greenmango 30 jan 2011 17:07

Oei oei een beetje te groot uitgevallen en dat voor een chinees ;-)
sorry ...

greenmango
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 feb 2010 19:36

greenmango 30 jan 2011 17:13

hopelijk lukt het nu wel


@jaapieo, thx voor de hulp

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 30 jan 2011 17:18

Nou hier komt ie dan:

1e impressie: minder strak afgewerkt dan de vorige set 50mm velgen, gewicht:
Achter 335gram. voor: 340gram.
Ze zien er mooi uit, ik vraag me alleen wel af hoe het velgbed van dit setje zich gedragen, bij de 50mm's kwam er bij het verwijderen van de tube op een aantal plaatsen carbon vezel mee, die werden gewoon van de velg losgetroken, maar misschien zijn deze in dat opzicht wel sterker en waren de andere velgen te strak afgewerkt maar in de bovenste lagen niet goed genoeg geïmpregneerd met epoxy ofzo. zeg het maar eens.

Goed, een paar plaatjes van de 38mm velgen:

Afbeelding
38mm rims 005 by JasperSteen, on Flickr
De velg met een Veloflex SC tube.

Afbeelding
38mm rims 006 by JasperSteen, on Flickr
Warning...

Afbeelding
38mm rims 011 by JasperSteen, on Flickr
Het velgbed.

Afbeelding
38mm rims 012 by JasperSteen, on Flickr

Afbeelding
38mm rims 013 by JasperSteen, on Flickr

Afbeelding
38mm rims 015 by JasperSteen, on Flickr

Afbeelding
carbon rim by JasperSteen, on Flickr
Je ziet dat er een soort groef door loopt om het genaaide deel van de tube kwijt te kunnen, op sommige plaatsen is deze wel iets breder en/of minder diep...


Het setje gaat een geheel vormen door het met waarschijnlijk DT-swiss aero spaken in te vlechten de naven komen ook uit het oosten.
De verassend mooie naven van het merk "Dati" lopen verbazingwekkend soepel en met 198gram voor de achternaaf en 66 gram voor de achternaaf Fototje:
Afbeelding
Dati hubs by JasperSteen, on Flickr

Overigens zijn de gewichten die ik opgeef iets aan de hoge kant, op WW werden de naven lichter gewogen en ook de persoon die de velgen via duitsland naar mij stuurde gaf aan dat zijn weegschaal de velgen lichter hadden gewogen, het is een park tool weegschaaltje dus "het zal wel", Het geeft in ieder geval een mooie indicatie. over wat de wielen gaan wegen.
Als ik mag uit gaan van 0,2 gram per zwarte alluminium nippel en 5,2 gram per spaak zou de set tussen de 1140 en de 1150 gram uit komen.
Netjes!? of niet!
De naven stonden op ebay voor 250USD (campa body) maar die heb ik door onderhandelen via best offer op 190$ gekregen wat neer komt op zo'n 150 euro. (verzenden was inc. de prijs)
De velgen hebben me 200 euro gekost.


Greets,
Jasper
mijn Flickr

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 30 jan 2011 17:20

Greenmango, graag gedaan, als je de post met het enorme plaatje even edit en deze link erin zet zet zonder de spatie heb je in een "normaal" formaat ;)

[img]http://img291.imageshack.us/img291/8158/dsc02044b.jpg[ /img]

Strakke fiets, leuk dat je voor een zwarte crank hebt gekozen, persoonlijk had ik dan dat zwarte in heel de fiets doorgevoerd en alles wat zwart kan zwart gelaten, je trekt dan alle aandacht naar de witte omgekeerde letters die dan nog meer vraagtekens opwekken.
Maar da's hoe ik het had aangepakt, zonder meer een strakke fiets ;)
mijn Flickr

greenmango
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 feb 2010 19:36

greenmango 30 jan 2011 17:40

jaapieo schreef:Greenmango, graag gedaan, als je de post met het enorme plaatje even edit en deze link erin zet zet zonder de spatie heb je in een "normaal" formaat ;)

[img]http://img291.imageshack.us/img291/8158/dsc02044b.jpg[ /img]

Strakke fiets, leuk dat je voor een zwarte crank hebt gekozen, persoonlijk had ik dan dat zwarte in heel de fiets doorgevoerd en alles wat zwart kan zwart gelaten, je trekt dan alle aandacht naar de witte omgekeerde letters die dan nog meer vraagtekens opwekken.
Maar da's hoe ik het had aangepakt, zonder meer een strakke fiets ;)


