Ricardo Ricco
Las vandaag dat Riccò nog langer in het ziekenhuis moest blijven om infecties aan longen en hart tegen te gaan. Ik vind Riccò veeleer een tragisch (en toegegeven niet zo snugger) geval dan een grote schurk. Moeten sportploegen ook niet een soort verantwoordelijkheid nemen, ook al zijn ze zelf niet schuldig aan het dopinggebruik, in de psychische begeleiding van dopingzondaars. In Nederland wordt er ook verslavingshulp geboden bij 'normale' junkies, zou het ook niet humaner zijn om doorgedraaide atleten te helpen?
sportlaan schreef:Nu ricco weg is moet johnny met mosquera uit vechten wie kopman word voor de groten rondens! met kneegt woutje poels?
kon nog wel gaan meevallen; het lijkt erop dat vacansoleil zich wat distantieert van mosquera, de man heeft volgens cyclingnews nog geen programma
al bij al lijkt het mij dat vancansoleil ietwat haastig heeft ingekocht
MDA1 schreef:Ricco heeft blijkbaar een infectie aan zijn hart en longen (en ik gok dat de infectie aan zijn longen van binnen komt, en niet van buiten)...
http://www.nusport.nl/video/2447445/ric ... ijven.html
Ai ai ai... dit is precies de reden dat doping gevaarlijk is en dat (sommige) renners tegen zichzelf in bescherming moeten worden genomen. Ik hoop dat het nog goed komt met die jongen. Niet in fietsend / sportief opzicht want hij zal wel een levenslange schorsing tegemoet zien, maar gewoon lichamelijk. Een infectie aan je hartspier is geen geintje.
Ik vermoed dat Ricco een endocarditis heeft, een ontsteking van zijn hartkleppen.
Deze infectie wordt in de regel veroorzaakt door huidbacterien, z.g. stafylococcen.
Deze kunnen flink ingroeien, volgens mij heeft hij echt een groot probleem.
Dit past ook in het verhaal wat we gehoord hebben: een gebrek aan hygiene, door de handelingen zelf te doen.
-
- Forum-lid
Vacansoleil wilde - voor het geval ze geen Worldtour licentie zouden krijgen - in ieder geval een startbewijs voor de Giro en de Vuelta binnenhalen. Dus: Ricco en Mosquera.
Ik denk dat ze nu het liefst Mosquera ook de deur zouden wijzen, kunnen ze mooi met een vrijbuitersteam aan de rondes beginnen. Genoeg klimmers om redelijk mee te doen in grote etappes.
Ik denk dat ze nu het liefst Mosquera ook de deur zouden wijzen, kunnen ze mooi met een vrijbuitersteam aan de rondes beginnen. Genoeg klimmers om redelijk mee te doen in grote etappes.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Amclassic-fan schreef:Het Skil idee? Mee doen is belangrijker dan winnen?
De Olympische gedachte! Tranen in mn ogen van ontroering.
-
- Forum-lid
Na tour affaire verkocht Festina meer horloge's dan ooit dus de vakantie's zullen ook wel de deur uitvliegen. Negatieve publiciteit is ook publiciteit en gratis ook nog.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
-
- Forum-lid
18-2-2011
Artsen ontslaan Ricco uit ziekenhuis
MODENA - Riccardo Ricco is vrijdag uit het ziekenhuis in Baggiovara ontslagen. Er is geen gevaar meer voor zijn gezondheid, lieten de artsen weten.
Nu de artsen nog dan hebben we echt schoon schip.19-2-2011
Ricco ontslagen door Vacansoleil
AMSTERDAM - Riccardo Ricco is met onmiddelijke ingang ontslagen door Vacansoleil-DCM. De Italiaanse wielrenner heeft volgens de ploegleiding interne regels overtreden, zo maakte het team bekend.
Het doorbreken van de zwijgplicht in deze vind ik een groter schandaal dan het domme levensgevaarlijke gedrag van n groot talent.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Zorg de volgende keer dat je op de hoogte bent van de wetten in een ander land voordat je mensen gaat veroordelen. Als een arts in Italië in z'n werk tegen een strafbaar feit aanloopt dan is hij verplicht dat te melden bij de politie. Dat gaat boven het beroepsgeheim. Dopinggebruik is in Italië bij wet strafbaar, dus de arts heeft gewoon juist gehandeld.
Amclassic-fan schreef:Zorg de volgende keer dat je op de hoogte bent van de wetten in een ander land voordat je mensen gaat veroordelen. Als een arts in Italië in z'n werk tegen een strafbaar feit aanloopt dan is hij verplicht dat te melden bij de politie. Dat gaat boven het beroepsgeheim. Dopinggebruik is in Italië bij wet strafbaar, dus de arts heeft gewoon juist gehandeld.
Bekend met de Eed van Hippocrates?