teutoon schreef: Ik mis nog altijd het argument wat hier mis mee is. Op het gevaar af dat mijn mening gelijkenissen vertoont met dhr. T. Krabbé, maar jongens toch, wie zijn wij om dit veroordelen? Als een renner zo ver durft te gaan en zo veel over heeft om een betere wielrenner te worden, past toch alleen stille bewondering? Ik wil mooie wielersport zien, en ik bewonder de renners die dat mét doping durven te doen. Daar past alleen respect en bewondering ipv de algemene opinie die dit veroordeeld.
Argument: Beste renner moet winnen en niet die met het minste respect voor zijn eigen gezondheid.
Dit is voor mij de enige reden waarom doping nooit gelegaliseerd kan of mag worden
[/quote]
Hier sla je de plank al mis. De beste renner wint niet altijd. Topsport is grenzen opzoeken en soms over de grens gaan want daar wordt het echt interessant. Doping hoeft ook niet slecht voor je gezondheid te zijn. Er zijn zoveel zaken slecht voor je gezondheid.
[/quote]
Doping is een grens te ver. Even hier boven staat geschreven dat er regels zijn in de sport. Doping is een regel zoals we ook geen stukken af mogen snijden !!!
Renners moeten tegen zichzelf in bescherming genomen worden bij het continue opzoeken van de grenzen. Inderdaad, ze gaan er weleens over maar dat kan nooit met doping zijn.