Creativiteit is niet mijn ding, spijtig genoeg. :-(

c9
Forum-lid
Berichten: 365
Lid geworden op: 07 sep 2009 13:50

c9 30 jan 2011 18:21

jaapieo schreef:Nou hier komt ie dan:

1e impressie: minder strak afgewerkt dan de vorige set 50mm velgen, gewicht:
Achter 335gram. voor: 340gram.
Ze zien er mooi uit, ik vraag me alleen wel af hoe het velgbed van dit setje zich gedragen, bij de 50mm's kwam er bij het verwijderen van de tube op een aantal plaatsen carbon vezel mee, die werden gewoon van de velg losgetroken, maar misschien zijn deze in dat opzicht wel sterker en waren de andere velgen te strak afgewerkt maar in de bovenste lagen niet goed genoeg geïmpregneerd met epoxy ofzo. zeg het maar eens.

Goed, een paar plaatjes van de 38mm velgen:


on Flickr
Je ziet dat er een soort groef door loopt om het genaaide deel van de tube kwijt te kunnen, op sommige plaatsen is deze wel iets breder en/of minder diep...


Het setje gaat een geheel vormen door het met waarschijnlijk DT-swiss aero spaken in te vlechten de naven komen ook uit het oosten.
De verassend mooie naven van het merk "Dati" lopen verbazingwekkend soepel en met 198gram voor de achternaaf en 66 gram voor de achternaaf Fototje:

Dati hubs by JasperSteen, on Flickr

Overigens zijn de gewichten die ik opgeef iets aan de hoge kant, op WW werden de naven lichter gewogen en ook de persoon die de velgen via duitsland naar mij stuurde gaf aan dat zijn weegschaal de velgen lichter hadden gewogen, het is een park tool weegschaaltje dus "het zal wel", Het geeft in ieder geval een mooie indicatie. over wat de wielen gaan wegen.
Als ik mag uit gaan van 0,2 gram per zwarte alluminium nippel en 5,2 gram per spaak zou de set tussen de 1140 en de 1150 gram uit komen.
Netjes!? of niet!
De naven stonden op ebay voor 250USD (campa body) maar die heb ik door onderhandelen via best offer op 190$ gekregen wat neer komt op zo'n 150 euro. (verzenden was inc. de prijs)
De velgen hebben me 200 euro gekost.


Greets,
Jasper



Ziet er goed uit!


Kent iemand overgens powerway naven?
Ben namelijk wel van plan om een compleet setje te kopen. In dat setje zouden powerway naven zitten. Kent iemand dit? Of is dit gewoon vergelijkbaar met novatec / joytech ?

Edit Freerider: plaatjes ajb niet quoten, anders zijn de de pagina's wel erg snel vol. Ik heb ze even verwijderd uit bovenstaande quote.
Cannondale Caad 10

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 30 jan 2011 18:28

@jaapieo

ben erg benieuwd hoe dat er straks uitziet met die naven

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 30 jan 2011 19:04

Ik heb net Wevergo (en z'n alter ego, Colletje) een ban gegeven, vervolgens pak 'm beet 50 berichten verwijderd. Getracht alles logisch en leesbaar te houden door ook berichten slechts deels te verwijderen. Ik hoop dat 't nu hier weer vriendelijk kan zijn.

Toevoeging Daniel: IP-adressen colletje en wevergo waren identiek.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 30 jan 2011 19:10

Bedankt voor het veegwerk!

Ben ook erg benieuwd, bedoeling is om de set mooi "stealth" te houden door er splatte aero DT spaken en zwarte nippels in te zetten, als het gewicht daadwerkelijk op 1150 gram gaat komen ook nog super licht en te gebruiken in de heuveltjes.
mijn Flickr

radje748
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 04 jan 2010 12:16

radje748 30 jan 2011 20:45

zien er wel erg mooi uit die velgen zeg!!! Na een paar keer fietsen op mijn china fiets heb ik 1 ding wel aan moeten passen(of eigenlijk had ik dit meteen moeten doen :) ) .
De kabelgeleiding langs het frame is wat vreemd, de nokjes waarmee je eea kunt verstellen is wat gammel...nu heb ik daar nieuwe opgezet, dus is weer perfect....Verder is het frame echt erg stijf en bevalt bijzonder goed!

Plaats reactie