Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Ricardo Ricco

dc
Forum-lid

dc 10 sep 2010 22:00

Het doet niets af aan het punt dat je maakt, maar Tondo is géén jonkie. Dat is minstens een 30er.
Je hebt helemaal gelijk, hij is veel ouder dan ik dacht. Blijkbaar redelijk onzichtbaar in zijn eerdere jaren. En dan ben ik toch een redelijke kenner, dus ik moet me schamen :)
danny1407 schreef:CTT was/is volgens mij zelfs een zwitserse ploeg.
Milram was gestart en wil(de) door als duitse ploeg met als 1 van de belangrijkste redenen dat er weinig duitse ploegen op niveau opereren en dus veel meer exposure cq sponsoring zouden krijgen als de zoveelste NL ploeg.
Als je het zo gaat bekijken is volgens mij alleen Euskaltel een ploeg welke je echt een ploeg kan noemen die bij zijn "roots" blijft.

Lotto? Zelfs als je McEwen en Tchmil bekijkt zie je dat dat halve belgen zijn geworden. En Italiaanse ploegen hebben meestal ook weinig gastarbeiders (wat verdwaalde oostblokkers).

Ik vind het niet zo belangrijk, hoewel ik het wel leuk vind dat nederland na 20 jaar eindelijk weer echte klassement renners kweekt (Boogerd vind ik een giga talent die zijn kansen in klassiekers verkwanselde in de TdF). Maar als Gesink bij Liquigas zou rijden zou ik het ook leuk vinden.

stoli
Forum-lid

stoli 11 sep 2010 17:38

DC schreef:
stoli schreef:
jouw bericht is een aaneenschakeling van onwaarheden.
ten eerste, VAC heeft een etappe gewonnen in de vuelta en in vele, vele aanvallen gezeten/opgezet.
daarbij is een 12de plek gewoon super goed. een hushovd staat echt niet hoger in het klassement hoor ;) en Johnny was ook continue in beeld door zijn aanvallend koersen. dusssss ?

Mea culpa, ik miste die ene etappe zege. Maar verder? Leuk dat je de twaalfde plek van Johny vergelijkt met Hushovd en niet met Sastre... Je snapt wel waar dit heen gaat niet? Of ga je nu werkelijk VS en Skill vergelijken met Cervelo? Je wil me zeggen dat Johny zo'n revelatie was dat door Cervelo niet kan worden nagedaan (hint kijk eens naar ene Tondo).

En sorry, Johnny volgde heel netjes in de bergen, maar aanvallen zat er niet in. Geen schande, de meesten zijn volgers, ook Sastre volgt meestal. Maar laten we wel reeel zijn en het in perspectief zien. Sastre, Hushovd, Voeckler, Fedrigo, Moncoutie, Dumoulin... dat zijn gewoon mensen die het (meermaals!) laten zien in de Tour. En dan heb je nog jonkies als Tondo en Tschopp die in Giro en Vuelta aan de weg timmeren.

En voordat ik te kritisch wordt genoemd... aan de ene kant is het hier mode om Rabobank te onderschatten ("geen echt topteam" ) terwijl het op rondegebied bij de grote vier behoort (Caisse,CSC,Astana,Rabobank). Maar aan de andere kant worden Skill en VS gezien als waardige ploegen voor grote rondes... dit terwijl de concurentie gewoon aantoonbaar veel beter is.

Dit heeft niets te maken met respect, het is gewoon een keihard feit dat de andere ploegen betere renners hebben.

ik vergelijk de renners niet, maar jij zegt dat je liever hushovd ziet rijden, omdat die in beeld is. dan doe je hoogerland in de vuelta gewoon te kort.

dc
Forum-lid

dc 11 sep 2010 22:10

stoli schreef:
ik vergelijk de renners niet, maar jij zegt dat je liever hushovd ziet rijden, omdat die in beeld is. dan doe je hoogerland in de vuelta gewoon te kort.

Je bent een grote fan, dat is duidelijk. Helaas zal 99.99% van de mensen Hushovd een veel grotere en aantrekkelijker renner vinden. Ik hoor ook bij die 99.99% en de race organisatoren ook.

Dat je dan grappig stelt dat Johnny hoger eindigt beantwoord ik nog veel grappiger... namelijk dat cervelo ene Sastre heeft die volgens velen net even een grotere renner is dan zowel Hushovd en Johnny. Ik kan me daar wel een beetje in vinden ;)

Stoli... laten we wel zijn. Er is geen gebied waar VS ook maar in de buurt komt van Cervelo, niet eens bij benadering. Daarnaast is er een pak andere non-PT ploegen met grotere namen (die dat dan ook bewijzen, zie mijn lijstje). Dat is heus geen schande, maar dat verklaart wel waarom organisatoren (terecht) VS niet als eerste wild card zien.

steeple71
Forum-lid

steeple71 08 feb 2011 19:20

Ricco, bloedtransfusie: nu voor altijd voorbij, zie nu.nl!
fietst, maar loopt harder

dehulk
Forum-lid

dehulk 08 feb 2011 19:31

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 08 feb 2011 19:41

Vacansoleil nam een groot risico met Ricco en mag nog in de handjes knijpen dat het zo vroeg in het seizoen al duidelijk is dat hij niet (nooit) meer te vertrouwen is. Misschien valt de schade mee voor Vacansoleil.

ilcobra
Forum-lid

ilcobra 08 feb 2011 19:41

niks aan de hand jongens

daj
Forum-lid

daj 08 feb 2011 19:42

Als hij inderdaad schuldig is hoop ik dat ze em gelijk de gevangenis in gooien. Wat een domme actie zeg.

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 08 feb 2011 19:54

Bedenk me ineens dat Vacansoleil ook Ezequil Mosquera onder contract heeft? De leiding van Vacansoleil moet wel een grote bende naieve idealisten zijn zeg, welkom in de grote mannen wereld!

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 08 feb 2011 20:18

BianchiSL3 schreef:Bedenk me ineens dat Vacansoleil ook Ezequil Mosquera onder contract heeft? De leiding van Vacansoleil moet wel een grote bende naieve idealisten zijn zeg, welkom in de grote mannen wereld!
Of zullen we het gewoon opportunisme noemen?

Want Ricco was voor de giro, Mosquera voor de Vuelta.
En de tour?
Frapper toujours! (want daar is de concurrentie te sterk)
Afbeelding

speedrider
Forum-lid

speedrider 08 feb 2011 20:55

Zonder glazen bol was mijns inziens al duidelijk dat een dergelijk voorval zou gaan gebeuren.
Wie neemt er nu eigenlijk zo'n Ricco in zijn ploeg. Niet bepaald geliefd in het peloton en een zwaar bedenkelijk verleden.
Alles met meer dan twee wielen is overbodig!!!

frenkie
Forum-lid

frenkie 08 feb 2011 20:57

Volgens het Italiaanse persbureau ANSA heeft Ricco tegenover de behandelend arts verklaard dat hij een transfusie heeft uitgevoerd met bloed dat 25 dagen lang bij hem in de koelkast heeft gestaan.

In een staat van shock maakte de renner zich zorgen over de kwaliteit van het bloed.
Bestaat er niet zoiets als medische geheimhoudingsplicht bij een behandeld arts?
In Italie blijkbaar niet ;)
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift

Plaats reactie